עליזה בלוך, מדורות ל"ג בעומר (צילומים: גיל כהן-מגן, אוהד צויגנברג)
עליזה בלוך, מדורות ל"ג בעומר (צילומים: גיל כהן-מגן, אוהד צויגנברג)

ראש העיר בלוך על הדלקת המדורות בבית שמש: "פורעי חוק"

המראות הקשים אמש מבית שמש, בהם נראו התקהלויות של חרדים סביב מדורות ל"ג בעומר, הובילו לכעס בקרב רבים מתושבי העיר. ראש העיר עליזה בלוך מדגישה: "לקחת את המיעוט ולהכליל על העיר זה חכמה קטנה"

פורסם בתאריך: 12.5.20 10:00

בית שמש שוב בכותרות – ולא בפן החיובי. התמונות הקשות מאמש (שני, 11.5), בהן נראו התקהלויות וחגיגות ל"ג בעומר במוקדים מסוימים בבית שמש, מעוררות זעם רק בקרב לא מעט מתושבי העיר, שחוששים כעת מגל התפרצות של נגיף הקורונה.

כידוע, כפי שפורסם, המראות הקשים מבית שמש כללו לא רק התקהלויות בניגוד לתקנות ולמגבלות של המלחמה בהתפטשות הקורונה, אלא גם תקיפה של העיתונאי יוסי אלי מחדשות 13 ושל הצלם שהיה איתו. בנוסף, נראו מוקדים שונים שבהם התגודדו עשרות אנשים והדליקו מדורות ל"ג בעומר בניגוד לתקנות ולהוראות המפורשות שלא לעשות כן. בעקבות הדלקת המדורות התפתחו עימותים שונים בין כוחות המשטרה שהיו פרושים ברחבי העיר.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


ראש העיר ד"ר עליזה בלוך מגנה את ההתפרעויות השונות אך גם מדגישה שרוב מוחלט של תושבי העיר התנהגו למופת. "בבית שמש יש 140 אלף תושבים – רוב מוחלט המקפיד על ההנחיות ונהנה מ-6 משאיות שמחה ו 24 מרפסות מנגנות", מציינת בלוך ומוסיפה: "לקחת מיעוט שולי של פורעי חוק ולהכליל ממנו על העיר כולה זה חכמה קטנה ועוול לעיר שלמה. אני מגבה את המשטרה באכיפת החוק".

יצוין כי "כל העיר בית שמש" פנה ללשכת ראש העיר בלוך וביקש התייחסות לקריאות השונות שעולות מקרב התושבים. "כל העיר בית שמש" שאל את האם לדעת ראש העיר יש להטיל סגר על מוקדים שונים בעיר כדי למנוע התפרצות שנייה של נגיף הקורונה? איך ניתן לטפל ברמה העירונית באותם פורעי חוק שמהווים סכנה לשאר תושבי העיר?

תשובת ראש העיר לשאלות תובא כשתתקבל.

בתוך כך, כאמור, בין ההתפרעויות השונות היה גם אירוע אלים שבו הותקפו כתב חדשות 13 יוסי אלי והצלם נאזי חורי. לאחר האירוע התייחס אלי לאירוע האלים וצייץ בטוויטר: "‏תודה לכל מי ששולח איחולים ודרישות לשלומי.. אסכם זאת כמו שסיכם הצלם האדיר שלי נאזי חורי: לעולם לא תקפו אותנו ככה".

ראש העיר בלוך התייחסה אף היא לאירוע התקיפה וצייצה בטוויטר: "שוחחתי עם יוסי אלי ודרשתי בשלומו ושלום הצוות והזמנתי אותם לקפה בלשכתי. אני מגנה בחריפות כל אלימות ומוקיעה מכל וכל את הקיצוניים שמכתימים את שמה של בית שמש. תושבי העיר ברובם המוחלט חוגגים הערב בביתם ומקפידים על ההנחיות".

כידוע, השכונות החרדיות בבית שמש היו ממוקדי ההתפרצות המרכזיים של הנגיף. בסוף חודש אפריל הוטל סגר על שכונות נחלה ומנוחה ורמת בית שמש ב', לאחר שמספר החולים היה יותר מ-200 חולים – כמעט מחצית מהחולים שהתגלו בעיר כולה.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות