שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)
שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)

סגר לילי בשכונות בית שמש? ראש העיר מתנגדת בנחרצות

ראש העיר עליזה בלוך מתנגדת לאפשרות של סגר לילי על שכונות "אדומות" בעיר בית שמש. "מישהו מבין את ההשלכות של סגירה חוזרת של כלל העסקים הקטנים בעיר?"

פורסם בתאריך: 7.9.20 07:43

האם הסגר שמתוכנן על ידי פרופ' גמזו יצא לפועל בבית שמש? בעקבות העלייה המסיבית שנרשמה לאחרונה בתחלואה ברמה המדינית, גורמים בממשלה וביניהם פרויקטור הקורונה הראשי פרופ' רוני גמזו, תכננו להטיל החל מהיום (שני 7.9) סגר על מספר ערים ושכונות המוגדרות אדומות ברחבי הארץ, כאשר ברשימה נכללות גם מספר שכונות חרדיות בבית שמש – המוגדרת כולה נכון להיום כעיר כתומה לפי מתווה משרד הבריאות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


בעקבות התכנון של פרופ' גמזו להטיל סגר על מספר שכונות חרדיות בעיר, אליו נוספו אפשרויות של סגירת מערכת החינוך העירונית ואף הטלת סגר כלל עירוני בשעות הלילה – נרשמה התנגדות גורפת מצד ראש העיר עליזה בלוך, שתכננה להיפגש באופן אישי עם פרופ' גמזו אמש בכדי לדון בנושא הסגר. לבסוף, הפגישה בין השניים אינה התקיימה, אך בלוך מספרת בשיחה עם "כל העיר" על התנגדותה לסגר והסיבות שעומדות מאחוריה.

"מדובר בכלי שנוסה שלוש פעמים, ונכשל. צריך לתת מענה מוסדר ולא שליפות. שמעתי מהתקשורת על הכוונה להטיל סגר על שתי שכונות, להשבית את מערכת החינוך כולה ולהטיל סגר לילי על כלל העיר, אך אני מסרבת לקבל תכתיבים דרך אמצעי התקשורת", מציינת בלוך, שהתייחסה בדבריה לעננת הסגר המרחפת מעל העיר. "חמ"ל הפינויים של עיריית בית שמש ממשיך בתפוקה מלאה לפנות חולים ומבודדים מהעיר, אנחנו מנהלים מסעות הסברה בשיתוף פיקוד העורף וממשיכים לעודד חבישת מסכות וריחוק חברתי".


ראש העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)

ראש העיר עליזה בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)


בדבריה, הוסיפה בלוך התייחסות גם להשלכות הכלכליות והחינוכיות שהסגר יביא עמו, במידה ויצא לפועל, וקראה בצורה חד משמעית לפרופ' גמזו להימנע מסגר עקב השלכות אלו בדיוק. "עיריית בית שמש עמלה לסייע בשיקום העסקים הקטנים שעוד טרם השתקמו מהסגרים הקודמים. מישהו מבין את ההשלכות של סגירה חוזרת של כלל העסקים הקטנים בעיר? של סגירת 45 אלף תלמידים בשליפה וללא חשיבת עומק?" שואלת בלוך, תוך שהיא מותחת ביקורת על האפשרות של קיום סגר עירוני. "כך לא מתבצעת עבודת מטה. אני קוראת לפרופ' גמזו לעצור כל צעד חד צדדי ולהימנע מהטלת סגר על שכונות בעיר".

במקביל, ועדת השרים לענייני הקורונה, שהייתה אמורה להכריע אתמול בנושא, נדחתה. ישיבת הוועדה נדחתה בהוראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונכון לכעת גם המועד החדש להתכנסותה אינו ידוע. ההחלטה לדחות את כינוס הוועדה התקבלה זמן קצר לאחר פגישתו של ראש הממשלה עם ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי (ש"ס) ויעקב ליצמן (יהדות התורה) – אשר שניהם ביקשו לבחון חלופות לסגר על ערים חרדיות שמוגדרות כערים אדומות.


פרופ' רוני גמזו - פרויקטור הקורונה (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

פרופ' רוני גמזו – פרויקטור הקורונה (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר בית שמש", זוהי אינה הפעם הראשונה שהעיר בית שמש עולה לכותרות בנוגע לסוגיית הסגר. בחודש יולי, לפני כחודשיים, הטילו גורמים בממשלה סגר במשך שבוע שלם על שתי שכונות חרדיות – חפציבה (קנה הבושם) והקריה החרדית (נחלה ומנוחה) – זאת לאחר הצטברות נתוני תחלואה גבוהים בעיר. כידוע, הסגר העלה סימני שאלה רבים בקרב תושבי השכונות החרדיות ואף בקרב גורמים בעירייה שלא הסכימו עם המהלך, ובמשך שבוע בו התקיים הסגר, קראו גורמים שונים מהמגזר החרדי שלא להמשיך את הסגר בבית שמש, במקביל לקריאתה של ראש העיר בלוך להקל במגבלות על השכונות החרדיות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בבית שמש? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באייפון 

 

 

 

 


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עליזה בלוף אם זה היה סגר על רמה ב והקריה לא היה לה שום בעיה

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות