בליקר בייקרי בית שמש (צילום: בליקר בייקרי בית שמש)
בליקר בייקרי בית שמש (צילום: בליקר בייקרי בית שמש)

יוני קסטיאל ל"כל העיר בית שמש": "בעלי משפחות יושבים בבית, אני אישית צמצמתי עובדים ב-40 אחוז"

קסטיאל, מבעלי בית הקפה 'בליקר בייקרי' במתחם שער העיר, מתאר את הקשיים בצל משבר הקורונה: "אם לא יבואו לקראתנו, נקבל מכה רצינית"

פורסם בתאריך: 26.7.20 07:53

יוני קסטיאל, מבעלי בית הקפה 'בליקר בייקרי' במתחם שער העיר, מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על הקושי של המסעדות בעיר וחוסר הוודאות בעקבות ההחלטות המזגזגות של הממשלה ושל ועדת הקורונה בנוגע לפתיחת המסעדות. "ההחלטות הזיגזג של הממשלה פוגעות בנו בגדול, המצב לא פשוט. מקצצים בעובדים והרבה נמצאים בחל"ת", טוען קסטיאל. "המון עובדים לא חוזרים, בעלי משפחות יושבים בבית, אני אישית צמצמתי עובדים ב-40 אחוז מהרגיל, ונותן בעצמי יותר שעות בבית הקפה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"מכיוון שלא התקבלה החלטה חד משמעית בנוגע לפתיחת המסעדות, פתחתי ביום שלישי בבוקר כשהיה אסור – בשעה 8 בבוקר, והגיעו לקוחות", מוסיף ומספר קסטיאל. "עיקר הפגיעה בשל הזגזוג של הממשלה זה בעובדים שלנו ובלקוחות שלא יודעים מה פתוח ומה סגור. פשוט בממשלה מחליטים לסגור באי הבנה ביום חמישי כשאנחנו ממלאים את הסחורה, ויום שישי הוא חזק – המזל שלבסוף הם הבינו זאת ולא סגרו את המסעדות בסוף השבוע, אבל עדיין, התחלנו לחשב מסלול מחדש ובכל זאת הוצאתי לחל"ת, כי אני לא יכול לומר לעובדים לבוא או לא לבוא בכל פעם".

כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש" חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) הגיעה ביום רביעי האחרון לביקור בעיר, במהלכו נפגשה עם גורמים מהעירייה ומספר בעלי עסקים בבית הקפה בליקר בייקרי, זאת על מנת להתעדכן במצב העצמאיים ובעלי העסקים בעיר.

"כששקד באה אלינו לבית הקפה דיברתי איתה על ההתנהלות המזגזגת של הממשלה", מציין קסטיאל. "אני לא יודע עד כמה היא יכולה להשפיע, כי היא באופוזיציה ואין לה כל כך כוח. אבל בתור מסעדן ביקשתי ממנה להציף את הנושא הזה בתקשורת כמה שאפשר. בנוסף, לדעתי יש הפחדה מטורפת באמצעי התקשורת שמשפיעים על הציבור – יש לי הוכחה מחודש שעבר שהיה חודש מוצלח – יחסית לקורונה. יש תו סגול ואנו עובדים בהתאם להנחיות".

קסטיאל מתייחס למענקים שהממשלה מקציבה לעצמאיים, וטוען כי בשל המצב הוא " לא בונה על המענק של המדינה. אני עובד יותר שעות וקיבלנו הלוואה שזה מה שהציל אותנו, וזאת למרות שאני זכאי למענק מהממשלה".

כשעננת סגר נוסף מרחפת על בעלי העסקים ובמדינה בכלל, קסטיאל מסכם ואומר כי כבר חשבו על פתרונות לסגר: "אנחנו כבר חושבים על פתרונות לסגר, ולמדנו לקחים מהגל הראשון בעניין תזרימי. אבל אם לא יבואו לקראתנו, נקבל מכה רצינית, ועכשיו בגל השני הכל בסימן שאלה".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות