שר הביטחון בני גנץ, ראש העיר עליזה בלוך (צילומים: אוליבייה פיטוסי, גיל כהן-מגן)
שר הביטחון בני גנץ, ראש העיר עליזה בלוך (צילומים: אוליבייה פיטוסי, גיל כהן-מגן)

הסגר על שכונות בבית שמש: שר הביטחון גנץ הודיע על חבילת סיוע ייעודית לעיר

חבילת הסיוע כוללת תקציב הסברה, הסעות מיידיות למלוניות ואספקת סלי מזון לתושבים בשכונות הסגר. ראש העיר בלוך: "מרגש לראות שתוך 24 שעות אנו מקבלים מענה"

פורסם בתאריך: 14.7.20 07:47

משרד הביטחון בהובלת השר בני גנץ מודיע על חבילת סיוע שתוענק לבית שמש, זאת בעקבות הסגר שהוטל ביום שישי האחרון על השכונות חפציבה (קנה הבושם) והקריה החרדית (מנוחה ונחלה).

ההחלטה על חבילת הסיוע הגיע לאחר מפגש זום שנערך אתמול בהובלת השר גנץ ובהשתתפות ראש העיר עליזה בלוך, רמ"ט פיקוד העורף תא"ל איציק בר ומנכ"ל עיריית בית שמש איתמר בר טוב.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


כשעה קלה לאחר המפגש הודיע שר הביטחון גנץ לראש העיר בלוך כי משרד הביטחון יעניק בסיוע משרד האוצר מרכיבים ייעודים למלחמה בקורונה. חבילת הסיוע כוללת הקצאת מקומות בבתי מלון הן עבור האוכלוסייה החרדית (יחידים ומשפחות) והן עבור אוכלוסיות נוספות; צה"ל ופיקוד העורף יעמידו אוטובוסים קבועים בעיר שיפנו באופן מיידית חולים למלוניות; משרד הביטחון וצה"ל ייערכו לאספקת סלי מזון לתושבים במידה והסגר יימשך לאורך זמן; הקצאת תקציב ייעודי להסברה לתושבים על הצורך ואפשרויות הפינוי למלוניות בעלות של למעלה ממאה אלף ש"ח, בשפות שונות ובאמצעי התקשורת השונים הרלבנטים לעיר".

"פעלנו מהר משום שמדובר בבעיה עכשווית ובמקרה מבחן למדינת ישראל שנמצאת בשעת חירום רפואית", מדגיש שר הביטחון גנץ. "אנחנו מחוייבים להילחם בקורונה בביטחון. אנחנו מחוייבים לכך שבית שמש תישאר פתוחה, בריאה ובטוחה".

ראש העיר בלוך: "מרגש אותי לראות שבתוך 24 שעות מקבלים מענה. רק שיתוף פעולה של משרד הביטחון עם משרד הבריאות, משטרת ישראל והרשות המקומית יכולים לייצר מטה של כוחות משולבים ולגדוע את התפשטות הנגיף. אני מברכת על שיתוף הפעולה שהוא בבחינת פיקוח נפש. סוגייה נוספת שחשוב להדגיש כי שיתוף הפעולה נכון שיתגייס גם לבניית האמון עם הציבור החרדי. מדובר במשבר אמון ובתוך משבר כזה לא ניתן להתקדם לעבר פתרון. משימה נוספת של כל הגורמים הללו הוא לבנות גשר שיוביל מהתמודדות לפתרון".

יצוין כי אתמול בבוקר, שני, נפגשה שרת התפוצות עומר ינקלביץ (כחול לבן) עם ראש העיר בלוך, וזאת לבקשת שר הביטחון גנץ. בפגישה עלו הצרכים השונים של בית שמש לאור הסגר והעלייה בתחלואת הקורונה. כדי לגבש את חבילת הסיוע החליט שר הביטחון גנץ לקיים את מפגש הבלוך.


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות