חבר המועצה ישראל מנדלסון (צילום: רווח הפקות)
חבר המועצה ישראל מנדלסון (צילום: רווח הפקות)

מחזיק תיק העסקים בעיר: "אני קורא לתושבי העיר לקנות מהעסקים בעיר"

חבר מועצת העיר בית שמש, ישראל מנדלסון, מחזיק תיק העסקים, מתאר את המאמצים לעזור לעסקים המקומיים ואת אפשרויות קבלת הסיוע

פורסם בתאריך: 24.7.20 09:09

"אנחנו מבינים את המצוקה של בעלי העסקים, נפגשים איתם ושומעים על הקשיים בכל תחום, הכל על מנת שנוכל לעזור", כך טוען ואומר בשיחה עם "כל העיר בית שמש", ישראל מנדלסון, חבר מועצת עיריית בית שמש (טב) ומחזיק תיק תעסוקה מסחר ותעשייה, כשהוא מתייחס לקשיים ולמצוקת בעלי העסקים והעצמאיים בעיר בעקבות משבר הקורונה.

כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש" עסקים רבים בעיר מרגישים כי העירייה לא מושיטה לעצמאיים מספיק עזרה בימים קשים אלו ואף אינה מתחשבת בהוצאות הכלכליות ובקשיים של הסוחרים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"אנחנו מרגישים את הקושי הכלכלי", מתאר מנדלסון, "יש המון פניות, ואנחנו בעירייה מנסים לעזור במה שאנחנו יכולים במגוון דרכים. בין היתר ייפתח חמ"ל עסקים בעבודה משותפת עם חברת הכנסת איילת שקד. אני אעבוד מול העירייה לגבי הצרכים הבירוקרטיים, ובכלים שיש לנו ננסה לעזור לבעלי העסקים בעיר.

"הטלפון שלי זמין ואפשר להתקשר כשיש בעיה, ואנסה לעזור כל עוד זה בגדר היכולות שלי, בין אם מדובר בארנונה, דחיית תשלומים וכו'. כל יוזמה, אנסה לקבל אותה ולתת מענה, וגם אם יש משהו שהוא בלתי אפשרי אומר זאת. בנוסף, אני קורא לתושבי העיר לקנות מהעסקים בעיר, עכשיו זה הדבר הכי נכון ועניי עירך קודמים".

מנדלסון מתייחס בדבריו גם לנתוני האבטלה הבלתי נתפסים בעיר בעקבות משבר הקורונה. כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש" מנתוני ביטוח לאומי עולה כי מספר המובטלים בעיר זינק בלמעלה מ-500 אחוזים. "המצב ישתפר", טוען מנדלסון, "רק כשכל חברי הקואליציה בכנסת יבינו שעתיד העיר תלוי בהחלטת הממשלה להעביר חוק הנוגע להטבות מסוימות לעצמאיים ובעלי עסקים שפותחים עסקים בעיר. זה קורה בירושלים ובקרית גת בקרב מפעלים, חברות הייטק ועוד ומשקיעים חיצוניים, וכרגע בבית שמש אין שום הטבה, ולכן מצב התעסוקה כאן מורכב יותר. עתיד העיר תלוי בהחלטת ממשלה כזו".

כשעננת סגר נוסף מרחפת בשנית, מנדלסון לא חוסך בביקורת על התנהלות הממשלה ותוקף את ההחלטה להטיל סגר בשכונות העיר, וההחלטה המזגזגת לסגור את המסעדות – מה שלא קרה לבסוף. "אני לא איש בריאות וזה לא התחום שלי", מדגיש מנדלסון. "אבל מהניסיון שנעשה כאן בבית שמש, שהעיר היתה נתונה כמה פעמים תחת סגר, זה לא הביא את התוצאה וגרם לאנשים להתחמק מסגר מה שיכול לגרום יותר לעלייה בתחלואה- עשו את הדבר הזה בצורה של נתק. הקורונה זה בריאות וכלכלה ביחד. אי אפשר להסתכל רק על הבריאות או רק על הכלכלה. אם יש נתק ביניהן, המחירים כבדים והנזק יותר גדול, וראינו את זה בבית שמש".

"אני קורא לממשלה", ממשיך מנדלסון, "ומבקש בשם העסקים – כשאתם מתקבלים החלטה תתנו מרווח של זמן לעסקים להתארגן. אני אומר את זה בהמשך למה שקרה בוועדת הקורונה השבוע. אנשים מתקשרים אלי ולא יודעים מה להגיד לעובדים. תנסו לחשוב על עסקים שצריכים מרווח של זמן להתארגן. אנשים הזמינו אספקה למסעדות, תנו להם לסיים אותה. שינסו לחשוב שהם בעלי העסק. כי זה מה שהציבור צועק".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות