שוטרים ממוגנים מפני נגיף הקורונה, רמת בית שמש (צילומים: דוברות המשטרה, צביקי ולדמן-מתוך ויקיפדיה)
שוטרים ממוגנים מפני נגיף הקורונה, רמת בית שמש (צילומים: דוברות המשטרה, צביקי ולדמן-מתוך ויקיפדיה)

47 חולים בתוך השכונה: הסגר ברמת בית שמש ב' הוארך

הבוקר בשעה 6:00 הוארך הסגר על השכונה שבה שיעור התחלואה גבוה. מנגד, הסגר על נחלה ומנוחה הוסר. ראש העיר בלוך: "אני קוראת לכל תושבי העיר להמשיך ולהקפיד על הנהלים אחרת לא נצליח לנצח את הקורונה"

פורסם בתאריך: 1.5.20 07:45

אחרי שהביעה את התנגדות להמשך הסגר על שכונת רמת בית שמש ב', ראש העיר עליזה בלוך מסבירה כי "בממד קצב התפתחות החולים לפי שכונות חלה ירידה בחמישה הימים האחרונים בשכונת רמת בית שמש ב' והקריה. בקריה נותרו 8 חולים פעילים בבתים המיועדים לפנוי וברמה ב' 47 חולים פעילים המיועדים לפינוי".

בלוך, כאמור, הביעה את התנגדותה להמשך הסגר והדבר אף נרשם בפרטוקול שהונח בפני ועדת השרים. לאחר ההחלטה שהסגר יוארך, עיריית בית שמש מפרסת נתונים שונים אשר נועדו לשפוך אור על הסיבות להתנגדות של ראש העיר להטלת הסגר.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בהודעת עיריית בית שמש נכתב: "בהתאם לנתוני משרד הבריאות (נכון לתארים 30.4) בבית שמש 463 חולים, מתוכם החלימו 163 חולים. בפועל יש 298 חולים פעילים. מתוך 298 החולים הפעילים – 90 נמצאים בבתי מלון באחריות משרד הבריאות, 100 חולים בתהליך החלמה (עברו בדיקה אחת ונמצאו שליליים לקורונה) ובהתאם להחלטת משרד הבריאות אסור לפנותם מהעיר ו-108 חולים פעילים".

ראש העיר בלוך מוסרת כי "שיפור נתוני התחלואה הוא שילוב הנובע מהמשך הקפדה של מרבית תושבי העיר על הנהלים, וכך ראוי שימשך ועבודה אינטנסיבית של חמ"ל הפינוי העירוני. אני קוראת לכל תושבי העיר להמשיך ולהקפיד על הנהלים אחרת לא נצליח לנצח את הקורונה. כל תושב הנתקל בבעיה מתבקש לפנות למוקד 106 של העיריה".

למרות דבריה החד משמעיים של בלוך, נתוני משרד הבריאות מאז חג הפסח מראים כי מספר חולי הקורונה בבית שמש זינק ב-130 אחוזים בתוך 18 ימים. מדובר בקצב הכפלה של אחת לשבועיים, שהוא גבוה ביחס לקצב ההכפלה הממוצע. לשם השוואה, יצוין כי שיעור העלייה במספר החולים בחדשים בערים ירושלים ובני ברק – שתי הערים שבהן מספר החולים הגבוה ביותר ועליהן אף הוטל סגר ממושך – נמוך משמעותית מאשר זה בבית שמש. בירושלים עומד שיעור העלייה על כ-75 אחוזים ואילו בבני ברק שיעור העלייה מאז פסח עומד על כ-55 אחוזים.

בפרוטוקול שהוגש לוועדת השרים לענייני קורונה בנושא הארכת הסגר על רמת בית שמש נכתב כי "ניתוח של נתוני התחלואה לפי אזורים בתוך העיר ועל פי פיזור החולים היחסי בעיר מוביל למסקנה כי הצדקה להכריז רק על רמת בית שמש ב' כאזור מוגבל".

את הסגר, כמעט מיותר לציין, תאכוף משטרת ישראל בתוספת חיילי צה"ל שנמצאים במוקדי התחלואה בבית שמש כבר שבוע שלם. כוחות הביטחון זכו בשבוע האחרון בבית שמש לראות את שתי פניה של העיר – מצד אחד הם קיבלו שלל פינוקים ופידבקים חיוביים מרבים מתושבי העיר, ומצד שני זכו למטר קללות ולעימותים אלימים מצד הפלגים הקיצונים שבאזורי הסגר.

במשטרה מתייחסים להארכת הסגר ומוסרים: "על פי החלטת הממשלה, הוארכו ההגבלות על שכונת רמת בית שמש ב' החל מיום ו', 1.5.20 בשעה 6:00, עד לתאריך 3.5.20 (הלילה בין ראשון לשני) בשעה 24:00. תנועת הנכנסים והיוצאים מהאזורים תוגבל על מנת למנוע התפשטות הנגיף. ההנחיות הכלליות להתנהלות בתוך הישובים נותרו כפי שהיו עד כה בהתאם להנחיות לריחוק חברתי של משרד הבריאות".

עוד מדגישים במשטרה: "על מנת לאכוף את הגבלות התנועה יופעלו מחסומים ועמדות בידוק בדרכי הגישה, מאויישים בשוטרי משטרת ישראל שימנעו תנועה לא חיונית בניגוד לתקנות. בנוסף ימשיכו לפעול שוטרי משטרת ישראל בתוך תחומי העיר על מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות כדי להבטיח את בריאות התושבים ומניעת התפשטות הנגיף. שוטרי משטרת ישראל פועלים בעיר בית שמש על מנת לסייע לתושבים לקיים את הנחיות משרד הבריאות ולהבטיח את בריאות התושבים. התושבים נדרשים להקפיד על קיום הנחיות, להימנע ממגע ולשמור מרחק זה מזה, לא להתרחק מהבתים יותר מהמרחק המותר למעט קניית מזון או תרופות, להימנע מכל התקהלות ולהקפיד על לבישת מסכות במרחב הציבורי. נשמעים להנחיות – מצילים חיים".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות