הסגר בבית שמש, חבר המועצה יגאל חדד (צילומים: דוברות המשטרה, אלבום פרטי)
הסגר בבית שמש, חבר המועצה יגאל חדד (צילומים: דוברות המשטרה, אלבום פרטי)

הבדלי מעמדות? "בהרבה מקרים יש אמת לגבי אפליה"

הגבלות הקורונה - חבר המועצה מסיעת ש"ס יגאל חדד מתייחס בשיחה עם "כל העיר בית שמש" לתחושות האפליה שנרשמות במגזר החרדי ומציע: "צריך למנות מישהו מיוחד שיטפל בהסברה, שיהיה לחרדים עם מי לדבר"

פורסם בתאריך: 18.7.20 17:29

שבוע לאחר סגר הקורונה בשתי השכונות החרדיות בבית שמש תחושות האפליה במגזר החרדי רק התגברו. "בגל הראשון של הקורונה הציבור החרדי היה נחשב המדביק הראשי", אומר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" חבר מועצת העירייה יגאל חדד (ש"ס), "ואין ספק שיש תחושות כאלה, זה מורגש. מנגד, אני חושב שלא תמיד שוטרים או פקחים נוקטים בצעד מסוימים בגלל שמדובר במגזר החרדי, אבל בהרבה מקרים יש אמת לגבי אפליה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


כפי שפורסם השבוע ב"כל העיר בית שמש", אברהם קאפ, תושב השכונה מנוחה ונחלה, מייסד ארגון החסד עזרת אחים ומפקד תחנת זק"א, לא חסך בביקורת על התנהלות הממשלה, גורמי האכיפה והסגר בשכונות החרדיות כלפי המגזר החרדי בעיר. "מדובר בשכונות חרדיות אז קל מאוד לממשלה לסגור אותן בפעם השנייה, אבל אין לסגר מטרה קונקרטית", טען קאפ, "העירייה עושה עבודה טובה עם החרדים, אבל יש אפליה ברורה בין השכונות החרדיות למעורבות, הכי קל לסגור שכונה חרדית, היחס לחרדי וחילוני הוא שונה, לחילונים מביאים מסכה ושוטרים באים בהסברה יפה, ולחרדים ישר מביאים דוח. אני מודע לזה שהיחס של השוטרים והפקחים הוא שונה לגמרי לגבי כל מגזר".

חדד מוסיף ומתייחס בדבריו לסגר שתי השכונות החרדיות בעיר, ומוסיף כי "הסגר לא עזר בעיני. ישנם פתרונות אחרים ולא סגר. למשל: במידה והממשלה רואה שיש עלייה בתחלואה בעיר, להתקשר לראש העיר מראש וליידע, לערב את הגורמים הרלוונטיים בעירייה, שיתנו לנו יותר להתערב כי העירייה מכירה את התושבים ואת העיר, כל זאת לפני שנוקטים בסגר".

"בנוסף, אני מסכים שצריך למנות מישהו מיוחד למגזר החרדי שיטפל בהסברה", מציע חדד," שיהיה לחרדים עם מי לדבר, מכיוון שלמגזר החרדי אף פעם לא יהיה אמון מלא במערכות הממשלתיות. בשורה התחתונה יש כאן סוג של כישלון בטיפול אבל אפשר לשנות את המצב מהר ולייעל אותו ביחד עם הרשות המקומית ומשרד הבריאות".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות