בית הכנסת אמרי יוסף ברמת בית שמש ג' (צילום: פרטי)
בית הכנסת אמרי יוסף ברמת בית שמש ג' (צילום: פרטי)

"הבעיה בשכונת רמת בית שמש ג' שאין מספיק מבני ציבור להתפלל"

צביקה זיכל, גבאי בית כנסת 'אמרי יוסף' ברמת בית שמש ג', מתייחס בשיחה עם "כל העיר בית שמש" להיערכות של המתפללים לקיום אמירת סליחות ללא הדבקות

פורסם בתאריך: 7.8.20 05:31

בעוד כשבועיים ביום שישי (21.8), בראש חודש א' אלול, יחלו באמירת סליחות בבית שמש, במגוון בתי הכנסת של הזרם הספרדי בעיר. בשל הנחיות הממשלה וההגבלות על מספר המתפללים על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, עולה חשש רב בקרב מתפללים בעיר בנוגע לקיום הסליחות בבתי הכנסת השונים.

צביקה זיכל, גבאי בית כנסת 'אמרי יוסף' ברמת בית שמש ג', מתייחס בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על ההיערכות של המתפללים לקיום אמירת סליחות בצל ההנחיות, ומספר באילו צעדים אפשר לנקוט כדי לצלוח את תקופת הסליחות ללא הדבקות בבתי הכנסת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"לגבי תקופת אמירת סליחות הקרבה, וכן לגבי ראש השנה, אנחנו מחכים להחלטות של הממשלה", אומר זיכל, "ואני מקווה שיתפרסמו בהקדם. אנחנו עדיין לא יודעים מה קורה. אבל אנחנו מחפשים כבר חזנים ואנשים שתוקעים בשופר למקרה שהתקנות יוחמרו. אישית אני מאמין שיהיה מותר להתפלל לא פחות מסביבות 50 איש בבית כנסת. לצורך העניין, בית הכנסת שלי מכיל 150 איש, ואני מקווה שיהיה מותר להגיע ל-50 אחוז תפוסה".

"הזרם הספרדי מתחיל בעוד שבועיים א' אלול, אמירת סליחות", מוסיף זיכל. "ואני מאמין שהם ינהגו כמו שאני אנהג בבית הכנסת שלי – במקום סליחות של מניין אחד בבוקר, נעשה שניים, אחד בלילה ועוד אחד בבוקר, זאת על מנת שיגיעו כמה שיותר מתפללים ושלא יהיו הרבה אנשים ביחד באותו הזמן".

"הבעיה בשכונת רמת בית שמש ג' שאין מספיק מבני ציבור בשכונה להתפלל", מספר זיכל. "אין בתי ספר, אין אולמות ספורט. אם היה משהו בסגנון, הייתי מבקש את האולם לאמירת סליחות. בנוסף, אני חושב כי התפילות ואמירת הסליחות לא יכולות להיות בחוץ תחת כיפת השמיים כי מדובר בתקופה חמה, וזה לא מתאים".

"אני נמצא בקבוצת וואטסאפ גדולה של גבאים בבתי כנסת, שכולם נמצאים באותתו פלונטר", מסכם ומדגיש זיכל. "אנחנו לא יודעים מה יקרה ומה יוליד יום. אך, לדעתי העירייה צריכה להתמקד בהסברה הנוגעת לחבישת מסכות והיגיינה בבתי כנסת בתקופת הסליחות הקרבה. ואולי להעמיד בבתי כנסת עמדות של אלכוג'ל ומסכות ולדאוג לאמצעים הרלוונטיים".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות