עובדיה גבריאלי, פעיל חברתי בשכונות החרדיות בבית שמש (צילום: פרטי)
עובדיה גבריאלי (צילום: פרטי)

"האפליה בבית שמש בין החרדים לבין השאר זועקת לשמיים"

הפעיל החברתי עובדיה גבריאלי, תושב רמת בית שמש, חושש מעלייה נוספת בתחלואה וקורא בשיחה עם "כל העיר בית שמש" לרשויות להגביר את ההסברה בשכונות החרדיות: "בתוך הציבור החרדי מתחילים להאמין שאין קורונה וזו המצאה של הממשלה"

פורסם בתאריך: 28.7.20 07:22

"האפליה בבית שמש בין החרדים לבין השאר זועקת לשמיים", כך אומר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" עובדיה גבריאלי, פעיל חברתי בשכונות החרדיות, תושב שכונת רמת בית שמש ב' שעובד כתקליטן. "אני רואה את זה גם מבחינת האופן שבו אוכפים את ההנחיות, בצד השני של העיר לא ראיתי שמבצעים מעקבים לראות מי מקפיד על מסכה, ולא ראיתי ילדים שחוטפים דוחות".

"גם ככה לחרדים ולגורמי האכיפה אין עבר נעים", מוסיף ואומר גבריאלי. "אין אינטראקציה ביניהם ובתקופה כזאת רגישה אני חושב שצריך לנסות ליצור שיתוף פעולה עם ראשי קהילות של הציבור החרדי, על מנת לגרום לכך שהם ישתפו פעולה עם הרבנים וכך הרשות המקומית, המשטרה, ומשרד הבריאות ירוויחו את שיתוף הפעולה – כי כרגע זה לא קיים בין החרדים לשאר הגורמים, וראינו את זה בסגר האחרון שהיה בשכונות חפציבה ומנוחה ונחלה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


גבריאלי לא חוסך בביקורת כלפי הגורמים הרלוונטיים בנוגע לסגר האחרון שנעשה החודש למשך שבוע שלם בשכונות החרדיות חפציבה ומנוחה ונחלה. "אישית אני לא חושב שסגר זה פתרון, אבל אני לא חושב שצריך להימנע ממנו במידה ויש הוראה מפורשת שחובה לעשות סגר על מנת למנוע את עליית התחלואה", מציין גבריאלי. "אך, צריך בשכונות החרדיות לעשות את זה בצורה חכמה וזה אומר שארגונים חברתיים שעוזרים לקהילה בעיר חייבים להיות מעורבים כמו עזרת אחים של אברהם קאפ, ארגון חברים של אבי רוזן, יוסי גמליאל שהציבור סומך עליו ועוד. הם האנשים שבמשך ימי השנה מכירים את המשפחות והקהילות, ויודעים נתונים שלרשויות אין מושג בכלל עליהם – ולכן צריך להיעזר בהם".

לדברי גבריאלי, לאור נתוני העלייה בתחלואה בעיר, וההתנהלות של גורמי האכיפה בעת הגל השני, צריך לשנות את אופן הטיפול במגזר החרדי על מנת למגר את התחלואה. "צריך להקים חמ"ל רק לחרדים ושיהיה מונגש לציבור הזה. אי אפשר שלא יהיה חמ"ל בתוך בשכונות החרדיות, ושהוא נמצא בקניון נעימי", מדגיש גבריאלי. "צריך להפעיל פינוי מסודר למשפחות, ולשנות את הקריטריון על מנת להוציא את החולים מהבתים. אפשר לקחת כמה מבנים בעיר ולהפוך אותם למלוניות קרובות באותם אזורים, במקום למקם אותם במקומות רחוקים – נכון, זה לא תלוי רק ברשות המקומית, אבל כשראש העיר עליזה בלוך רוצה היא יודעת לפנות לאריה דרעי ולחברי הכנסת החרדים שישפיעו. כרגע הפכנו לעיר אדומה".

"השכונות החרדיות מפוצצות בחולים, והנתונים שמפורסמים על ידי משרד הבריאות לא נכונים, יש יותר תחלואה בשכונות החרדיות", מסכם ואומר גבריאלי. "הציבור לא רוצה להיבדק, הם לא צודקים, אך מבחינתם הם לא רואים עזרה או סיוע. אנחנו גם רוצים להתמודד מול העלייה בתחלואה. וצריך להבין שיש פחד באוויר בשכונות החרדיות, ולכן ההתנהלות חייבת להשתנות כי בתוך הציבור החרדי מתחילים להאמין שאין קורונה וזו המצאה של הממשלה, וכל מיני דברים בסגנון. משרד הבריאות ושאר הגורמים נותנים הסברה שאינה מונגשת מספיק לחרדים שמאמינים לצדדים הקיצוניים שמנגישים את התקשורת בצורה הקלה".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. לירון

    הכי מצחיק אותי שיש הכי הרבה חולים ברמה ג' ו- א' ולכן דווקא שם יש סגר.. פשוט מאוד, ברמה א' ורמה ג' הרבה יותר מפחדים וכל אחד ושני עושה בדיקה, לעומת זאת ברמה ב' כשאני עוברת רובם לא שמים מסכה. תפילות ללא מסכה. הכל ללא מסכה. אבל כמובן בגלל שלא נדבדקו כביכול אין שם חולים- למרות שזה שטויות. מבטיחה לכם שבחפציבה ורמה ב' יש יותר חולים. סתם אנחנו נדפקים

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות