שוטרים אוכפים את הסגר, ראש העיר עליזה בלוך (צילומים: דוברות המשטרה, גיל כהן-מגן)
שוטרים אוכפים את הסגר, ראש העיר עליזה בלוך (צילומים: דוברות המשטרה, גיל כהן-מגן)

הסגר בשכונות בית שמש: ראש העיר בלוך דורשת להסיר את המגבלות

במכתב ששיגרה ראש העיר עליזה בלוך למנכ"ל משרד הבריאות ולראש המל"ל היא מסבירה: "שיעור הגידול בתחלואה בשכונות פחת באופן משמעותי בימים האחרונים ולכן אין הצדקה להפעלת אמצעים דרסטיים של הגבלת חופש תנועה"

פורסם בתאריך: 29.4.20 17:53

ארבעה ימי סגר על שכונות נחלה ומנוחה ורמת בית שמש ב' הספיקו לראש העיר עליזה בלוך. במכתב ששיגרה בלוך למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ולראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת דורשת ראש העיר להסיר את המגבלות שהוטלו על העיר ביום ראשון האחרון.

במכתבה טוענת בלוך, בין השאר, כי "הנתונים מראים בבירור כי שיעור הגידול בתחלואה בשכונות פחת באופן משמעותי בימים האחרונים ולכן אין הצדקה להפעלת אמצעים דרסטיים של הגבלת חופש תנועה".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


יש לציין כי על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, רביעי (29.4) – בבית שמש ישנם 458 חולים מאומתים. מהנתונים עולה כי בשלושת הימים האחרונים עלה מספר החולים המאומתים בבית שמש ב-3.2 אחוזים (11 חולים במספרים מוחלטים). יודגש כי על פי נתוני משרד הבריאות – בית שמש היא בין הרשויות מהמגזר היהודי שבהן נרשמת העלייה הגדולה ביותר בחישוב של שלושה ימים אחרונים.

אולם למרות הנתונים, וככל הנראה מאחר שנראה שהסגר לא באמת עוזר שכן החרדים הקיצונים באותן שכונות – בעיקר ברמת בית שמש ב' – מתעמתים מדי יום עם השוטרים והחיילים שמוצבים בשטח תוך כדי השלכת חפצים לעברם וקריאות נאצה דוגמת 'נאצים' שנמשעות על בסיס קבוע.

כך או כך, במכתבה כותבת עוד בלוך כי "על פי מיטב שיקול דעתנו והיכרותנו עם העיר הצעדים הבאים הנדרשים הם: חיזוק מערך ההסברה העירוני לטובת קמפיין נרחב לחזרה לשגרה בטוחה; הגברת האכיפה במרחב הציבורי על פי הנחיות משרד הבריאות; הגדלה והנגשה של כמות הבדיקות בעיר לכל הציבורים; חיזוק מערך פינוי החולים מן העיר למלונות ושימוש בצעדי אכיפה כנגד סרבני פינוי; מיקוד הטיפול בתחלואה ברמת הבניין והרחוב הבודד ולא ברמת השכונה והעיר".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש", ראש העיר בלוך תמכה בהטלת סגר על מוקדי התחלואה ואף פנתה בנושא למשרד הבריאות. אולם כעת, ארבעה ימים לאחר הטלת הסגר, חוזרת בה בלוך ומבקשת להסירו.

את מכתבה חותמת בלוך במילים הבאות: "הנזק מהמשך הטלת הגבלות התנועה על התושבים רב על התועלת. לכן יש להסיר את הגבלות התנועה בשכונות יחד עם הסרתו לכלל הציבור בישראל – מיד עם צאת חג העצמאות".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. גלית

    הסגר עושה יותר נזק לגברת בלוך, כנראה חברי העירייה הדתיים לוחצים , הכל פוליטיקה, בכלל לא מעניין אותה מה יהיו ההשלכות.

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות