עמוס מיימוני (צילום: פרטי)
עמוס מיימוני (צילום: פרטי)

חוזרים למגרש הביתי: כדורגלן העבר עמוס מיימוני בראיון

לרגל פתיחת מגרש הכדורגל ומשחק הבכורה שייערך מחר - עמוס מיימוני, כדורגלן העבר של הפועל בית שמש המיתולוגית, הקבוצה היחידה בתולדות העיר ששיחקה בליגות הבכירות והתמודדה מול קבוצות כמו בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, בראיון ל"כל העיר בית שמש" משחזר את התקופה היפה בה הכדורגל בעיר היה חי, נושם ובעיקר בועט

פורסם בתאריך: 12.12.19 13:24

אחרי 8 שנים בהן קבוצות הכדורגל העירוניות נאלצו לארח משחקים ביתיים מחוץ לבית שמש, סוף סוף הגיעה השבוע הבשורה המרגשת בה נמסר למערכת "כל העיר בית שמש" כי ההתאחדות לכדורגל אישרה את המגרש החדש שנחנך בתחילת חודש אפריל. רגע לפני משחק הבכורה שיתקיים מחר (שישי), בשעה 13:30, בו תארח עירוני בית שמש (בוגרים) את הפועל חורה, תפסנו את כדורגלן העבר עמוס מיימוני לראיון נוסטלגי על ימיה הגדולים של הפועל בית שמש המיתולוגית.

עמוס מיימוני, בן 60, תושב בית שמש, שמנהל את מחלקת הספורט של עיריית בית שמש כבר עשרות שנים, נחשב בשנות השמונים לאחד החלוצים הבולטים בארץ. מיימוני, שהחל את הקריירה שלו בהפועל בית שמש והפך בבוגרים לחלוץ המוביל של הקבוצה, זכה לקבל הצעה מקבוצת בית"ר ירושלים הגדולה. לאחר שחתם במועדון הירושלמי ונכנס באופן רשמי לסגל הקבוצה, המשיך מיימוני להציג יכולת טובה כשלצדו שיחקו כדורגלנים גדולים, ביניהם אורי מלמיליאן, אלי אוחנה וסמי מלכה. לאחר מספר עונות בבירה הוא שב לקבוצה בה גדל ושיחק בה עד שתלה את נעליו. ותיקי העיר מספרים עליו שהיה לאימת הבלמים, כדורגלן מאוד חכם עם חוש הבקעה גבוה וקור רוח מושלם מול השער.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


רגע לפני שחוזרים למגרש הביתי, ספר לנו על משחק הבכורה שלך בבוגרים של הפועל בית שמש.
"משחק הבכורה שלי בבוגרים היה כשהייתי בן 16 פלוס מול הפועל ראשון לציון. המאמן היה צבי סינגל שזימן אותי למשחק של הבוגרים ושילב אותי במחצית השנייה, כאשר היינו בפיגור 1:0 ודקות אחדות אחרי שנכנסתי כבשתי את השוויון. אני זוכר את צרחות הקהל ואת הכתבות שפרסמו עליי בעיתונות הארצית. הייתה חוויה בלתי נשכחת".

מיימוני עם אלי אוחנה (צילום: s.t)

מיימוני עם אלי אוחנה (צילום: s.t)


מהו המשחק הגדול ביותר בקריירה שלך ככדורגלן הפועל בית שמש?
"במשחק מול הפועל רמת גן החזקה. ניצחנו 0:2 מצמד שערים שאני כבשתי ובמקביל הצגתי יכולת מצוינת. אני זוכר שהכדור פשוט נדבק לי לרגל. לשמחתי גם נבחרתי לשחקן המצטיין של המחזור".
האם אתה מתרגש לקראת החזרה למגרש?
"יש לי צמרמורות בגוף רק מעצם המחשבה ששוב קבוצות הכדורגל בעיר ייהנו ממגרש ביתי. כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה ולכל האנשים שפועלים למען קידום הספורט בעיר. עכשיו אפשר סוף סוף להגיד שאנחנו על המפה".

תגובות

תגובה אחת
  1. יובל

    ויימן נכנע לבן 16 הייתה הכתבה ביום ראשון בעיתון חדשות הספורט, למחרת המשחק עם הפועל ראשל״צ שכאמור הסתיים בתוצאה 1:1. הכתב של העיתון הוא לא אחר מאשר מנהל הקבוצה, עובדיה ז״ל

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות