חובשים ופראמדיקים של מד"א בהכשרה לחיטוי מלא של אמבולנסים (צילום: דוברות מד"א)
חובשים ופראמדיקים של מד"א בהכשרה לחיטוי מלא של אמבולנסים (צילום: דוברות מד"א)

סכנת הקורונה: נמשכים המאמצים למניעת התפשטות הנגיף

בכל יום אנחנו שומעים על עוד ועוד אנשים שנדבקים בנגיף הקורונה או שנכנסים לבידוד מחשש להידבקות. אחת השאלות שעולות בראש היא: איך נוודא שאנחנו, בני המשפחה שלנו והחברים שלנו לא נידבק?

פורסם בתאריך: 9.3.20 09:26

ביממה האחרונה התקבלו במוקד 101 של מד"א יותר מ-18,000 שיחות, אל מול כ-5,500 המתקבלות ביום רגיל. מדובר בעליה של מאות אחוזים.

במד"א מדגישים כי על מנת לקבל פרטים כלליים והנחיות בנושא הקורונה, במקרים בהם אין תסמינים גופניים, יש להיכנס לאתר משרד הבריאות או ליישומון "מד"א שלי", לחייג למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400* או למוקדי קופות החולים. בכל מקרה של אדם בבידוד בית אשר חש תסמינים כמו חום גבוה, שיעול או קושי בנשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א.

החובשים והפראמדיקים של מד"א ממשיכים בלקיחת דגימות ממטופלים אשר נמצאים בבידוד ביתי, דיווחו על תסמינים, ולאחר החלטת רופא מחוזי ממשרד הבריאות נדרשו לבדיקה. בסך הכל עד היום, החובשים והפראמדיקים של מד"א נשלחו לקחת דגימות מיותר מ-2,500 מבודדי בית.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


משירותי בריאות 'כללית' נמסר כי "בגלל שווירוס הקורונה עובר דרך האוויר או דרך מגע, מספיקה שהייה קצרה ליד אדם שנושא את הנגיף כדי להגדיל בצורה משמעותית את הסיכון בהידבקות.
היינו יכולים פשוט לכתוב לכם להתרחק מאנשים שמראים את סימני המחלה (חום, שיעול, קוצר נשימה) , אבל בגלל שנמצאו גם ראיות לכך שאפשר להידבק מנשאים שלא פיתחו את תסמיני המחלה, הסיפור הופך להיות מורכב יותר".

מומחי שירותי בריאות 'כללית' בשש פעולות פשוטות להגנה מפני קורונה: "אם אתם שואלים את עצמכם מה צריך לעשות כדי להיות מוגנים ב־100% – התשובה היא שאין, לפחות כרגע, אפשרות כזאת, ולצערנו גם אין עדיין חיסון לנגיף. אבל, גם ללא חיסון ובלי דרך ודאית להתגונן, יש מספר פעולות פשוטות שכל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי לצמצם את הסיכון להידבק. אנחנו ממליצים בחום להקפיד עליהן.

1. לשטוף ידיים: זה אולי נשמע לכם טריוויאלי אבל שטיפת ידיים – פעולה שרובנו עושים כמה פעמים בכל יום – יכולה לצמצם הידבקות בצורה משמעותית.
למה? בגלל שנגיף הקורונה עובר גם באמצעות מגע. אם חולה קורונה השתעל לתוך כף היד שלו, היא כרגע מלאה בנגיפי קורונה מיקרוסקופים. ברגע שהוא נוגע בכם או בסביבה הקרובה לכם, אתם חשופים לווירוסים האלה.
איך עושים את זה? רצוי לשטוף את הידיים כמה פעמים ביום עם הרבה מים וסבון או באלקוג'ל.
בשורה התחתונה ידיים נקיות = פחות נגיפים.

2. לשמור מרחק: אין מה לעשות, אנחנו ישראלים! אנשים חברותיים מאוד שאוהבים קרבה ומגע. הבעיה היא שגם הקורונה אוהב את אותם הדברים, וכאן אתם נכנסים לתמונה – פשוט שמרו מרחק!
איך עושים את זה? שמירת מרחק של כמטר מבן אדם שמשתעל או מתעטש יכולה למנוע מכם הידבקות.
למה? כי בזמן ההתעטשות עפות לאוויר טיפות מיקרוסקופיות שנושאות את הנגיף – שמירה על מרחק מסייעת להימנע מחשיפה לטיפות האלה.

3. להימנע ממגע באף, בפה ובעיניים: הידיים שלנו תמיד עסוקות. גם בלי שנשים לב אנחנו מגרדים באף, משפשפים את העיניים, שמים יד על הפה. צמצום של המגעים האלה יכול למנוע מעבר של וירוסים למערכת הנשימה שלנו.
למה? כי הסביבה עמוסה בנגיפים שנקלטים בכף היד שלנו. המגע באזור הפנים עלול להעביר את הנגיפים מהידיים למערכת הנשימה שלנו.
בשורה התחתונהשמרו על הידיים שלכם.

4. לשמור על היגיינה: לשמור על היגיינה נאותה זאת לא משימה פשוטה – היא דורשת הקפדה על כמה כללים חשובים, שאת רובם אנחנו מכירים, כמו: להתעטש רק לכיוון המרפק ולא לכיוון כף היד, להשתמש בניירות טישו חד־פעמיים ולזרוק אותם לפח.
למה? שמירה על היגיינה מונעת את התפשטות הטיפות המיקרוסקופיות שנושאות את הנגיף בסביבה.

5. תהיו זהירים: פתאום הגיע אפצ'י ואז עוד אחד, ועוד אחד, וטיפה מדגדג בגרון, קצת שיעול, אולי גם יש חום…
מה עושים? אם אתם מרגישים לא טוב – חשוב להישאר בבית. מי שלפי ההנחיות של משרד הבריאות חייב בבידוד ביתי – אסור לו להגיע למרפאה או לחדר מיון בכל התקופה שבה עליו להיות בבידוד. במקרה של הופעת תסמינים של חום, שיעול או קוצר נשימה (התסמינים השכיחים לקורונה) – יש להתקשר למוקד מד"א 101.
למה? כי כשתופסים מחלה בזמן, הטיפול בה מוצלח יותר והסיכון שתדביקו אחרים קטן יותר.

6. להישאר מעודכנים: זה לא משנה אם אתם מחוברים לחדשות 24/7 או אלה שאוהבים להיות מנותקים לגמרי. דווקא עכשיו חשוב לעקוב אחרי ההוראות שמגיעות כאן באתר וממשרד הבריאות ולהקפיד עליהן.
למה? כי מדי פעם יוצאים עדכונים חדשים והנחיות חדשות שיכולים לסייע לכם לצמצם את הסיכון להדבקה. בנוסף, משרד הבריאות מעדכן על המקומות שבהם הייתה חשיפה לווירוס הקורונה ועל מי שצריכים להיכנס לבידוד.
מידע נוסף בנושא ניתן למצוא באתר 'כללית'".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות