כלבים לאימוץ בירושלים (צילום: אדוארד ביילי)
כלבים (צילום: אדוארד ביילי)

בצל הקורונה: זינוק חד באימוץ חיות מחמד בבית שמש

באגודת צער בעלי חיים מדווחים על עלייה משמעותית במספר האזרחים שאימצו לאחרונה חיות מחמד. הווטרינרית העירונית ד"ר מאיה קמחי: "מגמת הנטישה שהיינו עדים אליה בתחילת התפרצות הקורונה נעצרה וכעת אנו חווים עלייה מטורפת באימוצים מהסגרים"

פורסם בתאריך: 6.4.20 08:02

באגודת צער בעלי חיים בישראל מדווחים על עלייה משמעותית במספר האזרחים שאימצו לאחרונה חיות מחמד – בעיקר כלבים וחתולים. בשיחה עם "כל העיר בית שמש" מספרת הווטרינרית העירונית ד"ר מאיה קמחי כי גם רוב הכלבים של בית שמש אומצו. הכלבים של בית שמש שהו עד שאומצו בכלבייה המרכזית של פתח תקווה יחד עם הכלבים של עמותת "תנו לחיות לחיות" ועמותת "אס או אס חיות".

כזכור, רק לפני כשבועיים דיווחו באגודת צער בעלי חיים על זינוק גבוה במיוחד בנטישת כלבים וחתולים ברחבי הארץ, לצד ירידה דרסטית בבקשות לאימוץ בעלי חיים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

בעקבות נטישת הכלבים והחתולים, באגודת צער בעלי חיים שבו והדגישו כי אין שום סיבה לנטוש חיות מחמד מפני שבעלי החיים אינם מפיצים את הנגיף. כנראה שהודעות אלו הפחיתו את הבהלה בקרב חובבי בעלי החיים, זאת כי לשמחתם הגדולה המצב התהפך מהקצה האחד אל הקצה השני.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


"באופן מפתיע לחלוטין, מגמת הנטישה שהיינו עדים אליה בתחילת התפרצות הקורונה נעצרה וכעת אנו חווים עלייה מטורפת באימוצים מהסגרים. אם בתחילת המשבר תושבים התקשרו אלינו וביקשו למסור את כלביהם בגלל הקורונה, היום רוב הכלבים של בית שמש שהיו בהסגר אומצו, בין אם באופן ישיר ובין אם בסיוע של שתי עמותות: 'תנו לחיות לחיות' ו'אס או אס חיות'. זו הרגשה מדהימה שלא ניתנת לתאר אותה במילים. כשהתקשרתי אתמול להסגר לבדוק את מצבת הכלבים שלנו, התבשרתי שרובם אומצו או בתהליך אימוץ. בשבוע שעבר עמותת 'תנו לחיות לחיות' לקחה מאיתנו כלבה, בתוך כמה שעות עודכנתי שמצאו לה בית חדש. פשוט מחמם את הלב", מספרת ד"ר קמחי.

ד"ר קמחי משוכנעת שהזינוק החד באימוץ חיות מחמד הגיע לאחר שאנשים הבינו שדווקא עכשיו זו התקופה הטובה ביותר לאמץ כלב או חתול, שיהיו איתם בסגר ויעניקו חום ואהבה לילדיהם. בנוסף לכך, ממחקרים שנערכו בעולם עולה כי כלבים אינם נדבקים מקורונה.

"נגיף הקורונה הנו חדש ולא מוכר כדי לתת תשובות נחרצות לגבי הידבקות הנגיף בבעלי חיים. יחד עם זאת, מחקרים שנעשו והניסיון הסיני עם הנגיף בהחלט מעידים על כך שכלבים לא יכולים לחלות בקורונה ולכן גם לא להדביק", מדגישה ד"ר קמחי.


להקות כלבים בעיר ירושלים (צילום: פרטי)

להקות כלבים בעיר ירושלים (צילום: פרטי)


ד"ר קמחי במספר טיפים לימים הראשונים בהם מתמודדים עם הכלב שהצטרף למשפחה:

מי שמוציא לטיול כלב של חולה קורונה חובה עליו להשתמש בכפפות ולשטוף היטב את הידיים אחרי החזרת הכלב. אי אפשר לשלול את קיום הווירוס על הפרווה. רצוי להיזהר.

צריך לזכור שמדובר בכלב שהיה במקום לא נעים, כמו בית סוהר, שמע נביחות כל הזמן ולא חווה אהבה. מומלץ מאוד בימים הראשונים פחות להתעסק עם הפן החינוכי ולהתמקד יותר באיך להיקשר לכלב ולתת לו להרגיש אהוב. חובה לשחק איתו, להאכיל אותו, לטייל איתו ולסדר לו פינה מבודדת לישון. גם הכלב כמונו זקוק לפינה שקטה ששייכת רק לו. הדגש הוא על יצירת קשר וחיבור עם הכלב.

אחרי כמה ימים, אני ממליצה לקחת את הכלב לבדיקה וטיפולים מונעים אצל וטרינר. יש אצלנו בבית שמש שתי מרפאות עם וטרינרים מעולים. בשום אופן לא לשחרר את הכלב בלי רצועה – לא רק שהדבר אסור אלא במקרים כאלו הכלב יכול לברוח ולהיעלם.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות