שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

אחרי שהסתיים הסגר בשכונות בבית שמש: אושרו הגבלות חדשות בסופי השבוע

הסגר על שכונות חפציבה והקריה החרדית הסתיים - הממשלה אישרה הטלת הגבלות חדשות ביניהן כל המסעדות ומכוני הכושר ייסגרו; מרחק היציאה מהבית לא יוגבל

פורסם בתאריך: 17.7.20 08:35

אחרי שבוע בסיר הלחץ – ביום שישי בבוקר הסתיים הסגר בשכונות חפציבה (קנה הבושם) והקריה החרדית (נחלה ומנוחה), וזאת בשל התפרצות הקורונה. במטרה לבלום את ההתפשטות הסגר נכנס לתוקף ביום שישי שעבר בצהריים והוא הסתיים הבוקר ב-8:00.

הבוקר, שישי ייכנסו לתוקפן הגבלות חדשות. הממשלה אישרה הלילה – החל מהיום ב-17:00 נכנסות לתוקף הגבלות חדשות, שאושרו בהתאם להמלצות משרד הבריאות. יש לציין כי אין הגבלה על מרחק היציאה מהבית.

ההגבלות החדשות:

  • הגבלת התקהלויות – עד 10 אנשים במרחב סגור, ועד 20 אנשים במרחב פתוח.
  • מכוני הכושר והמסעדות ייסגר – ניתן יהיה לבצע משלוחים ואיסוף עצמי מהמסעדות.
  • בסופי שבוע ייסגרו הקניונים, החנויות, השווקים, הבריכות, המספרות, מכוני היופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות ואטרקציות תיירותיות.
  • אין הגבלה על מרחק היציאה מהבית.
  • חופי הרחצה יישארו פתוחים בסוף השבוע הקרוב. 
  • שירותים חיוניים יישארו פתוחים כמו מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות למכירת מוצאי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


לפי ההגבלות החדשות – המסעדות בבתי המלון יישארו פתוחות, אולם מספר האנשים בהן יוגבל ל-35 אחוזים מהתפוסה, וכן בריכות הרחצה במלונות ימשיכו לפעול ללא שינוי.

לגבי מערכת החינוך – החלטה צפויה להתקבל ביום ראשון, לאחר ששר החינוך יואב גלנט התנגד לסגירת בתי הספר של החופש הגדול.

יש לציין כי לא תתאפשר קבלת קהל במשרדי ממשלה – יפעלו בשירות מקוון. כמו כן תצומצם נוכחות העובדים במשרדי הממשלה ל-50 אחוזים, חדרי האוכל במקומות העבודה ייסגרו.


כידוע, במהלך השבוע קראו גורמים שונים מהמגזר החרדי, ולא רק, שלא להמשיך את הסגר בבית שמש. אף ראש העיר עליזה בלוך קראה להקל במגבלות. במהלך השבוע משרד הביטחון בהובלת השר בני גנץ העביר חבילת סיוע לבית שמש, זאת בעקבות הסגר שהוטל.

בעיריית בית שמש מוסרים ל"כל העיר בית שמש" כי "עיריית בית שמש מודה על המחמאות ביחס למאמצים ככלל ומאמצי ההסברה מול התושבים הנתונים בסגר. ההחלטה על הטלה או שחרור מסגר אינה במנדט העירייה או העומדת בראשה. זו אך ורק החלטת ממשלה".

כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש" מנתוני מרכז המידע והידע למערכה הלאומית בקורונה המעודכנים השבוע נרשמה ירידה בקצב ההכפלה השבועי של החולים, שירד למתחת ל-2. יחד עם זאת גם השבוע המשיכה העלייה במתונה במספר החולים בעיר – נכון ליום חמישי, מספר המאומתים עמד בעיר על 518. נתון מעניין נוסף נוגע למספר הבדיקות החיוביות שהתגלו בשבוע האחרון, שעומד בבית שמש על 13 אחוזים, גבוה מהממוצע הארצי וזהו הנתון שמדאיג יותר מכל, מכיוון שהוא מלמד על כך שישנם רבים בעיר אשר נושאים איתם את הנגיף ולא מודעים לכך.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות