משה שטרית, אכיפת סגר (צילומים: מיכאל קריספל, דוברות המשטרה)
משה שטרית, אכיפת סגר (צילומים: מיכאל קריספל, דוברות המשטרה)

הסגר בבית שמש – סגן ראש העיר שטרית ל"כל העיר": "ניהול האירוע צריך להיעשות בנחישות לצד רגישות"

הסגר על שכונות חפציבה והקריה החרדית נכנס ליומו השלישי. בשיחה עם "כל העיר" מציין סגן ראש העיר משה שטרית כי "אני מקווה שהסגר הפעם יתנהל בצורה אחראית ועד כמה שאפשר רגישה; לתת לתושבים לנשום"

פורסם בתאריך: 12.7.20 08:34

תושבי שכונות חפציבה (קנה הבושם) והקריה החרדית (מנוחה ונחלה) מתעוררים הבוקר (ראשון, 12.7) לעוד יום של סגר, שהחל, כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש", ביום שישי האחרון.

במהלך סוף השבוע נרשמו עימותים בין תושבים לבין כוחות המשטרה ופיקוד העורף אשר אוכפים את הסגר, אך מדובר היה בעימותים נקודתיים שלא התפתחו ולא הזכירו במאומה את ההתפרעויות שהתרחשו בקרית החרדית וברמת בית שמש ב' בסגר הקודם שהושט על העיר.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


אז האם הלקחים הופקו? סגן ראש העיר משה שטרית (ליכוד) מקווה מאוד שכן. "אני מאמין שצריך לתת לאנשי המקצוע לנהל את האירוע", אומר שטרית, "אבל גם בניהול האירוע הדברים צריכים להיעשות בצורה חכמה ונבונה. הדברים צריכים להיעשות בנחישות לצד רגישות. צריך לתת לתושבים לנשום ולהפיק את הלקחים מהפעם הקודמת. כי בסגר הקודם היו מספר אירועים שההתנהלות בהם היתה לא נכונה, ואני מקווה מאוד שהדברים הפעם יתנהלו בצורה אחראית ועד כמה שאפשר רגישה".

ניתן להבין שבניגוד לחברי מועצה אחרים אתה לא מתנגד לסגר?
"אני לא ממהר לצאת בהצהרות נגד או בעד. אני מאמין שיש אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים ומה נכון. היו מספר שבועות מבולבלים, אבל ברגע שהתקבלה ההחלטה, אנחנו כרשות יכולים לדאוג לרמת התושב בסיטואציה הקיימת. זה הדבר החשוב. לדאוג לתת לתושבים את התנאים הטובים ביותר בזמן הסגר".

עולה טענה שקל לסגור את בית שמש, שיש ערים עם מספר חולים גבוה משמעותית והם לא בסגר?
"יש נתונים שצריך להתייחס להם, פחות למספר החולים הכללי אלא בעיקר לריכוז החולים באזור מסוים. יכולים להיות 2,000 חולים בתל אביב או בירושלים אבל הם פזורים ולא נמצאים באזור ממוקד. יש בבית שמש מקומות, שבהם אחוז הנדבקים גבוה ביחס למספר הכללי, ובמקומות האלה צריך לטפל נקודתית".

בתוך כך, ראש העיר ד"ר עליזה בלוך וסגן ראש העיר יהושע ארנרייך, הממונה על החינוך, החליטו לאפשר מעבר רגלי של תלמידים עד כיתה ד' בין שתי השכונות של הסגר, וזאת על מנת להמשיך ולקיים שגרה עד כמה שניתן.

כמו כן, מאז הוחלט על הסגר ביום חמישי בלילה הצליח החמ"ל בעיריית בית שמש לפנות למעלה מ-30 חולים ונדרשי בידוד מבית שמש למלונות קורונה של משרד הבריאות.


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות