איקאה אשתאול (צילום: s.t)
איקאה אשתאול (צילום: s.t)

עוד עתירה נדחתה: למרות חריגות הבנייה – איקאה אשתאול יישאר פתוח במלואו

צו האיטום שביקשה מתכננת מחוז ירושלים להוציא לשליש משטח החנות נדחה על בית המשפט המחוזי בירושלים. ביקורת נמתחה על התנהלות המדינה בתיק

פורסם בתאריך: 17.6.20 12:22

סניף איקאה אשתאול יישאר פתוח במלואו. כך נפסק היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, שדן בעתירה שהגישה המדינה לאיטום של כ-9,000 מ"ר משטח החנות שנבנו בחריגה. יצוין כי ההליך המשפטי הנוגע לחוקיות השטחים שנבנו בחריגה (למקום אושר בינוי בהיקף של 17,000 מ"ר) יימשך.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש" לפני כשבועיים, את צו האיטום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים בשם מתכננת המחוז שירה תלמי-בבאי. הצו ביקש להורות על איטום וסגירה של השטח שנבנה בחריגה מהיתרי הבנייה מאושרי. אלא ששופט בית המשפט המחוזי אלכסנדר רון קיבל את עמדת היזמית 'פארק מסחר תעשיה אשתאול' שמשכירה את השטח לאיקאה. השתיים טענו בבית המשפט כי איטם של כ-9,000 מ"ר משטח החנות אינו ישים ויביא הלכה למעשה לסגירה של החנות כולה, זאת לאחר שהיא נפתחה רק בתחילת חודש מאי בעיכוב של חודשיים בשל אותן חריגות, וזאת לאחר אישור שניתן על ידי ועדת הערר של מחוז ירושלים.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בפסק הדין מתח השופט רון ביקורת על התנהלות המדינה בתיק זה ובתיקים דומים אחרים. "חלק לא מבוטל מהקשיים בכל הקשור לסוגיית האכיפה של עבירות בנייה נובע מכך שנוקטות הרשויות לסוגיהן בהליכים העומדים לרשותן באיחור ניכר", כתב השופט רון. "פעולות שניתן ונכון היה לעשות בשלבים מוקדמים, מורכבות שבעתיים בחלוף הזמן… בוודאי לא לאחר שהבנייה נסתיימה ולאחר שהופעל כבר במקום עסק ממנו מתפרנסים מאות עובדים. ככל שהמעשים חמורים יותר, ידועים יותר ובולטים יותר, כך נדרשה הרשות לפעול מהר יותר".

יחד עם זאת, השופט רון לא הקל ראש בחריגות הבנייה וציין, בין השאר, כי "אכן מרחף צל כבד מעל כ-8,500 מ"ר בנויים, אם לא מעט יותר. אף מקובלת עליי לחלוטין החומרה בה רואה המבקשת את הדבר".

כאמור, הדיון בחריגות יימשך אך איום האיטום והסגירה הוסר בשלב זה מעל הסניף, שימשיך לפעול כרגיל.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות