נחש, סמוך לשכונת הר נוף בירושלים (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)
אילוסטרציה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

רמת בית שמש: בן 15 הוכש על ידי נחש – מצבו בינוני

נער כבן 15 הוכש על ידי נחש ברחוב נחל קישון שברמת בית שמש ופונה באורח בינוני-קשה להמשך טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם

פורסם בתאריך: 3.3.20 14:24

בן 15 הוכש היום (שלישי) על ידי נחש ברחוב נחל קישון שבשכונת רמת בית שמש. כונני ההצלה שהוזנקו למקום העניקו לו סיוע רפואי ראשוני, כשלאחר מכן הוא פונה באורח בינוני-קשה להמשך טיפול בבית החולים הדסה עין כרם.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


אברהם לוינגר, חובש באיחוד הצלה בית שמש, סיפר: "כשהגענו למקום סיפרו לנו חבריו כי הנער הוכש על ידי נחש. הענקנו לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשמצבו מוגדר בינוני".

מדוברות מד"א מחוז ירושלים נמסר: "בשעה 13:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על נער שהוכש על ידי נחש בשדרות נהר הירדן בבית שמש. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ולאחר מכן פינו אותו במצב בינוני-קשה לבית החולים הדסה עין כרם. מדובר בנער בן 15".

מהדסה עין כרם נמסר: "אל חדר המיון ילדים פונה על ידי מד"א נער בן 15 אשר הוכש על ידי נחש צפע ברגלו, באזור בית שמש. מצבו יציב חלקית, הוא בהכרה ומקבל טיפול באנטיסרום".

ד"ר סער חשביה, מנהל חדר מיון ילדים בהדסה עין כרם, מתריע בפני הורים וילדים כי הימים החמים מביאים להתעוררותם של הנחשים ושל זוחלים מכישים ועוקצים אחרים: "אני מזכיר לכולם כי יש להימנע מהכנסת ידיים למקומות לא בטוחים, מלצעוד בסביבה סבוכה ללא נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים וכמובן- מדגיש כי בעת הכשת נחש אין למצוץ את הארס או לטלטל את הנפגע ורצוי לפנות אותו כמה שיותר מהר לבית החולים".


זירת האירוע בו הוכש הנער על ידי נחש (צילום: דוברות איחוד הצלה בית שמש)

זירת האירוע בו הוכש הנער על ידי נחש (צילום: דוברות איחוד הצלה בית שמש)


כזכור, רק לפני כחודש וחצי תלמידי בית הספר היסודי עוזיאל גילו נחש באורך כמטר בחצר סניף "בני עקיבא – גבעת שרת". אב הבית של בית הספר, נפתלי שמריה, שהוזנק למקום מנע אסון לאחר שלכד את הזוחל המסוכן.

בעקבות מקרים דומים, משרד החינוך יצא בהנחיות זהירות מפני הכשת נחשים בטיולים ופעילויות שטח: "יש לבדוק היטב כל עץ שנשענים עליו ובמיוחד בהסתעפויות של ענפים מקום בו אוהבים הנחשים לשהות.
יש להימנע מהכנסת ידיים ואצבעות למחילות בסלעים, לנקיקי סלע, בורות באדמה.
יש להימנע מהרמת גרוטאות, אבנים גדולות.
יש לנעול נעליים גבוהות בכניסה לשדה עם עשב גבוה, סבך, קוצים וכדומה.
באזור של שהייה ארוכה יש לנכש עשבים ולנקות את השטח ככל שניתן.
מחסנים יש לנקות ולדאוג לסדר ולתלות את הציוד באוויר ככל שניתן.
אין להשאיר ערמות עשבים פסולת או גזם במקום זמן ממושך".

 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות