מחאת העובדים הסוציאליים בירושלים, סגנית ראש העיר רינת הולנדר (צילומים: אוהד צויגנברג, נחשון פיליפסון)
מחאת העובדים הסוציאליים בירושלים, סגנית ראש העיר רינת הולנדר (צילומים: אוהד צויגנברג, נחשון פיליפסון)

שירותי הרווחה בבית שמש יקרסו בקרוב? "העובדים הסוציאליים מקבלים שכר רעב"

מחזיקת תיק הרווחה בעיריית בית שמש, סגנית ראש העיר רינה הולנדר, מתארת בפני "כל העיר בית שמש" את המציאות הקשה של סגר בעיר מצד אחד ושביתת העובדים הסוציאליים מנגד

פורסם בתאריך: 16.7.20 09:30

מעל לשבוע נמשכת שביתת העובדים הסוציאליים ברחבי הארץ – וגם בבית שמש הופסקו שירותי הרווחה. וכך, פסקו בעיר השירותים הניתנים על ידי העובדים הסוציאליים בשיא גל הקורונה השני.

רינה הולנדר, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הרווחה ומעמד קידום האישה בעירייה, מתייחסת בשיחה עם "כל העיר בית שמש" למצב הרווחה בעיר וכן אל הסגר בשכונות לצד נתוני התחלואה שעולים מדי יום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"מטרת המאבק של העובדים הסוציאליים מוצדק", אומרת הולנדר, "ברור שהייתי רוצה שלא תהיה שביתה, אבל הם עובדים במשכורת רעב, ועיקר המאבק הוא לא על המשכורת אלא על משאבים – יותר תכניות, יותר תקנים. אם היו לנו באגף הרווחה יותר עובדים סוציאליים – הטיפול היה נראה אחרת, ובזה אני בוודאי מצדיקה אותם".

"השביתה היא של איגוד העובדים הסוציאליים בכל הארץ וזה ברמה מדינית", מוסיפה הולנדר. "וכמובן שאנחנו לא יכולים למנוע אותה אצלנו בעיר, ואכן שירותי הרווחה מושבתים. אבל בגל הראשון של הקורונה הייתה היערכות טובה של אגף הרווחה: על מנת לעזור כמה שיותר לתושבים הכנו גם מעין תיק פעולה לגל השני, ולמרות השביתה כינסתי את הארגונים השונים כדי שיפעלו למען ולרווחת התושבים. זה לא תחליף לעובדים סוציאליים – אבל זה המצב".

הולנדר מתייחסת גם לנתוני האבטלה שזינקו בעקבות משבר הקורונה. כפי שפורסם באחרונה ב"כל העיר בית שמש" מספר המובטלים בעיר זינק בלמעלה מ-500 אחוזים בתקופה של שלושה חודשים. מנתוני הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה עולה כי בימים אלו עומד מספר המובטלים והמובטלות בעיר על 9,611.

"בפן הכלכלי אני חושבת שהממשלה צריכה לקבל החלטה והקלות בארנונה לעצמאיים ובעלי עסקים בעיר", אומרת הולנדר, "העירייה לא יכולה לקבל החלטות בנושא הזה על דעת עצמה, ואנו זקוקים לאישור ממשרד הפנים. ולגבי השכירים שבחל"ת והמובטלים, אני גם חושבת שהסיוע הכלכלי לתושבים כאן צריך להגיע מהמדינה בין אם לתת הנחה בארנונה ועוד".

מה דעתך על הסגר שהוטל רק בשכונות החרדיות?
"סגר זה לא מטרה אלא האמצעי, ואם האמצעי הזה לא עובד אז צריך לחשוב על משהו אחר. אני בעד שיערבו את העירייה כשיש סגר, שהממשלה תבוא אתנו לדיון ושיציגו לנו נתונים – על סמך מה הם נוקטים בצעד הזה. אנחנו לא יודעים מה השיקולים שלהם – הם רק מציבים לנו עובדה וזו לא הדרך. ראינו שהסגר לא הוכיח את עצמו וגרם לתסיסה והפגנות. לבוא ולנעול שכונה בלי הסברים – זה גורם לחיכוכים עם המשטרה ואנו עדים לזה בהפגנות".

"בעירייה יש לנו חמ"ל קורונה שפועל כל הזמן לפינוי חולים ובידודם", מציינת הולנדר, "ובסך הכל, אנו עושים בעירייה כל מה שאפשר על מנת למגר את התחלואה בעיר. אני רואה את התושבים כאן דואגים ונשמעים להנחיות על מנת לא להידבק ולהדביק".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות