סיוע במהלך משבר הקורונה (צילום: באדיבות ידידים סיוע בדרכים)
סיוע במהלך משבר הקורונה (צילום: באדיבות ידידים סיוע בדרכים)

משבר הקורונה: מערך המתנדבים שעוזר למבודדים ולאוכלוסייה מוחלשת

בעקבות משבר הקורונה, ארגון ידידים – סיוע בדרכים החל להעניק סיוע בשינוע אוכל ותרופות לאזרחים הזקוקים לכך • מנהלי הארגון: "לומדים את הצרכים תוך כדי תנועה" • יומן קורונה

פורסם בתאריך: 27.3.20 08:42

הארגון האזרחי ידידים – סיוע בדרכים פועל בימים אלו במתכונת חירום. מתנדבי הארגון שבימי שגרה רגילים להגיש סיוע בדרכים ובבתים, בעיקר בתקלות הקשורות לרכבים, חילוץ לכודים ממעליות, חילוץ ילדים שננעלו ברכבים וכדומה, החלו בהגשת סיוע לעשרות אלפי אזרחים ברחבי הארץ שאינם יכולים לצאת מבתיהם בעקבות נגיף הקורונה שמשתולל בארץ ובעולם בחודשים האחרונים.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


כבר לפני שבועיים, כאשר נראה היה כי מדינת ישראל הולכת לכיוון של משבר מתמשך בעקבות התפשטותו המהירה של הנגיף, מנכ"ל וסמנכ"ל הארגון, ישראל אלמסי ולייזי שטרן, קיימו פגישות אינטנסיביות עם מנהלי הסניפים ברחבי הארץ, במטרה להיערך לשבועות ארוכים של הגשת סיוע לא שגרתי באמצעות 22000 מתנדבי הארגון הפרוסים ברחבי הארץ, מדן ועד אילת.

מתנדבי סניף בית שמש המנוהל על ידי ירוחם אסטרייכר ונתן רובינשטיין, טיפלו בשבוע החולף ב-750 בקשות אזרחים לשינוע מוצרים חיוניים למבודדים ולאוכלוסיות מוחלשות, בסיועו של ארי יעקובסון, אחראי מתנדבים בסניף. הבקשות מגיעות למוקד הארגון ומועברות למתנדבים בשטח באמצעות קבוצות וואצאפ מבצעיות. מתנדב שביכולתו להגיש את הסיוע מקבל את פרטי הבקשה עם מספר איש הקשר וכתובת מבקש העזרה.

ארגון ידידים הנו ארגון התנדבותי המעניק ״עזרה ראשונה שאינה רפואית״ שאינה מצריכה ידע מקצועי בדרכים ובבתים – בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בפנצ’ר, התנעת רכבים, מילוי מים / שמן / דלק, בכבישים מהירים ואף בפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי וללא גרימת נזק לרכב. בנוסף, מתנדבי ידידים מבצעים חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ומחלצים לכודים ממעליות תקועות וחילוץ ילדים שננעלו ברכבים.


סיוע במהלך משבר הקורונה (צילום: באדיבות ידידים סיוע בדרכים)

(צילום: באדיבות ידידים סיוע בדרכים)


מנכ"ל הארגון: "מרגש לראות תמונות של מתנדבים מכל גווני הקשת הישראלית יוצאים לסייע כשהם חמושים במסכת פנים, כפפות סטריליות ואלכוג'ל, ועם חיוך שניתן לראות מבעד למסכה דופקים בדלתם של מבקשי הסיוע ומניחים את המוצרים בפתח הדלת מבלי לקבל על כך כל תמורה".

דובר הארגון יצחק יונה מדגיש כי "המתנדבים שלנו מקבלים מאיתנו הוראות ברורות כיצד לסייע לאזרחים בכפוף לשמירה הדוקה על הוראות משרד הבריאות המתפרסמות מעת לעת".

סמנכ"ל הארגון: "יש אלמנט מעניין שאנחנו מגלים מאז פרוץ המשבר, שבשגרה, כאשר אנחנו עסוקים כל העת בסיוע בדרכים ובבתים, ישנם עשרות אלפי אזרחים שנעזרים בנו ומתוך הכרת הטוב לארגון, הם מצלמים ומסריטים את עצמם מודים לנו ולאחר מכן מעלים את התיעוד לרשתות החברתיות. פרסום זה עוזר לנו לפרסם את פעילות הארגון ובכך מסייעים לנו גם בהכרת וחשיפת הרגון לקהלים נוספים, וגם לגייס מתנדבים נוספים לשורותינו. מה שקורה כעת, שהמתנדבים שלנו פועלים סביב השעון בקניות אוכל ותרופות, שינוע מוצרים חיוניים וכו', והיות ורוב הנעזרים הם אנשים מבוגרים, כל המפעל הענק הזה לא מתפרסם דיו, מכיוון שהם פחות חשופים לרשתות החברתיות, ולכן אנחנו מבקשים מכל מי שמכיר מישהו שזקוק לסיוע כזה, שיספר לו על הארגון שלנו, על מנת שנוכל לסייע ליותר אנשים".

*לקבלת סיוע חייגו למוקד ידידים: 053-3131310

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות