איקאה אשתאול (צילום: s.t)
איקאה אשתאול (צילום: s.t)

חריגות הבנייה באיקאה אשתאול: הפרקליטות מבקשת לערער על השארת הסניף פתוח במלואו

המלחמה נמשכת: בשם מתכננת המחוז שירה תלמי בבאי הגישה הפרקליטות בקשה דחופה למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים שקבע כי אין לאטום את השטחים החורגים

פורסם בתאריך: 1.7.20 13:15

הסאגה סביב חריגות הבנייה שנעשו בסניף איקאה אשתאול נמשכת – הבוקר, רביעי, הגישה מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, בשם מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-בבאי, לבית המשפט העליון בקשה דחופה למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים, שדחה לפני כשבועיים את הבקשה לאטום את השטחים החורגים מהוראות התכנון. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש", מדובר על חריגות בנייה בהיקף של כ-9,000 מ"ר, אשר מהווים כשליש משטח החנות. יש לציין כי בית המשפט לעניינים מינהליים קבע כי חריגות הבנייה חמורות, אך עדיין החליט שלא לקבל את הדרישה לאטום את השטחים החורגים.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בפרקליטות מחוז ירושלים מציינים כי "המדינה הגישה לביהמ"ש לעניינים מינהליים עתירה נגד החלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אשר נתנה תוקף לתוכנית המכשירה בדיעבד עבירות בנייה חמורות ביותר ובהיקפים חסרי תקדים במתחם "איקאה" באשתאול, וכן עתרה לבטל את היתר הבנייה שניתן מכוח תכנית זו. בצד העתירה, ביקשה המדינה צו ביניים למניעת שימוש בחלקי המבנה החורגים מהתוכנית שאושרה ב-2019, וזאת עד להכרעה בעתירה לגופה. בית המשפט דחה את הבקשה לצו ביניים".

עוד מוסיפים בפרקליטות: "בבקשה רשות הערעור טוענת כעת המדינה, כי בהחלטת בית המשפט לעניינים מינהליים נפלו שגיאות, שלהן השפעות רוחב משמעותיות הנוגעות לאינטרס הציבורי שבשמירה על שלטון החוק והמאבק ב"מכת המדינה" של עבריינות הבנייה, באופן המצדיק מתן רשות ערעור".


שירה תלמי בבאי (צילום: אלידור חדד)

שירה תלמי בבאי (צילום: אלידור חדד)


בבקשת הערעור נכתב בין השאר כי "כאשר בית המשפט קמא דוחה בקשה למתן צו ביניים, האוסר על שימוש בחלקים החורגים מההוראות התכנוניות התקפות ואשר נבנו בניגוד לדין, לא ניתן כל ביטוי לשיקול שעניינו התנהלות חמורה של המשיבות בחוסר תום-לב, הסתרת מידע ממוסדות התכנון, והלכה למעשה ביצוע עבירות בנייה רחבות היקף תוך הצבת עובדות בשטח".

יודגש כי לענקית הרהיטים השבדית איקאה אין ממש צד בתביעה. איקאה שוכרת את השטח מחברת פארק אשתאול והמועצה האזורית מטה יהודה.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות