ישיבת ועדת משק לשעת חירום, השבוע (צילום: דוברות העירייה)
ישיבת ועדת משק לשעת חירום, השבוע (צילום: דוברות העירייה)

הרווחה והחינוך בראש: מסקנות הביניים מפעילות העירייה בזמן התפרצות הקורונה

ועדת משק לשעת חיום התכנסה השבוע וערכה סיכומי ביניים להתנהלות העירונית בתקופת משבר הקורונה. "מרגש היה לראות את עוצמת הפעילות"

פורסם בתאריך: 25.6.20 16:47

נגיף הקורונה עדיין כאן, וכנראה שהוא הולך להישאר פה לאורך זמן, ובעיריית בית שמש החליטו לעשות מעין סיכום ביניים להתנהלות ועבודת הגופים השונים בעיר בשעת חירום. הסיכומים נעשו במסגרת ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) אשר התקיימה תחת הכותרת "מסכנות מתקופת חיום – נגיף הקורונה".

את ישיבת הוועדה, שבראשה עומדת ראש העיר עליזה בלוך וחברים בה מ"מ וסגן ראש העיר משה שטרית, סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר, שמעון גולדברג, ישראל מנדלסון, איציק אלמליח, יוסי גולדהירש, ישעיהו ויסמן וחיים זמורה, ניהל מנכ"ל העירייה איתמר ברטוב. משתתפים נוספים: נציגי משטרת בית שמש, נציגי מד"א בית שמש, יו"ר ועד העובדים בעירייה ישראל פרץ, מנכ"ל חברת המתנ"סים העירונים, מנהלי אגפים ועוד.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בישיבה הציגו מנהלי האגפים בעירייה את הפעילות שלהם בשלושת החודשים המאתגרים של התפרצות הקורונה. כך למשל, באגף הרווחה הציגו עשייה רחבה שכללה, בין השאר, הקמת מרכז התנדבות עירוני, הפעלת 25 רכזי שכונות, הקמת מרכז לוגיסטי, איוש עו"ס במוקד העירוני, טיפול בצרכי משפחות של חולי קורונה ועוד.

מהעירייה נמסר כי "אגף הרווחה עמד בקשר עם 3,500 בתי אב מטופלי רווחה וכ-3,000 קשישים מעל גיל 70. מעל ל-330 אלף שקלים חולקו בתווי קנייה, כ-50 אלף ארוחות מבושלות חולקו ל-900 קשישים. 1,350 סלי מזון לניצולי שואה, אלפי משפחות קיבלו ערכות משחקים ועוד".

עוד נמסר כי בוועדה הוצגה עשייה של כלל האגפים. כך למשל, "אגף החינוך: תמיכה רחבה ופרטנית של השפ"ח, מעבר ללמידה מרחוק, שמירה על קשר אישי עם תלמידים, הקמת שמטרפיות לילדי מע' הבריאות, פתיחה מדורגת של המוסדות, שירות דיגיטלי לתושב בתחום החינוך, חלוקת מחשבים לתלמידים מכל המגזרים; שרות פסיכולוגי: תמיכה והדרכה של צוותי חינוך, סרטוני הסברה, קו חם, קבוצות זום, פעילות במגזר החרדי, מוכנות לכיתה א, מפגשים עם מנהלי בתי ספר".

נושא מרכזי היה פעילות חמ"ל הפינוי. לדברי גורמים בעירייה, "מטרת הפעילות הייתה להוציא מספר רב ככל האפשר של חולים לפתרונות אשפוז. החמ"ל סנכרן בין מקורות המידע השונים, בין גופים המעורבים בתהליך הפינוי, ריכז מאמץ לשכונות אדומות, יזם שיחות לחולים לצורך פינוי".

נושאים נוספים שבהם עסקה הוועדה: פעילות מערך המוקד העירוני, פעילויות התרבות שנערכו תחת מגבלות והגבלות הקורונה, ועוד.

"מרגש היה לראות את עוצמת הפעילות", מדגישה ראש העיר בלוך. "אסכם ואומר שהציעו לי גנרלים שיבואו לנהל את העיר בחירום אמרתי שאין צורך. יש לנו כוחות חזקים שיוכלו להוביל את המהלך וצדקתי".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות