איקאה אשתאול (צילום: s.t)
איקאה אשתאול (צילום: s.t)

חריגות הבנייה באיקאה: דרישה לאטום כ-9,500 מ"ר מהחנות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום, חמישי, עתירה מינהלית כנגד ההחלטה להכשיר את חריגות הבנייה בסניף איקאה אשתאול. בעתירה, שהוגשה בשם מתכננת מחוז ירושלים, עולה הדרישה לאטום את החריגות

פורסם בתאריך: 4.6.20 09:56

חריגות הבנייה של סניף איקאה אשתאול, שבגינם נדחתה הפתיחה של ענקית הרהיטים השבדית מחודש מרץ לחודש מאי האחרון, שוב עולות לדיון, וזאת למרות שוועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה נתנה תוקף לתוכנית ואישרה את פתיחת החנות.

היום, חמישי (4.6) הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) עתירה מינהלית לבית המשפט לעניינים מינהלים נגד החלטת ועדת הערר. בעתירה, אשר הוגשה בשם מתכננת המחוז שירה תלמי-בבאי, נטען כי נעשו עבירות בנייה בדרגת חומרה גבוהה ובהיקפים חסרי תקדים.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


"המדינה טוענת כי היקף עבירות הבנייה הוא של כ-9,500 מ"ר מתוך מבנה העולה על כ-25 אלף מ"ר", נמסר מפרקליטות מחוז ירושלים, "כשהדבר נעשה בהליך זוחל אך מכוון מטרה של תכנון ורישוי בשיטת ה'סלאמי'".

יש לציין כי עתירה שכזו, של מתכננת המחוז והפרקליטות כנגד ועדת הערר המחוזית, היא חריגה. בפרקליטות מציינים כי "מקרה דומה לו אירע בעבר אגב בנייה של חנות "איקאה" בראשון לציון ובמקרים בודדים נוספים. אך על דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), ארז קמיניץ, לא היה מנוס מנקיטה בדרך פעולה זו, כיוון שתוכנית שחוסר החוקיות שלה הוא כה חמור מחייב נקיטה בצעדים חריגים כדוגמת עתירה זו".


סניף איקאה אשתאול (צילום: פרטי)

סניף איקאה אשתאול (צילום: פרטי)


לדברי הפרקליטות, "בעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין יואב דור, מורן בראון ונדב ביננבאום, מצוין כי 'איקאה אשתאול' הוקמה על שטח של כ-25 אלף מ"ר, שלפי תוכנית המתאר המחוזית ייעודו אזור תעשייה. במסגרת תוכנית קודמת, שהתייחסה למבנה מסחרי של כ-17 אלף מ"ר ואושרה בוועדה המחוזית, הוסתרו מהוועדה עבירות בנייה והיתרי בנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודה, שלא היו תואמים לתוכניות שבתוקף. כמו כן, הוסתרה הכוונה לשנות גם את התוכנית הזו באמצעות תוכנית נוספת – שסותרת את תוכנית המתאר המחוזית, ומצריכה אישור של הוועדה המחוזית. לאחר אישור התוכנית להקמת המבנה המסחרי, אישרה הוועדה המקומית מטה יהודה בהליכי בזק תוכנית המכשירה את עבירות הבנייה ומגדילה את שטחי המסחר לכ-25 אלף מ"ר, תוך יצירת הפרדה מלאכותית כך שחלק מהמבנה ישמש לכאורה לאחסנה ומשרדים, כאשר בפועל כל החנות כולה היא למטרת מסחר. התוכנית החדשה אושרה, למרות שלא ניתן לה האישור הנחוץ של יו"ר הוועדה המחוזית, ואף שהיא סותרת את תוכנית המתאר המחוזית ובניגוד להוראותיה. מדובר במקרה של עבירות בנייה חמורות בהיקף של כ-9,500 מ"ר שנבנו בניגוד לתוכניות ולאישורים, ובחלקם בניגוד להיתרים שניתנו".

בבקשה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מינהלים נכתב כי "פועל יוצא מבקשה זו היא שהמבנה יוכל לפעול רק על פי התוכנית המקורית, ומשכך רק 17,130 מ"ר מהמבנה יותרו לשימוש – וביתר חלקי המבנה לא יעשה כל שימוש, הם יאטמו ולא תותר כניסה אליהם של כל אדם או חפץ".

מאיקאה נמסר: "איקאה היא לא הבעלים של הנכס אלא שוכרת אותו מבעליו ולכן היא לא מעורבת בהליך המשפטי".


סניף איקאה אשתאול (צילום: פרטי)

סניף איקאה אשתאול (צילום: פרטי)

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות