שוטרים ממוגנים מפני נגיף הקורונה, רמת בית שמש (צילומים: דוברות המשטרה, צביקי ולדמן-מתוך ויקיפדיה)
שוטרים ממוגנים מפני נגיף הקורונה, רמת בית שמש (צילומים: דוברות המשטרה, צביקי ולדמן-מתוך ויקיפדיה)

בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה: הממשלה שוקלת להטיל סגר על בית שמש

מספר החולים החדשים בעיר עלה ב-150 בתוך שבוע, ואפשרות סגר מלא או חלקי תעלה במהלך היום לדיון בוועדת השרים לנושא הקורונה. העירייה: "לא התקבל שום הודעה בדבר הגבלות תנועה חלקיות בעיר"

פורסם בתאריך: 9.7.20 10:11

התפרצות הגל השני של הקורונה מכה בעוצמה רבה, גם בבית שמש, שבה ישנם נכון להבוקר, חמישי, 272 חולים פעילים. על פי נתוני משרד הבריאות, במהלך השבוע האחרון עלה מספר החולים המאומתים החדשים בעיר ב-162 – נתון אשר משקף עלייה של 150 אחוזים.

בשל העלייה בתחלואה, ועדת השרים לענייני הקורונה צפויה להתכנס במהלך היום (חמישי) ולדון בהכרזה על הטלת סגר ומגבלות תנועה על מוקדי תחלואה מוגברים. הוועדה תחליט האם להיעתר לבקשת משרד הבריאות ולהטיל סגר חלקי או מלא על בית שמש. אם מדובר יהיה על סגר חלקי, ההערכות הן ששוב יהיו אלו שכונות רמת בית שמש ב' ושכונת נחלה ומנוחה (הקריה החרדית) שעליהן יוטלו המגבלות.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


יצוין כי פרט לבית שמש, ועדת השרים תדון בהטלת סגר ו/או מגבלות תנועה גם על ירושלים, מודיעין עילית, רמלה, לוד, קרית מלאכי, בני ברק, רעננה ואשדוד. ההגבלות שנשקלות הן ממגבלות תנועה ועד לסגר מלא, שבמקביל תעלה דרישה לתגבור בדיקות במוקדי תחלואה.

למרות הדיונים והדיבורים על הטלת סגר, נכון להבוקר, חמישי, ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך לא קיבלה שום עדכון בנושא. טענות דומות נשמעות גם מכיוונם של ראשי ערים אחרים.

כך או כך, מעיריית בית שמש נמסר: "למען הסר ספק וכדי שלא יווצר בלבול בקרב הציבור – עיריית בית שמש לא קבלה עד לרגע זה שום הודעה ממשרד ראש הממשלה, בריאות, פיקוד העורף או משטרת ישראל בדבר הגבלות תנועה חלקיות בעיר".

הטלת סגר, חשוב לציין, עשויה להוות מהלומה רצינית על כלכלת העיר, שגם ככה לא נמצאת במצב מזהיר. אם עד ליום שני האחרון היה נראה כי הזירה העסקית בעיר מתאוששת ולו במעט, הרי שהמגבלות החדשות שהוטלו על ידי הממשלה, בטח לבטח הטלת סגר חלקי או מלא על העיר, מאיימים להחמיר את המצב.

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר" בית שמש", מנתוני הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה עולה כי מספר המובטלים בעיר זינק מאז פרוץ משבר הקורונה בלמעלה מ-500 אחוזים. על פי הנתונים, מספר דורשי העבודה בעיר הינו 9,611, זאת לעומת 1,824 לפני התפרצות הקורונה.


תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות