ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

גל פריצות ברמת בית שמש ג' בערבי שבת: הרבנים בהיתר חריג לתושבים

בשבועות האחרונים אירעו ברמת בית שמש ג' מספר התפרצויות לבתים בערבי שבת. לאור הסכנה - רבני הקהילות התירו לתושבים לחלל שבת כדי לדווח על פורץ

פורסם בתאריך: 21.6.20 07:34

תושבים ברמת בית שמש ג' התלוננו בשבועות האחרונים על גל פריצות לבתים בערבי שבת. במקרים רבים התושבים מדווחים על האירועים למשטרה בצאת השבת, עם חזרתם לביתם לאחר שבילו את השבת אצל קרובי משטרה, אך ל"כל העיר בית שמש" נודע כי מספר התפרצויות לבתים אירעו גם בזמן שהתושבים היו בביתם.
בשל הסכנה הטמונה במפגש עם פורץ, ניתן בסוף השבוע האחרון היתר מיוחד על ידי רבני קהילות בשכונה לחלל את השבת על מנת להודיע על פורץ.

ההסבר של הרבנים שחתמו על ההיתר – מפגש עם פרוץ מסוכן, וכדי למנוע פגיעה בנפש מותר לחלל את השבת.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


יש לציין כי לפני כשבוע וחצי פנה "כל העיר בית שמש" למשטרת מחוז ירושלים, אך במשטרה טענו אז כי אין גל פריצות וכי ידוע להם רק על שני אירועים, אולם יותר ויותר דיווחים הגיעו לרבני הקהילות שהחליטו, כאמור, לעשות מעשה ולהוציא היתר מיוחד לחלל את השבת כדי לדווח למשטרה אם הם נתקלו בפורצים.

בהיתר, שעליו חתומים הרב חיים אליהו גלוכובסקי, הרב חנוך אלבק, הרב יוסף חיים, הרב אלעזר הכהן מאירובסקי, הרב טברסקי, הרב רפאל כהן, הרב ברוך דזיאלאווסקי, נכתב: "בעת האחרונה אירעו בשכונתנו פריצות לבתים בליל שבת קודש על ידי פורצים ישמעאלים, אף בשעה שבני הבית שהו בביתם. ודבר זה עלול להגיע לידי סכנת נפשות חס וחלילה, כמובאר בגמ' סנהדרין ע"ב וברמב"ם פ"ט מהל' גניבה ה"ט.

"אשר על כן הורו גדולי הפוסקים ששכנים הרואים פורץ הנכנס לבית כזה, מותר להם להודיע את הדבר למשטרה ולחלל שבת כדי למונעו ממעשיו, כמבואר ברמב"ם שם ה"ז (ואם אפשר בקל לעשות זאת כלאחר יד, כגון להקיש בטלפון באחורי אצבעותיו יעשה באופן זה)".


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות