שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)
שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)

המשנה לראש העיר נגד ההגבלות: "אין לסגר שום תועלת"

המשנה לראש העיר ישראל סילברסטין מוחה נגד התנהלות המדינה בהטלת הסגר על שכונות חרדיות בעיר: "ברגע שיש החלטות ללא שום הבנה, זה לא עובד"

פורסם בתאריך: 13.9.20 07:51

בעוד יומיים, שלישי (15.9), יגיע לסיומו שבוע הסגר הלילי שהתקבל על ידי גורמי הממשלה בניסיון למגר את התחלואה בערים ובשכונות המוגדרות כאדומות. כידוע, בבית שמש הסגר הלילי נאכף בשלוש השכונות החרדיות בעיר: רמת בית שמש א', רמת בית שמש ג', ושכונת מנוחה ונחלה – זאת לאחר ההתנגדות הנחרצת לסגר לילי בקרב ראש העיר עליזה בלוך ובקרב חברי מועצה שונים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


בין המתנגדים החריפים לסגר המוטל על שכונות העיר, נמנה ישראל סילברסטין (דגל התורה) המכהן כמשנה לראש העיר ומחזיק בתיק הבריאות במועצת העיר. בשיחה עם "כל העיר בית שמש", מספר המשנה לראש העיר כי אין בסגר תועלת מלבד פגיעה בכלכלה ובמערכת החינוך. "המטרה של העוצר הלילי היא שבממשלה יוכלו להראות שעושים איזשהו צעד – אבל אין לסגר שום תועלת", מציין סילברסטין. "זה שאין מערכת חינוך זה דבר חמור מאוד ופוגע בפרנסה של האנשים שגם ככה נמצאים במצב קשה. כאשר ילדים משחקים מתחת לבית ללא פיקוח ראוי זה יותר סכנה מאשר שילכו למסגרות החינוך, הסגר הלילי סתם מקשה על ההורים לצאת למקומות עבודה".

"אני שמעתי סיפורים שחברות רצו לפטר עובדים מאזורים אדומים מכיוון שהם התקשו להגיע לעבודה והם לא רוצים עובדה משם", מוסיף סילברסטין ומספר על החסרונות של הטלת הסגר. "יש פגיעה קשה מאוד בחינוך ובפרנסה. אני מבין שעיקר הנושא למנוע את ההגעה לאירועים וחתונות – אז שיאסרו על קיום אירועים אבל סתם לעשות עוצר לילי ולהקשות על אנשים ולפגוע במערכת החינוך, זה לא מועיל".


ישראל סילברסטין - המשנה לראש העיר בית שמש (צילום: פרטי)

ישראל סילברסטין – המשנה לראש העיר בית שמש (צילום: פרטי)


סילברסטין אינו חוסך בביקורת כלפי הממשלה, שלטענתו החליטה על הטלת הסגר הלילי בשכונות העיר ללא שום בדיקה וניתוח עומק של נתונים. כמו כן, הוא טוען כי רשויות המדינה לא הסבירו לגורמי העירייה מהי מטרת הסגר. "הממשלה חושבת שזה צעד שיעבוד בקלות יתר, מה שכל המומחים אומרים שסגר יועיל רק עם מערך שלם של קטיעת שרשרת ההידבקות אז הסגרים אינם תועלתיים, ובנוסף פרופ' גמזו אמר בעצמו שבבית שמש הוכח שסגר על השכונות אינו מועיל", מציין סילברסטין. "אנשים צריכים לשמור על ההנחיות וריחוק חברתי ולהימנע מהתקהלות, אך ברגע שיש החלטות ללא שום הבנה, זה לא עובד. אם היו יושבים איתנו בצורה רצינית ושולחים נציגים שמנתחים ביחד את הנתונים, זה משהו אחר, אבל זה לא נעשה, ואני רואה את זה פעם אחר פעם".

לסיכום, סילברסטין מתייחס למשבר האמון בין הציבור החרדי לממשלה, שנפגע בעקבות הסגר שהוטל מספר פעמים בעיר, ומציין כי כעת יש לבנות אותו מחדש. "ישבתי עם פרופ' גמזו ושר הבריאות אדלשטיין, אבל הם לא באים לשמוע באמת מה המצב בעיר וזה לא מעניין אותם מה קורה בבית שמש. אמרתי שחייבים לבנות את האמון מול הציבור כי כבר יש משבר אמון מול הממשלה, ואולי הכוונה של הממשלה היא שלא לפגוע בציבור החרדי, אבל מכיוון שהם צריכים לעשות פעולות בערים שאינן יהודיות וחרדיות, הם צריכים להכניס גם את החרדים לעוצר".

"אני מאוד שמח שחברי הכנסת החרדים נקטו בעמדה על מנת למזער כמה שיותר את הנזק של הסגר", מסכם סילברסטין. "ובסך הכל, אני רואה שיש שמירה על הכללים וההנחיות, אך לבסוף אנחנו מקבלים סטירות לפנים, וזה מקשה על האמון".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות