חבר המועצה ישראל מנדלסון (צילום: רווח הפקות)
חבר המועצה ישראל מנדלסון (צילום: רווח הפקות)

"המטרה שלנו בעיר היא להוות דוגמא בערבות הדדית"

על רקע צום תשעה באב מדבר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תעסוקה ומסחר ותעשייה ישראל מנדלסון על אהבת חינם

פורסם בתאריך: 29.7.20 18:41

על רקע צום תשעה באב, ישראל מנדלסון, חבר מועצת עיריית בית שמש (טב) ומחזיק תיק תעסוקה מסחר ותעשייה, מדבר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על ערבות הדדית. "עבורי תשעה באב מעבר לצום ולאמירת קינות, זה לבוא ולומר מה אני צריך לעשות על מנת שלא אהיה שותף לחורבן הבא?", אומר מנדלסון. "ובנוסף, מה צריך לעשות על מנת לבטל את החורבן ולהביא את הבשורה הטובה?".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"הרי על מה אנחנו צמים? לאורך אלפי שנים דווקא בתשעה באב התרחשה סדרת אסונות, והיום כשאנחנו בשיא משבר הקורונה ניתן להבין זאת – אם לפני שנה היו אומרים שנסגרים בתי הכנסת, אין טיסות, ישנה אבטלה וכו', לא היינו מאמינים. והיום ניתן לראות שיש משהו קטן שיכול לשבש את כל עולמנו ואת המערכת, אבל מה שבאמת יכול להחזיק את המערכת איתנה זה אנושיות, אחדות, הדדיות ואהבת חינם על מנת לשרוד, ואני רואה את זה בשטח".

"זה יום לחשבון נפש", מוסיף מנדלסון. "הרוחניות והגשמיות יחדיו שתיהן לא עוזרות אם לא מביאים כל דבר ורצון למעשה בפועל. לכן, גם בבית שמש ובכל מקום צריך לחשוב כיצד אפשר לקחת את הייחודיות של העיר ולהפוך אותה לדבר טוב וחיובי מאשר לריב איש עם רעהו בשל כל מיני סיבות, ואז המצב מתהפך לרעה".

"בית המקדש השני חרב על רקע שנאת חינם. ולדעתי, ברגע שנתחיל לבצע אהבת חינם בינינו, ונחליט לשבת איש עם רעהו גם אם לא מסכימים על אותם הנושאים, נוכל להביא את השינוי", מסכם מנדלסון. "לא משנה אם מדובר בחילוני, דתי או חרדי ומהן השקפות העולם – מה שמשנה האם מסכימים לקחת אחריות ולהשפיע לטובה, ולא לפחד להסביר את זה בצורה אמיתית. ישנה אפשרות לא להסכים על אותם דברים, אך לשנוא זה משהו אחר לגמר, והמטרה שלנו בעיר היא להוות דוגמא בערבות הדדית להמון ערים אחרות".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות