עליזה בלוך בדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת (צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת)
עליזה בלוך בדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת (צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת)

ראש העיר בלוך בדיון בכנסת: "אין בסגר שום תועלת"

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, גם בבית שמש, השתתפה ראש העיר עליזה בלוך בדיון של ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת ותקפה את מקבלי ההחלטות: "העובדה שמתקבלות החלטות בירושלים על בסיס כמה טבלאות מבלי להבין את התמונה לעומק - היא לא סבירה"

פורסם בתאריך: 29.6.20 07:36

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך ממשיכה במתקפה שלה כנגד מקבלי ההחלטות במשרד הבריאות ובממשלת ישראל בכל הנוגע להתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה. את הדברים אמרה בלוך אתמול, ראשון, בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. ראש העיר בלוך, יש לציין, לא נכחה פיזית בדיון אלא השתתפה בו באמצעות הזום.

הדיון התקיים על רקע העלייה בתחלואת הקורונה ברמה הארצית, אך גם ברמה העירונית. מנתוני משרד הבריאות אשר התפרסמו אמש עולה כי מאז התפרצות הנגיף נדבקו 619 מתושבי בית שמש בקורונה. מדובר בעלייה של 27 חולים בשבוע האחרון.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בדיון התייחסה בלוך לדיונים שמתקיימים בוועדת השרים לענייני הקורונה אודות הטלת סגר חלקי או מלא על מקומות מסוימים בארץ, כפי שהוטל לפני כחודשיים על השכונות רמת בית שמש ב' ונחלה ומנוחה בבית שמש. "אני לא מאמינה בסגר, אין בו שום תועלת", ירתה בלוך והוסיפה: "גם אם כן מחליטים על סגר זה חייב להיעשות בשיתוף מלא של הרשות המקומית".

"העובדה שמתקבלות החלטות בירושלים על בסיס כמה טבלאות מבלי להבין את התמונה לעומק – היא לא סבירה", המשיכה בלוך ותקפה את מקבלי ההחלטות. "בסוף מי שלוקח אחריות הם ראשי הרשויות ולכן אי אפשר לקבל החלטה על סגר מבלי שראש העיר ינהל אותה, יוביל אותה ויעמוד מאחוריה על כל המשתמע מכך".

לדבריה, "ההחלטות שהתקבלו בסבב הראשון היו בעייתיות בחלק מהמקרים והעמידו אותי מול התושבים שלי מבלי שהיו לי תשובות מספקות עבורם ולא היתה הסברה מספיק טובה. אני לא מאמינה בסגר, צריכים פתרונות יותר ממוקדים, למפות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה ולא להעניש בגלל מספרים קטנים של חולים עשרות אלפי תושבים".

ראש העיר סיכמה את דבריה וציינה כי "בשביל לנצח את הקורונה אנחנו חייבים לגייס את התושבים, חייבים לעבוד על האמון, לבנות את האמון בעבודה קשה. זו המשימה שלנו כנבחרי ציבור. אני חושבת שנכון, נקווה שלא נזדקק, לפתח יכולות של בידוד ברמת בניין ולא ברמת שכונה. זה צעד יעיל יותר במיגור הנגיף".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות