בן פישמן (צילום: פרטי)
בן פישמן (צילום: פרטי)

משבר הקורונה | הבעלים של סוכנות הנסיעות "פישמן טורס": "בענף התיירות כבר חודש אין עבודה"

העוסקים בענף התיירות חרדים מהמצב אליו הם נקלעו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בן פישמן, בעלים סוכנות הנסיעות "פישמן טורס", בשיחה עם "כל העיר בית שמש" מספר על ההתמודדות עם המשבר

פורסם בתאריך: 16.3.20 17:07

התפשטות הקורונה בארץ ובעולם ממשיכה להכות בענף שנפגע אולי הכי הרבה מאז שחדר הנגיף הסיני לחיינו – ענף התיירות: טיסות נעצרו, אתרי תיירות עומדים שוממים, הופעות נדחו או בוטלו, בתי מלון ואתרי אירוח בירידה, פארקים נסגרו ועוד.

על פי פרסומי WTTC, ענף התיירות העולמי מכניס בשנה 8.8 טריליון דולר — כ–10.4% מהתמ"ג העולמי — ומעסיק באופן ישיר או עקיף אחד מכל עשרה אנשים בעולם. חברות התעופה בעולם עלולות לאבד השנה יחד יותר מ–113 מיליארד דולר כתוצאה מהנגיף.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


העוסקים בענף התיירות חרדים מהמצב אליו הם נקלעו ומההשלכות הצפויות. אחד מהם הוא בן פישמן, הבעלים של סוכנות הנסיעות "פישמן טורס" בשיינפלד בית שמש ובגילה ירושלים, שבשיחה עם "כל העיר בית שמש" מסר: "אנחנו במצב קשה מאוד. מאז תחילת התפרצות הנגיף באיטליה, העסק שלי אישית כבר חודש ללא עבודה בעולם התיירות. בהתחלה אנשים פחדו לטוס, עכשיו כבר הכול סגור והפרנסה ירדה לאפס הכנסה".

פישמן עוד מדגיש כי "מעבר לכך, אנחנו משלמים שכירות, ארנונה ואת כל המיסים. מצב העצמאים בישראל עגום ועצוב, לא מעט עסקים יפשטו את הרגל ומשפחות שלמות כנראה ירדו אל קו העוני. הממשלה חייבת לעשות מהלכים אחרת אנחנו נגיע למצב גרוע מהקריסה העולמית בשנת 2008. מתפללים לתקופה טובה יותר, אנחנו כעצמאים משלמים הרבה יותר מיסים משכירים והמדינה לא מכירה בנו כמעט".

כידוע, ממשלת ישראל מנסה למזער את הנזקים הכלכליים במדינה בעקבות התפרצות הנגיף המסוכן, תוך סיוע לבעלי העסקים ולעובדים שכירים. בעלי העסקים יזכו לדחייה בתשלומים השונים – ביטוח לאומי, מע"מ, ארנונה וחשמל – וחלקם אף יזכו למענק של כ-5,000 שקלים אם יוכיחו כי ניזוקו. במקביל, בעלי העסקים צריכים להתחייב כי לא יפטרו עובדים עד אחרי חג הפסח. בעיריית בית שמש מנסים להקל על בעלי העסקים באמצעות דחיית תשלומי ארנונה עד 1.5.20, הרחבת מערך מרכז המתנדבים ופנייה לתושבים לרכוש מהעסקים המקומיים.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות