עליזה בלוך, שוטרים אוכפים סגר (צילומים: גיל כהן-מגן, דוברות המשטרה)
עליזה בלוך, שוטרים אוכפים סגר (צילומים: גיל כהן-מגן, דוברות המשטרה)

לבלוך נמאס משיטת הסגר: "לא אמצעי יעיל; היום לכולם ברור מה שאמרנו"

ראש העיר תוקפת בשיחה עם "כל העיר בית שמש" את הסגר שאליו הוכנסו השכונות החרדיות: יצר משבר אמון מול הקהילה

פורסם בתאריך: 20.7.20 06:53

ראש העיר בית שמש עליזה בלוך טוענת בשיחה עם "על העיר בית שמש" כי "היום לכולם ברור מה שאמרנו עוד בגל הראשון של נגיף הקורונה – הסגר בשכונות הוא לא אמצעי יעיל למיגור הנגיף. החשש מסגר סלקטיבי מעודד אנשים שלא ללכת להיבדק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש" ביום שישי האחרון הוסר הסגר משתי השכונות החרדיות חפציבה (קנה הבושם) והקריה החרדית (נחלה ומנוחה), זאת לאחר שבוע של סגר שהחל עוד ביום שישי ה- 10.7.

כידוע, הסגר העלה סימני שאלה רבים בקרב תושבי השכונות החרדיות, ואף בקרב גורמים בעירייה שלא הסכימו עם המהלך. במשך שבוע הסגר קראו גורמים שונים מהמגזר החרדי שלא להמשיך את הסגר בבית שמש, וראש העיר בלוך קראה להקל במגבלות.

לדברי ראש העיר בלוך, ישנם מספר צעדים שבהם יש לנקוט על מנת למגר את התחלואה בשכונות, אך וסגר אינו אחד מהם. בלוך אף מציינת כי הסגר החמיר את המצב ויצר "משבר אמון מול הקהילה החרדית".

"הצעדים האפקטיביים" טוענת בלוך, "הם הוצאת החולים למלוניות של משרד הבריאות והגברת כמות הבדיקות. ההחלטה על סגר כולל לא נתונה בידי השלטון המקומי וקשה לדעת אם הוא יועיל בעת הזאת.
"בעיר בית שמש פועל חמ"ל פינוי חולים מאומתים ומערך הסברה שהמשימה המוגדרת לו היא הוצאת חולים והדהוד המסר והחשיבות לקיום בדיקות. אנחנו כל העת בקשב ניהולי מורכב, עושים הכול לבלימת התפרצות הנגיף וגם ממשיכים בניהול העיר".

***

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר בית שמש", גם ישעיהו ארנרייך, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, התייחס לסוגיית הסגר וטען כי "בסגר אין שום תועלת. הוא לא תרם ולא יתרום כלום, אין תחלואה מקיפה יותר ברמה משמעותית בשכונות החרדיות, ומדובר באנשים בודדים. ומבחינתי לסגר הזה אין רלוונטיות ושום משמעות".


סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (צילום: פרטי)

סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (צילום: פרטי)


בנוסף לכך, כפי שפורסם אתמול, מוצ"ש, ב"כל העיר בית שמש", גם חבר מועצת העירייה יגאל חדד (ש"ס), העביר ביקורת על הסגר בשתי השכונות החרדיות בעיר, וטען כי "הסגר לא עזר בעיני. ישנם פתרונות אחרים. שיתנו לנו יותר להתערב כי העירייה מכירה את התושבים ואת העיר, כל זאת לפני שנוקטים בסגר".


חבר מועצת העירייה יגאל חדד (צילום: אלבום פרטי)

חבר מועצת העירייה יגאל חדד (צילום: אלבום פרטי)


חדד בדבריו התייחס למערך ההסברה בעיר והדגיש כי "אני מסכים שצריך למנות מישהו מיוחד למגזר החרדי שיטפל בהסברה. צריך שיהיה לחרדים עם מי לדבר, מכיוון שלמגזר החרדי אף פעם לא יהיה אמון מלא במערכות הממשלתיות. בשורה התחתונה יש כאן סוג של כישלון בטיפול, אבל אפשר לשנות את המצב מהר ולייעל אותו ביחד עם הרשות המקומית ומשרד הבריאות".

תגיות:

תגובות

2 תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות