אזור בבית שמש (צילום: s.t)
בית שמש (צילום: s.t)

ודאות תכנונית לכ-360 אלף תושבים: אור ירוק לתוכנית 'בית שמש 2040'

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה השבוע להניע את התוכנית שכוללת התפתחות בתחומי התחבורה, התעשייה והתעסוקה. "זהו מהלך היסטורי"

פורסם בתאריך: 5.6.20 07:42

אתגרים רבים ניצבים בפני העיר בית שמש. הגידול התמידי באוכלוסייה מחייב פיתוח תשתיות בקצב מואץ ביחד עם חשיבה אסטרטגית קדימה. ואת זה בדיוק מבקשת לעשות תוכנית המתאר 2040, שנידונה באחרונה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

תוכנית מתאר בית שמש 2040 כוללת התפתחות משולבת מכוונת תעשייה, תעסוקה ותחבורה. לדברי יו"ר ועדת התכנון המקומית הרב שמעון גולדברג (שלומי אמונים), "התוכנית תהפוך את בית שמש לעיר משמעותית בת כ-360 אלף תושבים, כאשר שלביות הפיתוח תחזק את העיר ותבטיח עצמאות כלכלית, השלבים כוללים פתרונות בתחום התחבורה והתשתיות לתפקוד מיטבי של העיר".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


העבודה על תוכנית מתאר 2040 החלה כבר לפני מספר שנים, אך בוועדת המקומית מציינים כי היא התגבשה במהלך השנה האחרונה תוך תיאום מלא עם לשכת התכנון המחוזית ומשרד השיכון.

"בית שמש הגדולה עיר העתיד לכולם", אומרת ראש העיר עליזה בלוך בהתייחסה לתוכנית. "אישרנו היום להניע את תוכנית המתאר המכוונת התפתחות משולבת. רק יישום היעדים בתחומי תחבורה, תעשייה ותעסוקה יאפשרו תמיכה בהתפתחות העיר. זהו מהלך היסטורי. אנחנו מניחים את תוכנית המתאר הכוללת של העיר שהעוגן שלה הוא התפתחות שלבית המעוגנת יעדים בתחומי התחבורה, תעשייה ותעסוקה".

יצוין כי התוכנית כוללת יצירת ודאות תכנונית ותכנון כולל בראיה כלל עירונית תוך התחשבות בתרחישים שונים ובשלביות פיתוח, תוך שימור וחיזוק מאפיינים עירוניים קיימים, חיזוק ועיבוי צירים עירוניים קיימים והפיכתם למשמעותיים ברמה עירונית, חיזוק העיר הוותיקה כמוקד עירוני, חיבור פנים עירוני ברשת רחובות וצירים ירוקים כחלק ממערכת כוללת, וכן יצירת מלאי אזורי תעסוקה בצפון ומערב העיר, ופיזור אזורים מעורבי שימושים בקרבת אזורי ביקוש כדי להבטיח את העצמאות הכלכלית של בית שמש.

התוכנית מבקשת לייצר מערכת שטחים פתוחים רצופה המחברת בין חלקי העיר, תשתית המשכית למעבר להולכי רגל, שבילי אופניים וחיבור לערכי טבע בתוך העיר ומחוצה לה הכוללים אתרי ארכיאולוגיה, אתרי טבע, שמורות ויערות. שימור ערכי טבע ומורשת. פיתוח של בית שמש כמוקד מלונאי ותיירותי חדש המקושר לאטרקציות בסביבתה ומזעור פגיעה בערכי טבע הסובבים את העיר. כאמור, מטרת התוכנית מתן מענה פרוגרמתי מתארי לאוכלוסייה מגוונת ומתן מענה לצמיחה דמוגרפית לצד פיתוח כלכלי מקיים.


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות