אברהם קאפ (צילום: פרטי)
אברהם קאפ (צילום: פרטי)

מעמדות בבית שמש? "יש אפליה ברורה בין השכונות החרדיות למעורבות, הכי קל לסגור שכונה חרדית"

אברהם קאפ, מפקד תחנת זק"א בבית שמש ותושב שכונת מנוחה נחלה, מדבר עם "כל העיר בית שמש" על אפליה נגד הציבור החרדי ותוקף בחריפות את הסגר: "אף אחד לא מאמין למשרד הבריאות, האמון בהם נשבר בעיני הציבור החרדי"

פורסם בתאריך: 15.7.20 17:46

האם הסגר שהוטל על אזורים חרדיים בבית שמש חושף כעת מעמדות בעיר ואפליות בין ציבור חרדי למעורב?
"הסגר הוא לא רלוונטי, אף אחד לא מאמין לסגרים האלה", כך טוען בשיחה עם "כל העיר בית שמש" אברהם קאפ, תושב השכונה מנוחה ונחלה, מייסד ארגון החסד עזרת אחים ומפקד תחנת זק"א. "מדובר בשכונות חרדיות אז קל מאוד לממשלה לסגור אותן בפעם השנייה, אבל אין לסגר מטרה קונקרטית. הסגר לא נותן לאנשים לצאת לעבוד, אין בתי ספר ומסגרות ואנו רואים את התוצאות. אני עוזר לכולם בין אם זה חילונים ועד חרדים קיצוניים ואני יודע שזה משפיע כלכלית, אני שולח מאות מנות מזון ביום למשפחות שפשוט הסגר מקשה עליהם, והלחץ גדול בתוך הבית".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש", הסגר הוטל ביום שישי האחרון, 10.7, על שכונת חפציבה (קנה הבושם) והקריה החרדית (מנוחה ונחלה) למשך שבוע עד ליום שישי הקרוב. המטרה היא למתן את התחלואה בשתי השכונות. יחד עם זאת, נמשכת העלייה במספר הנשאים של נגיף הקורונה בבית שמש ולפי העולה מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה – נכון להיום, רביעי, ישנם כ-453 חולים פעילים בבית שמש.

"בבית שמש הנתונים לא כל כך מדאיגים", ממשיך קאפ. "כיום, אף אחד לא מאמין למשרד הבריאות, האמון בהם נשבר בעיני הציבור החרדי. בגל הקודם אנחנו היינו היחידים ששמרנו והקפדנו ועשינו כל מה שצריך, והממשלה עדיין עושה מה שנוח לה. רק ביומיים האחרונים הוציאו את החולים המאומתים למלוניות לאחר כמעט שבוע של סגר שלם, במקום להוציא אותם מזמן – הם רוצים ומתחננים שיוציאו אותם ורק היום קיבלו אישורים".


אברהם קאפ (צילום: פרטי)

אברהם קאפ (צילום: פרטי)


אתה מרגיש שיש אפליה בין הציבור החרדי לציבור הכללי בהתנהלות מול המשבר?
"יש אפליה ברורה בין השכונות החרדיות למעורבות, הכי קל לסגור שכונה חרדית, היחס לחרדי וחילוני הוא שונה, לחילונים מביאים מסכה ושוטרים באים בהסברה יפה, ולחרדים ישר מביאים דו"ח. אני מודע לזה שהיחס של השוטרים והפקחים הוא שונה לגמרי לגבי כל מגזר. אם ההפגנה אתמול בבלפור היתה במגזר החרדי היו יותר פצועים חרדיים וזה בטוח".

לסיכום, קאפ מדגיש ומציין כי הציבור החרדי בעיר כן נשמע להנחיות ורוצה לשתף פעולה בהתנהלות מול המשבר, אך לטענתו ישנן דרכים אחרות שאפשר לנקוט על מנת להשיג תוצאות יעילות. "הציבור החרדי משתף פעולה ואף אחד לא רוצה למות. אני מאמין שצריך להשקיע בפרסום ובהסברה מקומית לציבור החרדי. להביא אנשים חרדים שמבינים ברפואה ומובילי דעה, לשאול למי ובמה צריך לעזור, לתת נתונים ולהסביר למה עושים סגר. שלא יפילו עלינו החלטות שרירותיות".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות