התוכים בכלובים שנלקחו מהדירה ברמת בית שמש, התוכים באחו המיוחד שהוקם עבורם בגן החיות (צילומים: עיריית בית שמש, רשות הטבע לגנים)
התוכים בכלובים שנלקחו מהדירה ברמת בית שמש, התוכים באחו המיוחד שהוקם עבורם בגן החיות (צילומים: עיריית בית שמש, רשות הטבע לגנים)

השכנים ברמת בית שמש דיווחו על מטרד רעש: הווטרינרית העירונית מצאה 11 תוכים נדירים

11 תוכים נדירים מסוג קוניור גרון כחול וצב יבשה נתפסו בדירה ברמת בית שמש בעקבות תלונות של השכנים על רעש מטריד. ד"ר מאיה קמחי דאגה להעבירם לגן החיות התנ"כי בירושלים

פורסם בתאריך: 18.6.20 11:17

דיירים בבניין מגורים ברמת בית שמש התלוננו על מטרד רעש של בעלי חיים מדירה של אחד משכניהם. לאחר מספר תלונות דומות, הגיעה הווטרינרית העירונית ד"ר מאיה קמחי לדירה ולתדהמתה גילתה שם גן חיות קטנטן שבו בעלי חיים נדירים שהחזקתם והסחר בהם מנוגדת לחוק.

בדירה נמצאו 11 תוכים נדירים מסוג קוניור גרון כחול – מין הנמצא בסכנת הכחדה ואשר אסור להחזיק בו או לסחור בו, וכמו כן צב יבשה ארצישראלי, שגם הוא בעל חיים שאסור להחזקה פרטית.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


ד"ר קמחי הוציאה באופן מיידי את בעלי החיים מהדירה ברמת בית שמש, ותוך שיתוף פעולה עם נציגי רשות הטבע והגנים – הועברו התוכים לגן החיות התנ"כי בירושלים ואילו צב היבשה שוחרר לטבע.

בעיריית בית שמש מספרים כי "בעקבות תלונת תושבים על מטרד רעש מבעלי חיים, וטרינרית העיריה, ד"ר מאיה קמחי, הגיעה לביתו של תושב הרמה לבדוק את הנושא. הווטרינרית זיהתה שמדובר בתוכים נדירים, מסוג קוניור גרון כחול, הנמצאים בסכנת הכחדה ואסור להחזיק בהם או לסחור בהם (cites 1)".

עוד נמסר מעיריית בית שמש כי "צייד התוכים והסחר בהם הביא להידללות אוכלוסיות שלמות ולכן יש מאמץ עולמי להגן על זנים הנמצאים בסכנת הכחדה".
בגן החיות, כך נודע בהמשך לד"ר קמחי ולעיריית בית שמש, פתחו עברו התוכים כלוב מיוחד – אחו תוכים בסכנת הכחדה. אם מזדמן לכם להגיע בקרוב לגן החיות בירושלים – אתם מוזמנים לגשת ולבקר את השכנים לשעבר מרמת בית שמש.

יש לציין כי ברשות הטבע והגנים הוקירו תודה לד"ר קמחי. במכתב שנשלח אל הווטרינרית העירונית ואל מנכ"ל העירייה איתמר ברטוב נמסר כי התוכים נקלטו בהצלחה בגן החיות התנ"כי. כמו כן, נכתב, בין השאר, "אבקש להודות לדר' קימחי על ערנותה והנחישות בפעולה ולאשר כי כל חיות הבר הועברו על ידי לגן החיות התנ"כי בירושלים בתנאים ראויים".


תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. זהבית וקנין

    כל הכבוד לדר' קימחי. גם לי היא עזרה הרבה עם הכלב שלי אחרי שהשכנים סתם התלוננו. ווטרינרית עם נשמה גדולה

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות