חבר מועצת העירייה אסצ'ילאו מולה, מחזיק תיק הקליטה (צילום: פרטי)
חבר מועצת העירייה אסצ'ילאו מולה, מחזיק תיק הקליטה (צילום: פרטי)

"אנחנו מתמודדים עם מחסור של מחשבים לילדים"

אסצ'ילאו מולה, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הקליטה בבית שמש, מתאר את הקשיים לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה

פורסם בתאריך: 15.8.20 18:17

אסצ'ילאו מולה, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הקליטה (מחל) מתייחס בשיחה עם "כל העיר בית שמש" למתווה שגובש על ידי משרד החינוך לזחרה לשנת הלימודים, ואף מתאר את החשש מלמידה דרך הזום לצד מחסור במחשבים אצל חלק מהמגזרים בעיר.

"תכנית הלימודים שנרקמה לשנת הלימודים הבאה מאוד מורכבת", מציין מולה. "עד כיתה ד' הילדים ילמדו באופן מסודר ככל שניתן וילכו למסגרות. אך מה עם שכבות ה'-ו'? ללמוד דרך הזום ברוב ימות השבוע זה לא למידה רגילה בבית הספר. גם ככה הילדים מאוד מתוסכלים בבית, וזה מאוד בעייתי, הילדים לא יהיו מרוכזים. יש צוות שלם שמלווה את הילדים, אבל עדיין, זה מאוד מורכב ומאתגר, לא כל ילד יכול ללמוד דרך הזום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"זה נכון שהילדים הכירו את הזום ולמדו להשתמש בו בניגוד לגל הראשון", מוסיף מולה. "אבל יש ילדים שצריכים מורה ולימוד פרטני, וזה יפגע בהם. רוב ההורים הולכים לעבודה וילדים צריכים השגחה, אחרת הם לא ייקחו ברצינות את הלימודים".

מולה מתייחס גם לבעיית המחסור במחשבים של תלמידים רבים בעיר, ואף בקרב קהילת יוצאי אתיופיה. לטענתו העירייה העניקה מחשבים לתלמידים רבים, אבל עדיין ישנם גם תלמידים רבים שאין להם מחשב. "אנחנו מתמודדים עם מחסור של מחשבים לילדים", אומר מולה, "בקהילה אין להם את כל האמצעים לקנות מחשב לכל ילד במשפחה. לכן בעירייה השתדלו לספק מחשבים והוציאו מכרז מחשב לכל ילד, ויש כאלה שקיבלו. אך עדיין נשארו ילדים שאין להם מחשב. אני ביקשתי לבחון בשנית את הנושא דרך אגף החינוך בעירייה, ולראות כיצד אפשר לעזור להם. בנוסף, אנשים שיכולים לתרום ולתת לילדים שאין להם מחשב, זה גם יעזור".

במהלך השנה שעברה הגיעו כ-200 עולים חדשים לעיר, ולדברי מולה כמובן יש לשים דגש ולדאוג לתכנית לימודים מתאימה לתלמידים בקרב משפחות העולים. "צריך לקחת בחשבון שהעיר קולטת עלייה", הוא מסביר, "בית שמש קלטה במהלך שנת 2019 מעל 200 עולים. צריכים לדאוג להם לתכנית לימודים מתאימה בתקופה זו. אנחנו במחלקת הקליטה מנסים כמה שאפשר לטפל ולסייע לעולים בלימודים על מנת שישתלבו במערכת החינוך בעיר כראוי. אנחנו כרגע מחכים לפגישה נוספת עם ראש מינהל החינוך קובי עמר, על מנת לבחון כיצד לפתוח את שנת הלימודים בצורה הכי טובה. לא נשאר לנו הרבה זמן ואנו צריכים לגבש תכנית התמודדות".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות