שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)
שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)

כעס גדול בעירייה: "אף אחד לא מבין מה התועלת בסגר הזה, ומה המטרה שלו"

בעיריית בית שמש תוקפים את ההחלטה להטיל סגר לילי על רמת בית שמש א', רמת בית שמש ג' ומנוחה ונחלה. סגן ראש העיר ארנרייך: "מה התועלת בסגר משעה 19:00 עד 5:00 בבוקר?"

פורסם בתאריך: 9.9.20 07:14

לאחר ההחלטה שהתקבלה אתמול, שלישי, על ידי גורמי הממשלה ופרופ' גמזו לסגר לילי במספר ערים ושכונות ברחבי הארץ המוגדרות כאדומות לאור העלייה בנתוני התחלואה – גם במספר שכונות בעיר יצא העוצר הלילי לדרך: ברמת בית שמש א', רמת בית שמש ג' ושכונת מנוחה ונחלה.

יש לציין כי מדובר בפעם השלישית שמתקיים סגר בבית שמש, וההחלטה התקבלה למרות ההתנגדות הנחרצת של ראש העיר עליזה בלוך, וחברי מועצת העיר. בין ההגבלות בסגר הלילי בין השעות 19:00 עד 5:00: איסור לצאת מהבית למרחק של יותר מ-500 מטרים (פרט להצטיידות במזון וטיפולים רפואיים); איסור על פעילויות מסחר, בילוי ופנאי; סגירת מוסדות חינוך (פרט לחינוך מיוחד ובחינות בגרות).


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעירייה, ישעיהו ארנרייך מצטרף לשורת המתנגדים בעירייה, ואומר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" כי מדובר באמצעי שנוסה בעבר ואינו הוכח כיעיל. "אף אחד לא מבין מה התועלת בסגר הזה, ומה המטרה שלו. ראש העיר עליזה בלוך פנתה לגורמים המתאימים ומייצגת את העיר בעניין הסגר. עמדת העיריה הובהרה באופן ברור – אנחנו לא מזלזלים בקורונה, וצריך לתת יותר כלים לעירייה לטפל בנושא בין אם מדובר בפינויים למלוניות, מערכת בדיקות יעילה יותר ועוד".


סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (צילום: פרטי)

סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (צילום: פרטי)


"אבל, בסגר לילי אף אחד לא רואה תועלת", מוסיף ארנרייך. "מה התועלת בסגר משעה 19:00 עד 5:00 בבוקר? אם עושים סגר כללי על כל המדינה כמו בגל הראשון אז אולי יצליחו לעצור את שרשרת ההדבקות אבל אם אנשים יוצאים בבוקר לעבודה ואין מוסדות חינוך, מה התועלת? לאף אחד לא ברור העניין, אנחנו לא רואים אפקטיביות לדבר הזה והסגר הזה בשכונות בבית שמש אינו הוגן. אי אפשר לנהל מנגנון חיים כשבשכונות בבית שמש לא ייצאו לעבודה, ומישהו אחר מעיר אחרת כן יצא לעבודה. או מישהו שרוצה לצאת לאירוע משפחתי יכול לצאת, אך הקרוב משפחה השני לא יכול כי הוא גר בית שמש – אין לדבר הזה שכל ואין שום צורה".

ארנרייך מתייחס גם למשבר האמון שנוצר בין הממשלה לתושבים בבית שמש בעקבות המהלך, ומותח ביקורת חריפה על אופן העברת המידע של הממשלה לעירייה: "הצורה שבה המשבר מתנהל כרגע ולפיה העירייה מקבלת את המידע דרך התקשורת כמו התושבים, ומצפים שננהל את האירוע, כאשר אין לנו שום מידע מעבר לתקשורת, לא מוסיפה למערכת האמון. היה מן הראוי שהגורמים הרלוונטיים יתנהלו באופן שונה, ושנהיה בעירייה שותפים בהחלטות ושנביע את דעתנו ולא יערכו לנו מעין שימוע".

אם לא סגר – מהו הפתרון בעיניך?
"אנחנו לא מומחים למה אפשר לעשות על מנת למגר את הקורונה. אבל כעירייה אנחנו מבקשים להעביר מסרים באופן שוטף, לדאוג לפינויים בצורה נכונה, והסברה נכונה. אנחנו עושים את כל זה אבל עיריית בית שמש לא משרד הבריאות ולא פרויקטור קורונה, ובסך הכל פעילה בתחום על מנת למגר את התחלואה בעיר ולעזור בלוגיסטיקה. צריך להתנהל מול ראש העיר ואנשי ההנהלה שעובדים מול חמ"ל פיקוד העורף וקופות החולים בשוטף, צריך לשמוע אותנו ואת הקשיים".

"בנוסף חלק מהחולים לא נמצאים בעיר ולא נכנסו אליה", מסכם ומדגיש ארנרייך. "הם רשומים בקפסולות של ישיבות בתוך העיר – אז למה מכניסים את הנתונים האלה לרשימה? נתוני התחלואה בבית שמש לא משקפים את מה שקורה באמת בעיר".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אריה

    אני כבעל עסק מקומי
    דוגס אנד פטס ישראל חווה את קושי התקופה במלואו.
    הייתי יותר בעד סגירה הרמטית לשבוע
    בכדי למגר את ההתפשטות.
    סוגרים חלקי פחות אפקטיבי.
    בבמה זו אתייחס לנושא של תחושה של
    התעמרות העירייה בבעלי העסקים המקומיים
    במהלך החצי שנה האחרונה
    הן עי נתינת דוחות הן עי הברחת לקוחות.
    אי אפשור להציג סחורה בחוץ.וכהנה וכהנה
    דווקא בתקופה זו שאנו מנסים בכל דרך לייצר הכנסה להרחיב את הסיכוי למכירה את הנראות. בכדי לשרוד.
    דווקא שם אני חש מוגבל.
    למה?..בגלל שמס חודשים קיבלנו קיזוז ארנונה בהתאם להחלטת ממשלה ?
    על כן פתאום החודש קיבלנו חייובים על השילוט??
    על ארנונה מחודשת ??
    דוחות???
    מה. התחושה הרווחת היא כאילו הרשות המקומית
    באו רעבים על בעלי העסקים..מה קרה
    תנו לנו אוויר. תנו לנו לנשום.
    על תספרו לעיתונות ולממשלה כאילו אנחנו קורסים בגללם.בגלל סגר זה או אחר.
    .כשאתם בעצם נוטלים חלק בזה… בדרכם.

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות