משה שטרית (צילום: מיכאל קריספל)
משה שטרית (צילום: מיכאל קריספל)

הזינוק במספר המובטלים – סגן ראש העיר שטרית ל"כל העיר": "המצוקה היא כלכלית וגם נפשית"

מספר דורשי ודורשות העבודה בבית שמש זינק בלמעלה מ-500 אחוזים מאז התפרצות הקורונה. סגן ראש העיר משה שטרית מתייחס לנתונים ואומר: "בנושא האבטלה - הידיים שלנו כרשות די כבולות"

פורסם בתאריך: 16.7.20 07:28

"כאחד שמסתובב הרבה בשטח ושהדלת שלו תמיד פתוחה בפני התושבים – אני רואה בחודשיים האחרונים מצוקה קשה ואמיתית אנשים", כך אומר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" סגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית (ליכוד), בהתייחסו למספר המובטלים בעיר שזינק מאז התפרצות הקורונה בלמעלה מ-500 אחוזים. "המצוקה היא כלכלית אבל גם נפשית. אנשים איבדו את הפרנסה, לאחרים המשכורת נחתכה. יש סיפורים קשים. אני יכול להעיד שכמות הפניות לעזרה שאני מקבל בחודשים האחרונים עלתה פי כמה וכמה לעומת טרום תקופת הקורונה. אני כמובן מנסה לעשות מה שאפשר, אבל זה לא הרבה".

"בנושא האבטלה – הידיים שלנו כרשות די כבולות", מוסיף שטרית. "ראשית, מדובר בבעיה שלא מאפיינת רק את בית שמש. העלייה במספרים אצלנו די תואמים את מה שקורה בכל ישראל. זו בעיה כלל ארצית, אולי אפילו אפר לומר שהמצוקה היא כלל עולמית. כרשות מקומית, יש דברים שאין לנו יותר מדי כלים לטפל בהם, והאבטלה הוא אחד מהם. יש הכתבות מלמעלה, ממשרד האוצר והממשלה".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


מה בכל זאת ניתן לעשות ברמה המקומית?
"מה שניתן עשינו ואנחנו ממשיכים לעשות. למשל, בגל הראשונה יצאנו בקמפיינים שעדיין נמשכים – לקנות מעסקים מקומיים. נקודות ההנחה שלנו היתה שאם בעל עסק עם 4-3 עובדים יעבוד כמו שצריך, הוא לא יוציא את העובדים שלו לחל"ת, ואז נקטין את מספר המובטלים. פעילות אחרת היא יצירת הקניון הווירטואלי, שזכתה להצלחה. את העזרה נתנו ונמשיך לתת. לעומת זאת, לאדם שעובד או עבד מחוץ לעיר אין לנו איך לסייע. לכן מיקדנו פעילות בעסקים הקטנים והבינוניים ובמסגרת הכלים שלנו עודדנו את הצמיחה והמסחר כדי שהעסקים ימשיכו לעבוד ולהעסיק עובדים".

"הפגיעה הכלכלית מורגשת בכל תחום", ממשיך ואומר שטרית. "לדוגמא, המתנ"סים שאני ממונה עליהם. חלק גדול מהפעילות של המתנ"סים ממומנת מהכנסות שיש מהפעילויות השונות, כיום לאור המגבלות וההנחיות של משרד הבריאות הפעילויות נפגעות ואין הכנסות. ושוב, אנחנו עושים מה שאפשר וכך היה גם עם בתי הספר של החופש הגדול בבית שמש. היה פה שילוב כוחות מדהים של המתנ"סים ושל מינהל החינוך – ומגיע לכל מי שעסק בנושא שאפו גדול על ההצלחה והעבודה הקשה. זה לא מובן מאליו, לא היה לנו זמו היערכות מספיק ועדיין הצליחו להרים מאות מסגרות ל-19,500 תלמידים".


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות