אילוסטרציה (צילום: אליהו הרשקוביץ)
אילוסטרציה (צילום: אליהו הרשקוביץ)

חשד: מדביר הרעיל למוות במזיד 11 חתולים וכלב

מדביר מאזור בית שמש חשוד כי השתמש בחומרי הדברה חקלאיים מסוג זרחן אורגני על מנת להרעיל חתולים וכלבים סמוך לביתו. בשל המעשה המשרד להגנת הסביבה שלל את רישיונו

פורסם בתאריך: 17.2.20 18:28

בעקבות מקרה מזעזע של מדביר מורשה מאזור בית שמש החשוד כי הרעיל למוות חתולים וכלב בתכשיר הדברה המכיל זרחן אורגני: המשרד להגנת הסביבה ביטל את רישיונו.

ממידע שהתקבל במשרד להגנת הסביבה עלה, כי 11 חתולים וכלב הורעלו למוות כתוצאה מהשימוש ברעל. המקרה החמור נחקר גם על-ידי משטרת ישראל.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


במשרד לאיכות הסביבה מדגישים כי "הרעלה מכוונת של חתולים וכלב בתכשיר זרחן אורגני גורמת לסבל רב ולמוות בייסורים של בעלי החיים, ומהווה התעללות אסורה בבעל חיים. בשל חומרת המעשים, הסיכון שיצרו והנזק הגדול שנגרם מהתנהלותו הלא מקצועית והאסורה של המדביר, ובשל חשש ממשי לסיכון הציבור מהמשך עיסוקו בהדברה, המליצה הוועדה לבטל את רישיונו של המדביר, ורישיונו בוטל בפועל. בנוסף, משטרת ישראל חוקרת את האירוע".

מקרה חמור נוסף שבו הוועדה המליצה לבטל רישיון הוא של מדביר שהורשע בבית המשפט בשורה של עבירות הקשורות בעיסוקו בהדברה, ובהן שימוש בתכשיר הדברה בניגוד לתנאיו, הטעיה בקשר לעיסוק בהדברה, ניסיון להשתמש בתכשיר הדברה שאינו רשום, אחסון והובלה של תכשירי הדברה בניגוד לדין והעסקת עובדי הדברה בניגוד לדין. עמדת הוועדה הייתה כי העבירות שבהן הורשע המדביר לפי הודאתו הן עבירות חמורות, רבות ועל-פני תקופה ממושכת ועל כן המליצה לבטל את רישיונו של המדביר, שבוטל בפועל.

במשרד להגנת הסביבה עוד מציינים כי "אין לעסוק בהדברה ללא רישיון מתאים ומזכיר שהעיסוק בהדברה כמדביר בעל רישיון מחייב עמידה בכללים לפי חוק, ועבודה באופן מקצועי. הפרת חובות אלו יכולה להוביל להטלת עיצום כספי, לקיום הליך פלילי ואף לביטול רישיון המדביר או התלייתו – לפי חומרת הנושא".

תגובות

תגובה אחת

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות