נפצים וצעצועים מסוכנים (צילום: דוברות המשטרה)
נפצים וצעצועים מסוכנים (צילום: דוברות המשטרה)

הנפצים כבר כאן: כללי בטיחות וזהירות לקראת חג פורים

מדי שנה נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בחזיזים, נפצים, קפצונים ושאר חומרי נפץ מאולתרים. ראש העיר לשעבר משה אבוטבול: " הייתי עד באופן אישי לילד שזרק נפץ ונקטעו לו אצבעות. מערכת החינוך חייבת לשים דגש בנושא"

פורסם בתאריך: 18.2.20 08:53

מדי שנה מטפלים צוותי מד"א בילדים, בני נוער ומבוגרים שנפצעים כתוצאה ממשחק בנפצים. בשנה האחרונה צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-13 ילדים, בני נוער ומבוגרים, שנפצעו כתוצאה ממשחק בנפצים, וסבלו מפציעות בפנים ובגפיים.

רק בשבת האחרונה נפגע נער כבן 13 מהרצליה כתוצאה מפיצוץ נפץ. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו להמשך טיפול בבית החולים, כשהוא סובל מפציעה קשה בגפיים.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מדי שנה, אנו מטפלים במקרים של ילדים ובני נוער שפציעתם כתוצאה ממשחק בנפצים שונים יכולה הייתה להימנע. הפציעות, לעיתים, קשות ואף בלתי הפיכות. על מנת לשמור על שמחת החג, אני קורא להורים למנוע לגמרי מילדיהם לרכוש נפצים ולשחק איתם".

ח״כ משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש לשעבר, בנאום במליאה על הצורך באכיפת המכירה והשימוש בצעצועים מסוכנים: ״בשבת נברך על חודש אדר ומשנכנס אדר מרבין בשמחה, אבל לצערי כאיש חינוך בעבר אני מרגיש מחויבות לתזכר את המערכת על הצורך באכיפת הצעצועים המסוכנים. אני רוצה לפנות למערכת החינוך לתלמידים ולמשטרה על מכירת נפצים, חזיזים וצעצועים מסוכנים כבר שמענו על קטיעת אצבעות ונשים הרות שניזוקו. אני עד באופן אישי לילד שזרק נפץ ונקטעו לו אצבעות. אני פונה אליך שר החינוך שתעביר נוהל בנושא.
אנא שמרו על האוצר שלנו, בריאות הילדים שלנו זה מעל הכל״.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


 

ל"כל העיר בית שמש" נמסר כי "משטרת בית שמש פתחה השבוע במבצע נוקשה כנגד מוכרי האלכוהול ומפיצי הצעצועים המסוכנים. במסגרת המבצע משתמשת המשטרה במספר כוחות גלויים וסמויים: שוטרי הסיור, הבילוש ועוד. המשתמשים צפויים לקנסות כבדים ותיקים פליליים".

המלצות מגן דוד אדום בנושא הנפצים ושאר המשחקים המסוכנים: "כל סוגי הנפצים אסורים באופן מוחלט לשימוש: נפצי רקטות, זיקוקים גדולים ונפצי "נחש נפץ", לדוגמא, עלולים לגרום לכוויות קשות, לפגיעות בעיניים ואף לקטיעת איברים.
אסור לשימוש אקדח צעצוע היורה כדורי פלסטיק, העלולים לגרום לחבלות חמורות ובלתי הפיכות כאשר הם פוגעים באיברי גוף שונים.
את קפצוני הנייר ואת הפיקות לסוגיהן יש להפעיל באמצעות אקדח צעצוע המיועד לכך בלבד. אין 'להשתיל' את הקפצונים והפיקות באקדחים מסוג אחר או בכל כלי אחר, מחשש לגרימת שריפה ונזק רב.
בעת רכישת אקדח פיקות, יש לוודא כי על הקנה מותקן פקק בטיחות בצבע בולט.
אין להשתמש באבקות שרפה מכל סוג שהוא.
אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס, מחשש להתפוצצותם.
אין לירות פיקות ודומיהן בקרבת האוזניים והעיניים – דבר שעלול לגרום נזק רב, ולעיתים בלתי הפיך.

"במקרה של התלקחות אש, יש להשכיב את הנפגע ולגלגלו בחול או בעפר, ולכבות את האש בכמות גדולה של מים או באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד שלא לכסות, מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות. את הכוויות יש לקרר באמצעות מים פושרים וזורמים בלבד, ולחייג מיד למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון מד"א שלי, שמזהה באופן אוטומטי את מיקומכם המדויק".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות