פרויקט נתיב ברמה של קבוצת נתיב פיתוח ברמת בית שמש ד3 (צילום הדמיה: משרד אדריכלים לארי שטרנשיין)
פרויקט נתיב ברמה של קבוצת נתיב פיתוח ברמת בית שמש ד3 (צילום הדמיה: משרד אדריכלים לארי שטרנשיין)

בגלל משבר הקורונה: צניחה חדה במכירת דירות חדשות בבית שמש

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודשים פברואר-אפריל נרשמה צניחה של כ-57 אחוזים במכירת דירות חדשות בעיר

פורסם בתאריך: 19.6.20 08:03

השפעת הקורונה על הכלכלה העירונית: במהלך חודשים פברואר-אפריל 2020 נרשמה צניחה של 56.8 אחוזים במספר הדירות החדשות שנמכרו בבית שמש. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר פורסמו ביממה האחרונה.

על פי הנתונים, בחודשי הקורונה – פברואר, מרץ ואפריל – נמכרו ברחבי בית שמש 168 דירות בלבד, זאת לעומת 389 דירות שנמכרו בשלושת החודשים הקודמים (נובמבר 2019 עד ינואר 2020). מדובר, כאמור, על צניחה של 56.8 אחוזים במכירות.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


יש לציין כי ירידה במכירת דירות נרשמה כמעט בכל רחבי הארץ, אך בית שמש בולטת בכך שהיא בין 3 הערים שבהן נפגעה הכי הרבה מכירת הדירות. מבין הערים שנדגמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (ערים עם למעלה מ-150 מכירות בשלושת החודשים האחרונים) – רק ברמת גן (צניחה של כ-64 אחוזים) ובהרצליה (58.5 אחוזים) נרשמה ירידה דרסטית יותר.

על פי פרסום באתר 'כלכליסט' – בלמ"ס מציינים כי מהדיווח שהם קיבלו מרשות המיסים עולה כי מספר עסקאות הנדל"ן של מכירת דירות חדשות שדווחו במהלך חודש אפריל 2020 היה כ-540, נמוך בכ-80% מממוצע העסקאות טרום משבר הקורונה (ינואר 2019 – פברואר 2020)".

הצניחה, כאמור, באה לידי ביטוי גם ברמה הארצית. מנתוני הלמ"ס עולה כי בחודשים פברואר עד אפריל נמכרו 5,280 דירות חדשות, ירידה של 48.4% לעומת שלושת החודשים הקודמים – נובמבר 2019- ינואר 2020 שבמהלכם נמכרו 10,229 דירות.

הפגיעה של משבר הקורונה, כמעט מיותר לציין, לא באה לידי ביטוי רק בשוק הנדל"ן. מנתוני הלמ"ס עולה כי הפעילות הכלכלית במשק קטנה בכ-7 אחוזים ברבעון הראשון של 2020. יש לציין כי מדובר בירידה הרבעונית החדה ביותר בפעליות המשק מאז החלה המדידה בשנת 1965.

למרות הירידה המשמעותית, הצפי הוא כי ברבעון הנוכחי (חודשים אפריל-יוני) תרשם צניחה גדולה יותר בפעילות הכלכלית במשק, זאת בשל משבר הקורונה. כידוע – המגבלות על חלקים נרחבים במשק הישראלי החלו רק בחצי השני של חודש מרץ ונמשכו לכל אורך חודש אפריל ובחלק משמעותי של חודש מאי – כך שההשפעה של הנגיף על הפעילות הכלכלית תבוא לידי ביטוי בסקירה של הרבעון השני, שתפורסם בעוד מספר שבועות.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות