הפגנות החרדים הקיצונים ברמת בית שמש (צילום: מוישי גולדשמיד)
הפגנות החרדים הקיצונים ברמת בית שמש ב' (צילום: מוישי גולדשמיד)

מספר חולי הקורונה בבית שמש ממשיך לטפס: קריאה להטלת סגר על מספר שכונות

מספר החולים המאומתים בבית שמש הכפיל את עצמו בתוך כשבוע וחצי, כאשר עיקר התחלואה החדשה מגיעה מהשכונות החרדיות רמת בית שמש ב' והקריה החרדית. ראש העיר בלוך: "נדרשת תוכנית חירום מקיפה לטיפול בשכונות אלו"

פורסם בתאריך: 24.4.20 07:32

נתוני תחלואת הקורונה בבית שמש ממשיכים להיות מטרידים. מאוד מטרידים. למעשה, בתוך כשבוע וחצי זינק מספר החולים החדשים בבית שמש בלמעלה מ-50 אחוזים, כשנכון לאתמול (חמישי, 23.4) עמד מספר החולים המאומתים בעיר על 392. כאמור, מדובר על עלייה של כמעט 100 אחוזים מאז יום ראשון שעבר (12.4) – אז היו בבית שמש 199 חולים.

העלייה הזו במספר החולים, שמנוגדת לחלוטין למתרחש במרבית הרשויות האחרות בישראל (פרט לרשויות הערביות שבהן החלו בדיקות הקורונה בשלב מאוחר יחסית), מדאיגה מאוד את כל העוסקים בדבר. בימים האחרונים, כך נודע ל"כל העיר בית שמש", החלו במשרד הבריאות לבחון את האפשרות להטיל סגר ומגבלות על אזורים מסוימים בבית שמש, בדומה למה שקרה בשכונות בעיר ירושלים.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


גם ראש העיר בלוך מודאגת מאוד מהמספרים. "לאור העלייה במספר החולים בשכונות רמה ב' והקריה החרדית קיימתי מספר פגישות עם משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל, וכן עם חברי מועצת העיר. אני סבורה כי בעת הזו נדרשת תכנית חירום מקיפה לטיפול בשכונות אלו. לאור זאת אני דורשת מהממשלה לגבש חבילת סיוע מקיפה לשכונות אלו, לרבות הגבלת תנועה. החבילה תכלול מערך מתוגבר לפינוי חולים, הגברת כלי הסיוע לתושבי השכונה בסלי מזון, פעילויות העשרה לילדים ונוער, דאגה מקיפה לאוכלוסיות בסיכון כדוגמאת קשישים, וכן הגבלות תנועה והגברת אכיפה. אני פונה לכלל תושבי העיר ומבקשת להמשיך ולהקפיד על ההנחיות ונהלי החרום".

אז מה מדאיג כל כך את ראש העיר בלוך ואת בכירי משרד הבריאות? ממסמך פנימי של עיריית בית שמש עולה כי רוב מוחלט של החולים החדשים בבית שמש בשבוע האחרון מגיעים מהשכונות החרדיות בעיר – בעיקר מרמת בית שמש ב' ומשכונת הקריה. כך למשל, בשכונת רמת שמש ב' עמד ביום שני האחרון (20.4) מספר החולים המאומתים על 117 חולים, זאת 1 חולים בלבד ביום שני ה-13.4. מדובר על זינוק של 129 אחוזים; בקריה החרדית זינק מספר החולים המאומתים ב-76 אחוזים – 42 חולים ב-13.4 לעומת 74 חולים ביום שני האחרון (20.4).

העובדה שדווקא השכונות הללו "מככבות" בנתוני התחלואה. כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר בית שמש", בשבועות האחרונים הלכו והסלימו המחאות וההפגנות של הקיצונים שמתגוררים בשכונות. כמעט בכל ערב נרשמות מהומות באזור נהר הירדן ברמת בית שמש ב'. הקיצונים, סיקריקים ברובם, מוחים על סגירת בתי הכנסת, מוחים על המגבלות ועוד ועוד. בההפגנות הללו, כמעט מיותר לציין, כמעט ולא נראים על המפגינים אמצעי מיגון כגון מסיכות או כפפות, כך שלא מפתיע שנתוני התחלואה גדלים בצורה שכזו.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות