מלמעלה: אוהד לוי, טל ועדן כהן, אביחי סיסו (צילומים: מתוך עמוד הפייסבוק, פרטי ובאדיבות המצולם)
מלמעלה: אוהד לוי, טל ועדן כהן, אביחי סיסו (צילומים: מתוך עמוד הפייסבוק, פרטי ובאדיבות המצולם)

"הנזק הוא עצום": בעלי העסקים בעיר מספרים על ההתמודדות עם משבר הקורונה

התפשטות נגיף הקורונה ממשיכה לפגוע בחברות הגדולות ובמסחר הזעיר. שלושה בעלי עסקים מבית שמש בשיחה עם "כל העיר בית שמש" מספרים על ההתמודדות עם המשבר הגדול אליו רבים נקלעו

פורסם בתאריך: 20.3.20 08:22

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה לפגוע קשות בחברות הגדולות, במסחר הזעיר ובבתי העסק הקטנים. הרשויות המקומיות עושות מאמצים רבים לסייע לעצמאים לעבור את המשבר הגדול בצורה שהפגיעה הכלכלית לא תהיה יותר מדי קשה. הממשלה מנסה למזער את הנזקים הכלכליים במדינה, תוך סיוע לבעלי העסקים ולעובדים שכירים כאחד. בעלי העסקים יזכו לדחייה בתשלומים השונים – ביטוח לאומי, מע"מ, ארנונה וחשמל – וחלקם אף יזכו למענק של כ-5,000 שקלים אם יוכיחו כי ניזוקו. במקביל, בעלי העסקים אמורים להתחייב כי לא יפטרו עובדים עד אחרי חג הפסח.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


הענפים שכנראה נפגעו הכי הרבה מהתפרצות הנגיף הסיני הם התיירות והאירועים, אך בימים האחרונים הצטרפו אליהם עוד ועוד ענפים. כמו רבים מבעלי העסקים בארץ, גם בעלי העסקים בבית שמש חרדים מהמצב אליו הם נקלעו ומההשלכות הצפויות. בשיחה עם עצמאים מקומיים נמסרו ל"כל העיר בית שמש" תגובות מאוד קשות. להלן התגובות:

אביחי סיסו, מעצב שיער והבעלים של קומפלקס אביחי s: "קודם כל חשוב לי להודות ללקוחותינו היקרות שמחזקות אותנו מידי יום באלפי הודעות מרגשות, אנחנו אוהבים אתכן ומקווים שבקרוב הדברים יסתדרו על מנת שנוכל לקיים שגרת עבודה רגילה וחיים שמחים. כידוע לכולנו, בשל התפרצות נגיף הקורונה ענף היופי בישראל שכולל מספרות, מכוני יופי, קוסמטיקאיות ועוד, קיבלו הוראת סגירה ממשרד הבריאות. כל העובדים שלי (עשרה) נשלחו לחופשה ללא תשלום, הקוסמטיקאית ובונת הציפורניים נמצאות כרגע בבית ללא עבודה. הוצאות תפעול מכון היופי שבבעלותי מסתכמות בעשרות אלפי שקלים בחודש ואם המצב יימשך מעבר לשבועיים הקרובים, אני צופה שלא מעט בעלי מקצוע בתחום היופי ידרדרו למצב כלכלי עגום. אני בקשר יומיומי עם קולגות מהעיר ומחוצה לה – כולם פגועים וכועסים מפני שלרוב בעלי המספרות אין עזרה מהמדינה, זאת בעוד שהשכירים מקבלים תשלום גם כשהם בחל"ת. עצוב מאוד שהממשלה והרשויות מפנות גב לבעלי העסקים אשר משמשים כעוגן נכבד לכלכלת המדינה. מכאן אני רוצה לפנות לכלל הרשויות – תוותרו על תשלומים במקום לתת דוחות, אנחנו שנים משלמים לכם כספים כל חודש, הגיע הזמן שיכבדו את העצמאים ויבינו את מצבנו. לסיום, אני מאחל לכל עם ישראל בריאות איתנה ומקווה שנצא מהמשבר הזה מחוזקים".

אוהד לוי ג'ט, איש יחסי ציבור ומפיק אירועים: "בגדול המצב לא קל ובכלל לא פשוט. רק לפני כשבוע עברנו את החג הכי יפה ושמח בשנה (פורים) ובינינו יום כיפור היה יותר שמח ממנו. ביטלנו אירועים ומסיבות בסדר גודל של אלפי בליינים, אבל אני מאמין שכל מה שקורה הוא לטובה ולאט לאט דברים יתחילו להסתדר. תחושת אי הוודאות הזאת היא הבעיה הגדולה שעומדת כרגע על הפרק. יש לנו אירועים נוספים גדולים בפסח הקרוב ולאחר מכן ביום העצמאות, כבר עכשיו אנחנו מרגישים את הפחד מצד הדי.ג׳ייז שאמורים לנחות אצלנו בחודשים הקרובים. לכן, לנו נותרה אפשרות אחת והיא לא להוציא לפועל אירוע כזה או אחר. בתקווה לימים טובים יותר או איך אומרים אצלנו 'בשנה הבאה בישראל הבריאה'".

טל כהן, מבעלי eden balloons אטרקציות לאירועים: "הסיטואציה שנוצרה עבורנו בפרט מאוד מורכבת. מצד אחד אנחנו חייבים להכיל את המצב ולגלות אורח רוח ומצד שני הממשלה תהיה חייבת לתת פתרון ארוך טווח ולא רק דחיית תשלומים. במידה והחליטו להשבית את ענף האירועים, צריך בד בבד לחשוב על פיצוי והקפאת המיסוי לתקופה הקרובה, זה חייב לבוא יחד. מכאן אני מאחל לכולנו המון חוסן נפשי ופיזי, הבריאות מעל הכל".

יש לציין כי גם בעיריית בית שמש מנסים להקל על בעלי העסקים באמצעות דחיית תשלומי ארנונה עד 1.5.20, הרחבת מערך מרכז המתנדבים ופנייה לתושבים לרכוש מהעסקים המקומיים. סגן ומ"מ ראש העיר, משה שטרית, בהודעה חשובה לבעלי העסקים בעיר כתב: "בעלי עסקים, ריכזנו עבורכם מידע חשוב. על מנת שתוכלו לדעת בדיוק מה מותר, מה אסור ומהן ההנחיות החדשות, פתחנו עבורכם דף עם כל המידע המעודכן שאתם צריכים לדעת. כמו כן, פקחי הרישוי עברו השבוע בחנויות לממכר מזון ברחבי העיר והעבירו מסמך הנחיות של משרד הבריאות.


סגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית במפגש עם סוחרים (צילום: באדיבות משה שטרית)

סגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית במפגש עם סוחרים (צילום: באדיבות משה שטרית)


"מעבר למידע המופץ באתר, מחלקת רישוי עסקים זמינה לכל פניה ושאלה בנושאים השונים. תודה רבה לעובדי מחלקת קידום ורישוי עסקים בראשות שבי חוג'ה על העבודה החשובה והאינטנסיבית בימים האחרונים. מאחל לכולנו בריאות איתנה ושנעבור את הימים הללו כמה שיותר מהר".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות