עורכי דין רשלנות רפואית בבית שמש (צילום: shutterstock)
עורכי דין רשלנות רפואית בבית שמש (צילום: shutterstock)

עורכי דין רשלנות רפואית בבית שמש

תביעת רשלנות רפואית כנגד מוסדות רפואיים וביטוחיים היא מורכבת ומחייבת הוכחה שהנזק שנגרם לתובע, אכן נגרם בגלל התרשלות. על כן חשוב לפנות לעורכי דין רשלנות רפואית בבית שמש, אשר זה תחום עיסוקם והם בעלי הבנה נרחבת בתחום, שיוכלו למצות את זכויותיכם ולהשיג עבורכם את הפיצויים הגבוהים ביותר

פורסם בתאריך: 4.2.21 11:04

עו"ד ריול עדיקה

"רשלנות רפואית היא מקרה שבו קרתה התרשלות, נגרם נזק לצמיתות ושבגלל אותה ההתרשלות נגרם הנזק", מסבירה עו"ד ריול עדיקה, העוסקת בדיני רשלנות רפואית ונזיקין בכלל, "התרשלות היא מצב שבו ניתן טיפול רפואי תוך כדי חריגה מסטנדרט פעולה סביר, לדוגמא – כשנותן שירות רפואי פעל בניגוד לנהלים. במקרה כזה ניתן יהיה לומר, ככל הנראה, שהייתה התרשלות ועל כן יש לבדוק אם בנוסף להתרשלות נגרם גם נזק תמידי ולהחליט אם יש עילה לתביעה".

אמנם ישראל היא אחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינה רפואית, אבל גם עם מיטב הרופאים והטכנולוגיה, עלולים לקרות מצבים של רשלנות רפואית בעת טיפול רפואי, ניתוח או פרוצדורה רפואית. במצב שבו ארעה רשלנות רפואית, חשוב תחילה לבדוק מבחינה משפטית האם מדובר במקרה בו לנפגע יש זכות לתבוע פיצויים.

חשוב לפנות לעו"ד המתמחה בתחום רשלנות רפואית בבית שמש, מקצוען בתחומו ובקיא בכל סעיפי החוק, שכן מדובר בתביעות מורכבות אל מול גופים גדולים וחזקים הדורשות מיומנות רבה.

עו"ד ריול עדיקה (איפור ושיער: רויטל אפללו. צילום: שירה הרשקופ)

עו"ד ריול עדיקה (איפור ושיער: רויטל אפללו. צילום: שירה הרשקופ)

עו"ד ריול עדיקה כאמור מתמחה בתחום הנזיקין והרשלנות הרפואית. היא בוגרת תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית, קצינה לשעבר בפרקליטות הצבאית, וניגשת לטפל בכל תיק כשהיא מצוידת בניסיון רב שנים מאז שנת 2008, במקצועיות ונחישות גבוהה לצד הרגישות המתבקשת בנושאים אלה של נזקי גוף. לעו"ד ריול עדיקה ניסיון מקצועי הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, מה שהוביל אותה להכיר היטב את שני צידי המתרס ובא לידי ביטוי בטיפולה בתיקים המשפטיים.

מהם התנאים ההכרחיים לקבלת זכאות לפיצוי בגין רשלנות רפואית?

"על פי החוק בישראל יש צורך בקיומם של מספר יסודות יחד: התרשלות + נזק + קשר סיבתי בין ההתרשלות לבין הנזק. רק במקרה של קיום שלושת אלה יחד יש סיכוי של זכאות לקבלת פיצויים".

האם כל נזק מזכה בפיצוי?

"נזק בתיקי רשלנות רפואית הוא בדרך כלל נזק שהשאיר בנפגע נכות לכל החיים, לנצח. במקרים בהם מדובר בנזק בר חלוף או בנזק זמני, לא תמיד ניתן יהיה לתבוע בגין רשלנות רפואית משום  שהדבר ככל הנראה לא יהיה כדאי לתובע מבחינת עלות תועלת".

 מה הכוונה קשר סיבתי?

"קשר סיבתי הינו כאמור תנאי משפטי הכרחי, כלומר, עלינו להוכיח שבגלל אותה התרשלות רפואית נגרם הנזק לנפגע. למשל – מקרה שבו רופא התרשל בעת לידת תינוק ונגרם לתינוק נזק מוחי בלידה עצמה".

 מה קורה במקרה בו הייתה התרשלות אבל לא נגרם נזק?

"במקרה שבו ארעה התרשלות, אך לא נגרם כל נזק – במצב כזה אין קייס".

 מה חשוב שהניזוק יידע בטרם תחילתו של תהליך משפטי?

"תביעה בנושא רשלנות רפואית בישראל כרוכה בעלויות גבוהות, מה שמהווה חסם משמעותי וכבד בפני אותו אדם שנפגע. על מנת להגיש לבית המשפט תביעה בנושא של רשלנות רפואית, חובה לפי החוק לצרף ביחד עם כתב התביעה חוות דעת רפואיות שנכתבו בידי רופאים מומחים, שבהן יעידו הרופאים שאכן קרתה רשלנות רפואית כולל פירוט אחוזי הנכות לצמיתות שנשארו לנפגע. חוות הדעת הללו כרוכות בעלויות רבות של אלפי שקלים ולעיתים גם עשרות אלפי שקלים, ולא ניתן להגיש תביעה לבית משפט בלעדיהן, לפי החוק. חשוב לציין כי התשלום עבור חוות הדעת נעשה על ידי הנפגע עצמו, זאת כאשר על פי כללי האתיקה של עורכי הדין אסור לנו לממן זאת מכיסנו".

מי כותב את חוות הדעת בתיקים שלך?

"טובי המומחים בארץ, בכל תחומי הרפואה, כותבים חוות דעת עבור נפגעים אותם אני מייצגת. כל מומחה בתחומו מקבל ממני את פרטי המקרה, בודק את החומר הרפואי לעומק, וקובע באם ארעה רשלנות ואם לאו, ומכמת את הנזק שנותר לנפגע (כותב כמה אחוזי נכות נותרו לנפגע).  לעיתים ישנו צורך בכמה מומחים לבדיקת הרשלנות והנזק".

 מדובר בסכומי פיצויים גבוהים?

"במקרי רשלנות רפואית אפשר להגיע לסכומי פיצויים גבוהים עבור אותם נפגעים, לעתים סכומים שתסייעים להם להמשיך בחיים מחדש. כדוגמה אציין ללא פרטים מזהים לנוכח חיסיון –  טיפלתי במקרה שבו במהלך לידה היו ירידות בדופק העובר. הסתבר שחבל הטבור היה כרוך סביב צווארו של היילוד והוא איבד חמצן רב עד שנותר עם שיתוק מוחין לכל החיים. התובעים בתיק זה זכו לפיצוי בסדר גודל של מיליוני שקלים. במקרה אחר, במהלך ניתוח בטן כירורגי שבוצע בידי רופא מתמחה, נותר החולה משותק בעקבות רשלנות באופן ביצוע הניתוח עצמו. בית החולים ונותני השירות נתבעו והפיצוי שקיבל היה קרוב למיליון שקלים".

אם חלילה נפגעתם במקרה רשלנות רפואית, תוכלו לפנות לייעוץ ובדיקת היתכנות התיק על-ידי עו"ד ריול עדיקה, שתפעל במקצועיות ותלווה אתכם כל הדרך להשגת הפיצוי האופטימלי והמקסימלי האפשרי.

עו"ד ריול עדיקה

כתובת: דרך חברון 101, בית הנציב בניין B קומה 4, ירושלים

אתר: www.rivalaw.co.il

נייד: 050-5777079

דוא”ל: [email protected]

 

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות