ח"כ קטי שטרית (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קטי שטרית)
ח"כ קטי שטרית (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קטי שטרית)

משבר הקורונה | ח"כ קטי שטרית בפנייה לשר האוצר: "מוכרחים לעזור ולסייע לבעלי העסקים הקטנים והעצמאים"

ח"כ קטי שטרית, תושבת בית שמש, פונה לשר האוצר משה כחלון ומבקשת לאפשר דחייה של תשלומי מיסים ומקדמות מס הכנסה לעצמאיים ולבעלי עסקים קטנים בעקבות משבר נגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 13.3.20 07:48

הקורונה ממשיכה להכות גלים. משרד הבריאות וראש הממשלה הודיעו לאחרונה על בידוד של 14 יום לשבים מכל היעדים בחו"ל וכן על איסור כניסת זרים ממדינות אלו. כידוע, עובד שנאלץ להימצא בבידוד עקב חשש שנדבק בנגיף הקורונה ייחשב כמי שנעדר מעבודה עקב מחלה, ולפיכך יהיה זכאי לדמי מחלה במהלך תקופת היעדרותו מהעבודה בשל הבידוד, בהתאם למכסת ימי המחלה הצבורים לזכותו. אולם, הזכאות לניצול ימי מחלה בתשלום מוענקת לעובדים שכירים בלבד. נכון להיום, עובד עצמאי לא יפוצה ולא יקבל תשלום על הפסדי ההכנסה שייגרמו לו בשל הצורך לשהות בבידוד.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


לאור המצב וההבדלים בין בעל עסק עצמאי לעובד שכיר, ח"כ קטי שטרית, תושבת בית שמש, בפנייה לשר האוצר משה כחלון מבקשת לאפשר דחייה של תשלומי מיסים ומקדמות מס הכנסה לעצמאיים ולבעלי עסקים קטנים בעקבות משבר נגיף הקורונה.


אנשי רפואה ממוגנים מפני הקורונה (צילום: אוהד צויגנברג)

אנשי רפואה ממוגנים מפני הקורונה (צילום: אוהד צויגנברג)


שטרית: "תדמיינו מה מצבו של עצמאי שמחויב בבידוד ולא יכול לעבוד 14 ימים, חצי חודש – המשמעות המיידית היא פגיעה קשה בפרנסה שלו מבלי שאף אחד יפצה אותו. הפגיעה בעצמאי לא פוגעת רק בו, אלא גם במשפחתו ובעובדים שלו. בעוד ששכיר מקבל תשלום בעבור ימי הבידוד, באמצעות תשלום בגין ימי מחלה, העצמאיים לא מקבלים כלום. אין להם זכויות סוציאליות, גם לא כשהמשבר הולך ומתעצם.

"לאור המצב, פניתי לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה לאפשר דחייה של תשלומי מיסים ומקדמות מס הכנסה לעצמאיים ולבעלי עסקים קטנים בעקבות משבר נגיף הקורונה. במצב הנוכחי, אנו מוכרחים לעזור ולסייע לבעלי העסקים הקטנים והעצמאים, שהם מנוע הצמיחה של המשק הישראלי".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות