ראש העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)
ראש העיר עליזה בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)

ראש העיר בלוך בשיחה על תשעה באב ואהבת חינם: "יש בבית שמש דיאלוג ויחסים טובים"

בשיחה מיוחדת עם "כל העיר בית שמש" לציון תשעה באב מדברת ראש העיר עליזה בלוך על מרקם היחסים בעיר בין האוכלוסיות השונות

פורסם בתאריך: 30.7.20 07:49

בשיחה מיוחדת עם "כל העיר בית שמש" לציון תשעה באב, מסבירה ראש העיר עליזה בלוך, על משמעותו מבחינתה, מהו מסמל, ואיזה מסר היא רוצה להעביר לתושבי העיר ברוח התקופה. "טוב שיש את תשעה באב, מכיוון שהיום הזה מאלץ את כולנו לעצור רגע לחשוב ולשאול את עצמינו ליום אחד – באיזה חברה אנחנו רוצים לחיות? האם אנחנו מסוגלים לנהל דיאלוג של אהבת חינם או שלא?", אומרת בלוך. "זה טוב שעוצרים רגע את המרוץ השגרתי, ויש משהו בימים האלה שאומר בואו נראה לאן אנו הולכים – האם אנחנו מסוגלים לנהל אורח חיים שרואה את הצרכים אחד של השני ושמתכתב אחד עם השני? אני חושבת שיש ליום הזה זה כוח גדול מאוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"לכן, אני רוצה לומר שלא נבזבז את היום הזה", ממשיכה בלוך. "אם יש יום כזה אז ננסה לקחת אותו ולתת לו הרבה כבוד ונראה בו הזדמנות לחשבון נפש. אני קוראת לכל אחד לשאול את עצמו מתי בפעם האחרונה הוא ישב לשיחה עם מישהו שהוא לא כמוהו, אולי עולה חדש? מישהו שמאמין בדת או בדרך אחרת? אני חושבת שהאתגר שלנו שכל אחד ימצא לעצמו מישהו שלא גדל כמוהו וישאל את עצמו מה אני יכול ללמוד ממנו, לא מה אני יכול לשנות בו שכדי הוא יהיה כמוני. זו לא חכמה".

בלוך מתייחסת בדבריה גם לתקופה האחרונה של משבר הקורונה, ולאווירה השוררת בקרב חלק מגווני האוכלוסייה בעיר בעקבות הימים הלא הפשוטים. "בעיר בית שמש יש סוגים שונים של אנשים", מתארת ראש העיר, "חרדים וחילונים שעובדים ביחד ויש להם מכנה משותף ויש גם שוני, וזה לא הופך אותם לשונאים. להפך, אני רואה כאן הרבה מערכות יחסים יפות וחיבורים מעוניינים. ובזמן הקורונה אני רואה שהרבה ארגוני צדקה וחסד עוזרים אחד לשני ולמשפחות בלי קשר אם הם חרדים או חילונים. אני רואה חברה טובה ואיכותית בעיר – מי שרוצה למצוא את הרע תמיד ימצא, אך בעיניי יש בבית שמש דיאלוג ויחסים טובים".

לסיום, בלוך בוחרת להעביר מסר לתושבי העיר ברוח תשעה באב, ומציינת כי "אני חושבת שיש היום הזדמנות לעצור רגע ולהתבונן ולראות אחד את השני מעבר לשגרה היומיומית במיוחד לאור התקופה שעוברת על המדינה והמשברים. הרבה פעמים אנשים חושבים שבמידה וכולם יתנהגו כמוהם העולם יהיה הרבה יותר טוב, אך זה לא ככה. זה טוב שהעולם מגוון ויש לזה ערך גדול, ומדובר במשהו יפה שיש להרוויח וליהנות ממנו. אני תושבת גאה של העיר בית שמש, ואני חושבת שככל שניתן יותר אהבת חינם ונפרגן בתוך העיר – נייצר אווירה יותר טובה, ואנחנו נרוויח עיר שהיא יותר איכותית. לשם הייתי רוצה להגיע".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות