השריפה בסמוך לכפר אוריה (צילומים: כבאות והצלה)
שריפה בסמוך לכפר אוריה בחודש מאי האחרון (צילומים: כבאות והצלה)

יש עוד צרות חוץ מקורונה: ההיערכות לשריפות הקיץ

באזור בית שמש ומטה יהודה ישנם שטחים גדולים של חורש טבעי ויערות, כדי למנוע את שריפות הקיץ - בכבאות והצלה בית שמש ובמועצה האזורית מטה יהודה מבקשים לחדד את הכללים והנהלים

פורסם בתאריך: 11.7.20 19:23

בכל שנה מכלות שריפות הקיץ אלפי דונמים של חורש טבעי ויער. מעבר לפגיעה בטבע, פעמים רבות קיימת גם פגיעה ברכוש וסכנה ממשית לחיי אדם. אחד האזורים הכי מועדים הוא בית שמש רבתי כולל אזור המועצה האזורית מטה יהודה – אשר מאופיין בטופוגרפיה מורכבת ובשטחים גדולים של חורש טבעי ויערות.

כלקח מהשריפות בשנים האחרונות, כולל כמה שריפות שפרצו בחודשים האחרונים, במועצה האזורית מטה יהודה ובכבאות והצלה בית שמש החלה היערכות לקראת הימים החמים שפתח, ימים שבהם צפויים, למרבה הצער, שריפות חורש.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


הנחיות כבאות והצלה לקיץ בטוח:
* בפרוץ שריפה, יש לפעול מיד לכיבוייה ובמקביל להזעיק את שירותי הכבאות בטלפון 102.
* אם אין ביכולתכם להשתלט על הדליקה, פנו מיד את האזור והזהירו אנשים בסביבתכם.
* בדיווח למוקד 102 יש לציין מקום מדויק של השריפה, סוג השריפה, מימדים, דרכי הגישה למקום וחבירה לאדם שיכוון את כוחות הכיבוי למקום.
* אין להבעיר אש בימי שרב ורוחות.
* במידה והדלקתם אש, יש לפעול על פי הנחיות בטיחות האש בחיק הטבע.

במועצה האזורית מטה יהודה מציינים כי בעקבות החורף האחרון, שהיה רבוי בממטרים ובמשקעים, נוצרה כמות עשביה נרחבת. לשם כך, מבקשת המועצה האזורית מטה יהודה להקפיד על ההנחיות כדי למעזר ככל הניתן את סכנת שריפות הקיץ.

באחרונה נערכה פגישה בין צוותי הכיבוי ביישובי מטה יהודה לבין מפקד תחנת כבאות והצלה בית שמש. במועצת מטה יהודה מציינים כי "הוקמה מערכת קשר ומערכת שועל שמחוברת למערכות כב"א ולמערך ה-GIS של המועצה והתקיימו פגישות ביישובים ועם קק"ל בנושא. לצד כל אלו, המועצה מבצעת מבצעים ותרגולים עם משטרת ישראל וכוחות הכיבוי וההצלה והיא תמשיך להפעיל אוטובוס חפ"ק אשר יאפשר למועצה להתנהל מול גורמי החירום בצורה מיטבית ומסודרת".

זאת ועוד, במועצת מטה יהודה מבקשים לחדד את הנהלים והכללים: "בפרוץ שריפה, יש לפעול מיד לכיבוייה ובמקביל להזעיק את שירותי הכבאות בטלפון 102. בדיווח יש לציין מיקום מדויק של השריפה, סוג השריפה, מימדיה, דרכי גישה למקום וחבירה עם אדם שיקבל את כוחות הכיבוי ויכוונם למקום. במקביל יש לדווח למוקד המועצה בטלפון 8108*. כמו כן, אין להבעיר שריפה יזומה בימי שרב ורוחות".

ראש המועצה האזורית מטה יהודה ניב ויזל: "בימים אלו אנו נערכים לקיץ חם נוסף ומבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור בהיערכות לתקופה זו. בימים ובשבועות הקרובים יבוצעו פעולות אשר מטרתן למנוע פגיעה ברכוש ובנפש ומתוך מחויבות עמוקה לשמירה על שטחינו ועל איכות הסביבה באזור".


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות