פעולות חיטוי בבית שמש, שיחת וידאו בין מתנדבים לקשישים (צילום: פרטי, באדיבות עיריית בית שמש)
פעולות חיטוי בבית שמש, שיחת וידאו בין מתנדבים לקשישים (צילום: פרטי, באדיבות עיריית בית שמש)

המאבק בקורונה: מרכז הפעלה לחירום הוקם עבור תושבי העיר

היחידה לעבודה קהילתית והתנדבות, של אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית בית שמש, הקימה מרכז הפעלה לחירום עבור תושבי בית שמש, לצורך התמודדות עם נגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 24.3.20 16:37

עובדים סוציאליים מאגף הרווחה, יחד עם עובדים ממנהל חינוך, מהמתנ"סים, נציגי עמותות וארגוני חסד מהקהילה, לצד מאות מתנדבים: בני נוער ומבוגרים מהעיר, מקשיבים ומסייעים ככל האפשר, במתן מענים לבקשות של כלל תושבי העיר.

בין השאר, המתנדבים נותנים מענה לפניות פרטניות של קשישים בסיוע בקניית מזון ותרופות, סיוע למשפחות המצויות במצוקה כתוצאה מהמצב, שיחות להפגת בדידות, שיחות תמיכה לאנשים החשים מצוקה, חלוקת ארוחות מבושלות לקשישים הנזקקים לכך, חלוקת ערכות יצירה לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.
העיר חולקה לשכונות וברוב שכונות העיר יש צוות מתנדבים, המקבל את הפניות ומסייע בבקשות התושבים. פניות התושבים כולן מתקבלות במוקד 106 ועוברות למרכז ההפעלה, לצורך המשך הטיפול בבקשות.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


ראש העיר עליזה בלוך: "מערך המתנדבים של בית שמש הוא כיפת הברזל החברתית שלנו. אני גאה ונרגשת מהיוזמות ומהפעילות העצומה שלהם. בעיקר אני מברכת על התמיכה שהם מעניקים מרחוק לקשישים בעיר".

עו"ד רינה הולנדר, סגנית ראש העיר הממונה על הרווחה: "אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית בית שמש מהווה אות ומופת להתארגנות בשעת חירום. תושבי העיר נרתמים בהמוניהם לסייע לכל נזקק. תמיד ידענו שתושבי בית שמש מיוחדים, אתגר הקורונה מוכיח זאת. אני קוראת לכל תושב המעוניין להתנדב ולכל תושב הזקוק לסיוע לפנות למוקד 106 ואנחנו נשתדל לסייע".

גילה רונן, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים: "לראשונה, אנו מתמודדים במצב לא מוכר, שמצריך מאתנו האזרחים התנהגות שונה מהשגרה. העובדים הסוציאליים באגף, יחד עם כל השותפים האחרים שלנו בעיריה ובקהילה כולה, לצד מתנדבים רבים מאוד, נמצאים פה עבורכם התושבים, כדי לעשות כל מה שרק נוכל כדי לתמוך ולסייע. בהזדמנות זו אני קוראת לכולנו, לשים לה גם למה שקורה סביבנו: לשכנים, קרובי משפחה, מכרים… מצוקות שונות יכולות לעלות, ובתשומת לב קטנה נוכל לתת מענה ולמנוע מצבים קשים יותר. אנחנו פה בשבילכם, אנא פנו אלינו דרך מוקד העיריה 106".

אביה קירשנבוים, עוס"ק מרכזת התנדבות בחירום בעיר: "תודה לכל המתנדבים, לארגונים והעמותות הפועלות בשגרה, וביתר שאת כעת בחירום, הנותנים מענה מכל הלב לכל תושב ותושב בתחומים שונים, למען החוסן הקהילתי בעירנו. תודה נוספת לבני נוער רבים אשר נרתמו בתקופה זו. אנו קוראים לכל מי שרוצה לתרום, להיות מועיל ומשמעותי, גם בימי הקורונה, לפנות אלינו באמצעות מוקד 106".

 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות