חדרי לידה הדסה עין כרם (צילום: שי אפגין)
חדרי לידה הדסה עין כרם (צילום: שי אפגין)

יש עם מי לדבר: בבתי החולים של הדסה מזמינים את היולדות למפגש מרגיע עוד לפני הלידה

השמחה וההתרגשות מלווים כל אירוע של לידה והבאת חיים חדשים אל העולם, זו עובדה מוחלטת כמעט. לעתים, יש מי שזקוקות לליווי משמעותי בדרך להורות, לצוות מכיל ומקצועי שידע להפיג חששות, דאגות או לבטים ויבטיח מתווה המותאם ליולדת באופן אישי

פורסם בתאריך: 24.3.21 11:48

השמחה וההתרגשות מלווים כל אירוע של לידה והבאת חיים חדשים אל העולם, זו עובדה מוחלטת, כמעט. לעיתים, יש מי שזקוקות לליווי משמעותי בדרך להורות, לצוות מכיל ומקצועי שידע להפיג חששות, דאגות או לבטים ויבטיח מתווה המותאם ליולדת באופן אישי. "המרפאה ללידה מתקנת" במרכז הרפואי הדסה הר הצופים, והמיזם "מדברים עם מיילדת" במרכז הרפואי הדסה עין כרם, מציעים לכן רגע לפני הלידה להיפגש עם צוות רפואי ומיילדותי מקצועי ולתכנן את הלידה הקרבה על הצד הטוב ביותר. בין אם מדובר בלידה ראשונה הטומנת בחובה חששות ואי ידיעה לקראת הבאות, ובין אם מדובר בחששות בעקבות לידה טראומטית בעבר, פגיעה מינית, בעיות רפואיות ועוד, יש לכן עם מי לדבר. ד"ר לורין לויט מנהלת המרפאה ללידה מתקנת במרכז הרפואי הדסה הר הצופים, ואורית ירדן-רוטברד אחות מיילדת במרכז הרפואי הדסה עין כרם מספרות על השירותים השונים ותרומתם בהענקת חווית לידה מכילה ובטוחה עבור היולדות שבדרך

המרפאה ללידה מתקנת במרכז הרפואי הר הצופים

"המרפאה הוקמה במטרה לתת מענה לנשים בהיריון מתקדם אשר חוות קושי אישי מסיבות כאלה ואחרות ומפגינות חשש וחרדה מהלידה הקרבה" מציינת ד"ר לורין לויט, מנהלת המרפאה ללידה מתקנת במרכז הרפואי הדסה הר הצופים. "המרפאה מציעה מענה אישי ומקצועי עבור נשים שחוששות מהלידה הקרבה וזאת בעקבות טראומה אישית, לידה טראומטית בעבר, נשים שחוו פגיעה מינית, או נשים עם רקע רפואי מורכב ועוד. צוות המרפאה, המורכב מרופאות ומיילדות נותנות מענה אישי, אוזן קשבת וייעוץ מקצועי וזאת על מנת להפיג את חששותיהן של היולדות ולהקשיב לרצונותיהן. יחד עם הצוות הרפואי ובשיתוף עם היולדת מכינים יחד תוכנית לידה מפורטת המהווה תוכנית פעולה של פיה יש לפעול במהלך הלידה".

ד"ר לורין לויט, מנהלת המרפאה ללידה מתקנת במרכז הרפואי הדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר לורין לויט, מנהלת המרפאה ללידה מתקנת במרכז הרפואי הדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)

כאמור, המרפאה ללידה מתקנת במרכז הרפואי הדסה הר הצופים הוקמה מתוך הבנה כי מרכיב קריטי לחוויית לידה טובה הוא ידע, וברגע שיולדת מגיעה ללידה עם תחושת ביטחון ושליטה, כך גם תתאפשר לה חוויית לידה טובה. המרפאה מיועדת לנשים אשר מעוניינות להיערך ללידה הקרבה ולקבל מענה לחששות ולקשיים העלולים לצוף במהלך הלידה.

איך התהליך עובד?

"נשים שנמצאות בהיריון מתקדם מוזמנות לפנות אלינו למרפאה ולהגיע לפגישה אישית, הפגישה נעשית בנוכחות מיילדת ורופאה כאשר מטרתה לבנות בשיתוף עם היולדת תוכנית לידה מפורטת. לאחר מכן וברגע הלידה, התוכנית עוברת לצוות הרפואי שיטפל ביולדת כאשר כולם מחויבים לפעול לפי התוכנית המקורית. ההכנה המקדימה לפני הלידה נועדה להפיג את חששות היולדת ומונעת את הצורך לפרוש בפני הצוות את כל המידע בשנית. כמו כן, מטרה נוספת בתהליך היא לחשוף את היולדת לחדרי הלידה עוד לפני יום הלידה עצמו, לצוות הרפואי ובכלל לחוות את רוח המקום. בנוסף, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המרפאה לבריאות הנפש של האישה בניהולה של ד"ר ענבל ראובני, ושיתוף הפעולה הזה מעניק מעטפת ליווי מקצועית ושלמה עבור היולדת, ומתן מענה לקשיים נפשיים בכל המעגל של פוריות, היריון, לידה ואחרי הלידה".

מדברים עם מיילדת – המרכז הרפואי הדסה עין כרם

גם במרכז הרפואי הדסה עין כרם מזמינים נשים בהריון ליהנות משירות מיוחד רגע לפני הלידה, וזאת על מנת לתכנן את הלידה המתקרבת ולהפוך אותה לחוויית לידה מכילה, מאפשרת ובטוחה. "המיזם- מדברים עם מיילדת, נולד מתוך מחשבה לאפשר ליולדות חדשות או וותיקות לקבל את כל המידע טרם הלידה, להכיר מקרוב את חדרי הלידה, לפגוש מקרוב את הצוות ולשתף ברצונותיהן או חששותיהן לקראת הלידה הצפויה. הרבה מעבר להיכרות עם המקום, המיזם מעניק ליולדת שיח חופשי, פתוח ושקוף עם צוות המיילדות וכל זאת על מנת שברגע האמת הן יוכלו להגיע לבית החולים לרגע המרגש בראש שקט", משתפת אורית ירדן- רוטברד, אחות מיילדת במרכז הרפואי הדסה עין כרם, שעוסקת במקצוע מזה 19 שנה.

אורית ירדן- רוטברד, אחות מיילדת במרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: דובורת הדסה)

אורית ירדן- רוטברד, אחות מיילדת במרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: דובורת הדסה)

מה מקבלת היולדת במסגרת המיזם "מדברים עם מיילדת"?

"רגע הלידה הינו בין השלבים החשובים ביותר בחיים של זוג בדרך להקמת משפחה. המפגש בחדר הלידה הוא מפגש קצר יחסית אבל מאוד משמעותי בחוויה שנחקקת בקרב הזוג והאישה בפרט. המיזם מאפשר ליולדות להכיר ולשוחח עם מיילדת בתקופת ההיריון ולבנות יחד תוכנית לידה אשר מכילה את רצונות היולדת ככל הניתן מבחינה רפואית. במשך שנים נשים הגיעו לחדר הלידה בפעם הראשונה ללא הכנה מראש, הן בחרו את המרכזים הרפואיים רק מהמלצות או שיקולים אחרים. כיום, אנחנו מאפשרים ליולדות לתכנן מראש את חווית הלידה שלהן, להכיר את רוח המקום ולפגוש את הצוות הרפואי ובכך מתאפשרת חווית לידה ברורה ומתוכננת ככל שניתן. יחד עם זאת, השירות מותאם גם לנשים שעברו חווית לידה פחות נעימה בעבר, או נשים עם בעיות רפואיות שרוצות לקבל מידע מקצועי ומהימן ולהבטיח לידה מתוכננת ובטוחה עבור מצבן הייחודי. לב ליבו של המיזם נולד במטרה להעניק את תחושת הוודאות מהדברים הקטנים, החל מאיפה אפשר להחנות את הרכב, איפה נמצא משרד הרישום, איך נראים חדרי לידה ועד הדברים הגדולים יותר, כמו קבלת פרטים אודות לידה טבעית, ביות מלא או חלקי ועוד. בשיחה טלפונית או פגישה אישית עם המיילדת אנחנו אוספים את כל המידע מהיולדת, בונים תיק לידה וצועדים יחד בבטחה אל עבר הרגע המרגש והחשוב הזה. אני שמחה שניתנה לי הזכות לעסוק במקצוע וללוות נשים רבות ברגע המרגש והמשמעותי ביותר, ולהעניק להן חוויה בלתי נשכחת של מקצועיות, יחס אישי, תמיכה והכלה".

ללדת בראש שקט במרכז הרפואי הדסה

ליצירת קשר עם המרכז הרפואי הדסה עין כרם "מדברים עם מיילדת" טלפון: 02-6778844

ליצירת קשר עם המרפאה ללידה מתקנת במרכז הרפואי הר הצופים טלפון: 02-5842111


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות