סלמון טקה (צילום: אושר טקה)
סלמון טקה (צילום: אושר טקה)

זעקת המובטלים בבית שמש – סלמון טקה: "המצב קשה; אני יורה לכל הכיוונים ומקווה"

הסיפורים מאחורי הסטטיסטיקה העגומה של דורשי העבודה מבית שמש: סלמון טקה, בן 26, משכונת הנרקיס מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על הייאוש הקשה

פורסם בתאריך: 13.7.20 13:38

"כשהתפוצצה הקורונה, באמצע חודש מרץ, הוציאו אותי לחל"ת. אחרי תקופה מסוימת חזרתי לעבודה, אבל בסוף מאי פוטרתי סופית", תכירו את סלמון טקה, בן 26, משכונת הנרקיס בבית שמש – אחד מתוך כ-8,000 דורשי ודורשות עבודה שנוספו בעיר מאז התפרצות הקורונה.

מספר המובטלים בבית שמש, כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש", זינק בתוך שלושה חודשים במעל 500 אחוזים. מספר דורשי העבודה נכון לתחילת חודש מאי, כך על פי נתוני הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה, עמד על 9,611, זאת לעומת 1,824 מובטלים בחודש פברואר, לפני התפרצות הקורונה.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בשיחה עם "כל העיר בית שמש" מתאר טקה, גריפקאי וצייר במקצועו, את הקשיים הכלכליים ועל ההתמודדות הלא פשוטה עם המצב, כמו גם על הדאגה מהעתיד התעסוקתי שאינו ברור.

טקה, שעבד בתור גרפיקאי במפעל באזור התעשיה הר טוב עד פיטוריו, מספר כי "בנוסף לעיסוק שלי כגרפיקאי אני גם צייר ויוצר, אז כרגע אני מצליח להביא כמה מאות שקלים ממכירת ציורים. הבעיה היא שבגלל המצב בחוץ – אין כל כך ביקוש. בחודש יוני כולו הכנסתי בסך הכל 700 שקלים. קשה".

טקה מספר כי הוא מתגורר עם הוריו, כך שלפחות עול השכירות אינו קיים מבחינתו, "אבל עדיין יש הוצאות שוטפות שצריך לתחזק ולשלם – אחזקת רכב, תשלום טלפון וכו'. בנוסף, ההורים שלי לא עובדים, אנחנו שישה נפשות בבית – אז כמובן שאני עזרתי וצריך להמשיך לעזור בהוצאות".

מה המצב בשוק העבודה?
"אני מנסה מחודש יוני למצוא עבודה בתחום שלי, וזה קשה. בגרפיקה כמעט ואין משרות בבית שמש. באזור שלנו יש עבודות בבתי דפוס, אבל זה לא גרפיקה. המצב קשה – אני יורה לכל הכיוונים ומקווה למצוא עבודה בהקדם".


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות