המאבק בקורונה (צילום: באדיבות מטה יהודה)
המאבק בקורונה (צילום: באדיבות מטה יהודה)

המאבק בקורונה: המועצה ביוזמות חברתיות להפגת הקושי בעקבות ההנחיות

הנוער, הוועדים והיישובים מסרבים להיכנע לשגרה החדשה שהביא אתו נגיף הקורונה ויוזמים פעילויות למען כלל האוכלוסיות במועצה. ניב ויזל: "גאה בחוסן של מטה יהודה"

פורסם בתאריך: 23.3.20 13:36

בכל רחבי המועצה החלו בני נוער, ועדי יישובים ותושבים להוציא לפועל יוזמות חברתיות להפגת הקושי בעקבות ההנחיות החדשות הנוגעות להתפשטות הקורונה. במבוא ביתר הוקמו 4 עמדות חיטוי ידיים במרחב הציבורי, רכזת הנוער שולחת כל יום משימות ביתיות עם נקודות לחניכים, ילדי ט'- י"ב משתתפים בפעולות מקוונות בהשתתפות מד"צים ורכזת הנוער והוותיקים מקבלים כל יום שיחת טלפון מהמשפחה המאמצת שהוצמדה להם. ביישוב מונה צוות מיוחד שדואג לאספקת תרופות ותרופות מרשם ועורך קניות למבודדים ומבוגרים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בצור הדסה בני הנוער החלו להתכונן לטקסי יום הזיכרון והעצמאות שככל הנראה יתקיימו בצורה מקוונת ותלו שלטים בכל הגנים עם בקשה לא לבלות בהן עד אשר יוסרו ההגבלות. מזכרות היישוב מבצעת שיחות טלפון על בסיס יומי על מנת לוודא את טובת המבוגרים שנמצאים בבידוד עצמי. בנתיב הל"ה מדריכי הנוער בנו לוח זמנים מפורט עבור הצעירים הכולל שיחות וידיאו, סרטוני אפייה והתעמלות, חידות ועוד. לאחרונה הם התחילו לעבוד על קליפ בנוסח "שבט אחים ואחיות" שיעלה בקרוב בעמוד המועצה. בנווה אילן נאלצו לסגור את היישוב למטיילים אך זה לא עוצר אותם מלהושיט יד לעזרה: וועד היישוב פועל לספק הסברה איכותית לתושבים והקים צוות חירום קורונה שכולל רופא, אחות ופסיכולוג למתן מענה לתושבים ולצורך קבלת החלטות. בכפר אוריה, שם התגלתה חולת קורונה מאומתת, היישוב דואג להעביר למשפחה אוכל מבושל כל יום ויושב ראש הועד עושה עבורם משלוחים מבית המרקחת. עם תחילת המשבר הוקם ביישוב נטף מערך להעסקת הילדים ולאחר האיסור על מפגשים הם הוסבו למתכונת מקוונת. בנס הרים הוקם מאגר של מתנדבים מהקהילה שמתרחב בכל יום ומספק סיוע קבוע לחברי הקהילה.

במועצה האזורית מטה יהודה חלו הצוותים לפעול במתכונת שונה מהרגיל, ולמרות צמצום העובדים- הפעילות נמשכת. מינהל החינוך מקיים שיחות טלפוניות אישיות עם הורי ילדים בעלי צרכים מיוחדים, מחלקת הרווחה מבצעת טלפונים לתושבים הוותיקים ודאגה לחבר קשישים בודדים ללחצני מצוקה. המועצה קבעה שירותים המותאמים לשגרה החדשה הכוללים קווים חמים בנושאי רווחה, גישור ושירות פסיכולוגי-חינוכי. מתוך רצון לסייע לעסקים הפועלים במועצה בתקופה מאתגרת זו הוחלט על דחיית תשלומי הארנונה של תקופה 2 (מרץ – אפריל) לחודש מאי 2020. לצורך מימוש ההטבה יש להיכנס לאתר המועצה ולמלא את הפרטים הנצרכים.

ראש המועצה האזורית ניב ויזל: "אני גאה בתושבי ועובדי המועצה אשר נרתמים לסייע בכל דבר ועניין במהלך התקופה הלא פשוטה שעוברת עלינו. מחמם את הלב לראות את כולם מושיטים יד לעזרה ושומרים אחד על השני במגוון דרכים מיוחדות. אני גאה בחוסן של מטה יהודה ואני סבור שנעבור את התקופה מחוזקים יחד".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות