ישראל סילברסטין, שירות התעסוקה לשכת בית שמש (צילומים: פרטי, גוגל מפות)
ישראל סילברסטין, שירות התעסוקה לשכת בית שמש (צילומים: פרטי, גוגל מפות)

המשנה לראש העיר על הזינוק במספר המובטלים: "פועלים כדי לסייע לאנשים שעולמם נחרב"

בשיחה עם "כל העיר בית שמש" מתייחס המשנה לראש העיר הרב ישראל סילברסטין לזינוק במספר המובטלים בעיר ואומר: "הרבה אנשים הגיעו לפת לחם; אנחנו מנסים לתת מה שאפשר למי שצריך"

פורסם בתאריך: 15.7.20 07:26

כ-7,500 דורשי ודורשות עבודה מבית שמש נוספו למעגל האבטלה מאז פרוץ הקורונה, ובעיריית בית שמש מנסים לסייע להם בכל מה שניתן, וזה, כפי שמסביר המשנה לראש העיר הרב ישראל סילברסטין (דגל התורה) לא הרבה.

"המצב הכלכלי בבית שמש אינו פשוט, אבל מדובר פה בנושא ארצי כואב מאוד", אומר סילברסטין בשיחה עם "כל העיר בית שמש. "אנחנו בעירייה פועלים במספר מישורים כדי לנסות לסייע. ראשית, אנו פועלים כל הזמן לקדם הגעת מפעלים ותעסוקה לעיר. למשל, בצו הארנונה האחרון שהעברנו לפני כחודש, הוכנסו סעיפים שמטרתם לעודד את הצמיחה והתעסוקה בבית שמש".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


לדברי המשנה לראש העיר סילברסטין, "באשר למובטלים – כרגע אנחנו יכולים לתת פלסטרים לסיוע זמני. יש הרבה אנשים שהגיעו למצב של פת לחם ואנחנו מנסים לסייע. בין שלל הכובעים שלי במועצת העירייה אני גם ממונה על הארנונה ויו"ר ועדת הפטורים, ואנחנו מנסים לתת מה שאפשר למי שצריך כרגע. חשוב לזכור – זה נושא סופר רגיש, ואנחנו פועלים ברגישות המקסימלית כדי לסייע לאנשים שעולמם נחרב בתוך חודשים ספורים. זה אנשים שלא היו צריכים ולא היו רגילים לבקש עזרה לפני כן, ויש גם אלמנט גדול מאוד של בושה. כל השיקולים הללו נלקחים על ידנו בחשבון".

כידוע, כפי שפורסם אתמול (חמישי) ב"כל העיר בית שמש", מספר המובטלים בבית שמש זינק בלמעלה מ-500 אחוזים בתקופה של שלושה חודשים. מנתוני הביטוח הלאומי ומשרד הווחה עולה כי לפני התפרצות הקורונה היו בבית שמש 1,824 מחוסרי ומחוסרות עבודה. לעומת זאת, בתחילת חודש מאי, כך על פי הנתונים, עמד מספר המובטלים והמובטלות על 9,611.

"אנחנו כאן בשביל אוזן קשבת ובשביל לסייע בכל מה שניתן", מדגיש סילברסטין. "אנחנו כמובן פועלים בהתאם למגבלות החוק – לא יכולים למשל לבטל את הארנונה. מה שבידיים שלנו, לבוא לקראת, בין אם ברמת העסקים ובין אם ברמת התושב – אנחנו עושים את המקסימום. אנחנו פתוחים לרעיונות וליוזמות כדי לעזור לעסקים – זה מנוע צמיחה שמעסיק גם עובדים".

לסיכום מדגיש סילברסטין: "אנחנו משתדלים להחזיק את הכלכלה המקומית, ובעזרת השם נעבור את התקופה הזו כמה שיותר מהר".


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות