השריפות בשטחים הפתוחים בסוף השבוע באזור בית שמש (צילומים: כבאות והצלה)
השריפות בשטחים הפתוחים בסוף השבוע באזור בית שמש (צילומים: כבאות והצלה)

השרב הכבד בבית שמש ובמטה יהודה: איסור על הדלקת אש בשטחים הפתוחים

לאחר השריפות בסופ"ש, בהן גם ביער הנשיא ובסמוך למושב צלפון במטה יהודה, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי חתם על צו האוסר על הדלקת אש בשטחים הפתוחים עד ליום שישי. העונש על הפרת הצו - עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 שקלים

פורסם בתאריך: 18.5.20 07:24

מזג האוויר הקיצוני והשרב הכבד באזור בית שמש ובמושבי מטה יהודה צפוי להימשך  לכל הפחות עד ליום שישי הקרוב – כאשר הטמפרטורות יהיו סביב 40 מעלות חום ועומס החום יהיה כבד מאוד. לאור תנאי מזג האוויר הקיצוניים, ולאחר אירועי השריפות השונים בסופ"ש, בהן גם השריפה ביער הנשיא הסמוך לבית שמש ובסמוך למושב צלפון במטה יהודה, החליט נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי להוציא צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בהם קיימת סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בין השטחים הפתוחים בבית שמש ובאזור מטה יהודה – יער הנשיא, יער צרעה, פארק בריטניה, שטחים נרחבים בעמק האלה והפארקים השונים בתוך העיר בית שמש ומושבי מטה יהודה.

בכאבות והצלה בית שמש מסבירים כי "ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בה הוצגו נתוני מזג האוויר החריג בימים הקרובים המאופיינים בעומס חום כבד, רוחות מזרחיות ולחות נמוכה המעודדים היווצרות שריפות והתפשטותן. העונש על הפרת הצו הוא עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 שקלים".

תוקף הצו, כאמור, הינו עד ליום שישי הקרוב (22.5) בשעה 16:00 ולאורך כל שעות היממה.

בסוף השבוע, כפי שצוין, פרצו שריפות רבות ברחבי הארץ. בכבאות והצלה יודעים לספר כי לוחמי האש טיפלו בכ-300 אירועים מבצעיים ברחבי הארץ מחציתם שריפות בשטחים פתוחים. אחת השריפות הגדולות פרצה בעמק האלה – בסמוך למושב צלפון. חלק מהתושבים שמתגוררים סמוך פונו. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לטבע. בזירות השריפה באזור בית שמש פעלו 35 צוותי כבאות והצלה ממספר מחוזות ותחנות שכנות, וכן סיוע אווירי של שישיית מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות ״אלעד״.

בכבאות והצלה מדגישים: "אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות החירום ולעקוב אחר העדכונים שלנו באתר האינטרנט וברשתות החברתיות. בכל מקרה של שריפה או חשש יש להזעיק מיד את לוחמי האש בטלפון 102".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות